مک بوک پرو 14 و 16 اینچی آینده قابلیت های نو چندانی نخواهند داشت

به گزارش وبلاگ بخار، به گفته تحلیلگر مشهور و با سابقه محصولات اپل یعنی مینگ چی کو، مدل های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی نسل بعدی اپل دارای تراشه های تازه هستند، اما تغییرات کمی دارند.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی آینده قابلیت های نو چندانی نخواهند داشت

آقای کو امروز با انتشار پستی اعلام نموده که اپل هدف پیش بینی شده خود را برای عرضه مدل های نو مک بوک پرو در سه ماهه چهارم امسال قبل از وارد شدن به فاز فراوری انبوه 20 تا 30 درصد کاهش داده است، زیرا در حال حاضر تقاضای کمی برای این محصولات اپل وجود دارد. این تحلیلگر در ادامه توضیحاتش بیان نموده که نشانه های رکود مالی و کاهش دورکاری ها، دو علت این شرکت برای کاهش سفارشات این محصولات است. این در حالی است که مراکز فروش محدود مدل های نو مک بوک پرو نیز ممکن است بر تقاضای این محصولات تأثیر بگذارد.

کو بعلاوه در خصوص قابلیت های این محصولات گفته: ارتقای اصلی مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی نو تنها پذیرش پردازنده های نو است و بعلاوه محدودیت مراکز عرضه نماینده این مک بوک پروهای نو نیز ممکن است منجر به تقاضای کمتر از حد انتظار آن ها گردد. با توجه به نوت بوک هایی که با بازطراحی در اکتبر 2021 عرضه شدند و تغییرات طراحی آن ها شامل بریدگی بالای نمایشگر، بازگشت پورت هایی مانند MagSafe و HDMI و موارد دیگر بوده اند، تغییرات محدود برای مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پروهای آینده چندان جای تعجب ندارد.

مک بوک ها اغلب چندین نسل را بین تغییرات عمده سخت افزاری طی می نمایند. پیش تر نیز روزنامه نگار مطرح خبرگزاری بلومبرگ یعنی آقای گورمن به شایعاتی در خصوص مدل های نو مک بوک پرو در خبرنامه هفتگی PowerOn خود دامن زده است. او بر این باور است که مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی با پردازنده های توانمندتر سری M2 در حال حاضر در دست ساخت هستند. این روزنامه نگار بعلاوه اعلام نموده که طراحی کلی و قابلیت های این محصولات احتمالاً یکسان می مانند، زیرا غول فناوری آمریکایی اخیرا نسل نو این دستگاه را با طراحی مجدد، پورت های بیشتر، شارژر MagSafe، نمایشگر بهتر و وب کم بهبودیافته در اختیار کاربران قرار داده است.

به عقیده خبرنگار بلومبرگ انتظار می رود مدل های نو 14 اینچی و 16 اینچی مجهز به تراشه های نو M2 پرو و M2 مکس باشند که از همان روند تراشه های M1 پرو و M1 مکس سال گذشته اپل تبعیت می نمایند. باید اشاره کنیم که در زمینه تکنولوژی ساخت به کار گرفته شده برای نسل نو مک بوک پرو ها، بین بعضی از تحلیلگران اختلاف نظراتی ایجاد شده است. برای مثال، پیش تر گفته شده بود که شرکت TSMC به زودی فراوری تراشه های 3 نانومتری را شروع می نماید و مک های نو اولین محصولاتی خواهند بود که از این تراشه های نو بهره می برند.

اما آقای کو بعد از مطرح شدن این خبر، با انتشار پستی در توییتر اعلام نموده که تراشه های 3 نانومتری تا ژانویه 2023 در دسترس نخواهد بود و به همین علت اپل نمی تواند از آن ها در مک بوک پروهای نو خود استفاده کند. این تحلیلگر معتقد است که نسل نو این لپ تاپ های غول فناوری همچنان با تراشه های مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری فراوری خواهند شد. علاوه بر این، گورمن نیز به نکته مهمی در خصوص انتظارات از تراشه های M2 پرو و M2 مکس این محصولات اشاره نموده و گفته در این تراشه ها، همچون تراشه M2، بیشتر تمرکز اپل روی بخش گرافیکی معطوف خواهد بود.

به عقیده این روزنامه نگار مطرح، مک پروهای 14 و اینچی با تراشه های M2 پرو و M2 مکس برای آن دسته از کاربرانی طراحی شده که احتیاج به انجام کارهای سنگین نظیر ویرایش ویدیو، کدنویسی و موارد دیگر دارند. گورمن بر این باور است که با توجه به روند ادامه دار چالش های زنجیره تامین اپل، پیش بینی اینکه دقیقاً چه زمانی این محصولات در اختیار کاربران قرار می گیرند، بسیار سخت است، اما بر اساس شایعات و حدس ها شنیده می گردد که مک بوک پرو M2 پرو و M2 مکس احتمالاً بین پاییز 2022 و بهار 2023 معرفی خواهد شد.

انتظار می رود اپل در ماه اکتبر رویدادی را با تمرکز بر مدل های نو آیپد و مک برگزار کند، اما معین نیست که آیا مدل های نو مک بوک پرو در آن رویداد معرفی می شوند یا باید در مقطعی دیگر از سال آینده منتظر معرفی این محصولات باشیم.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "مک بوک پرو 14 و 16 اینچی آینده قابلیت های نو چندانی نخواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پرو 14 و 16 اینچی آینده قابلیت های نو چندانی نخواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید