معرفی 5 کارت شبکه LAN اکسترنال پر فروش بازار ایران (مبدل USB به LAN)

به گزارش وبلاگ بخار، لپ تاپ های تازه فاقد درگاه شبکه اترنت یا RJ45 هستند؛ در حالی که همه می دانیم سرعت اینترنت با کابل بهتر از وای فای است. به ویژه در ایران که غالب مودم ها و روترها هنوز از وای فای تک بانده 802.11n استفاده می نمایند و نهایت سرعتی که می دهد کمتر از 50 مگابیت است.

معرفی 5 کارت شبکه LAN اکسترنال پر فروش بازار ایران (مبدل USB به LAN)

کارت شبکه اترنت می تواند در کمترین حالت، سرعت 100 مگابیتی را پشتیبانی کند و کارت شبکه های نسل نو که سال ها است در بازار موجود هستند؛ از سرعت های تا 1 گیگابیت پشتیبانی می نمایند.

از سوی دیگر، برای دانلود، استریم بازی و فیلم، بازی آنلاین، فراوری محتوای گرافیکی و مالتی مدیا و کارهای سنگین مشابه به یک اینترنت سریع و پایدار احتیاج داریم و اگر یک مودم یا روتر در نزدیکی ما باشد؛ چه بهتر که به وسیله کابل شبکه به آن وصل شویم.

اما حالا که لپ تاپ ما درگاه کارت شبکه LAN ندارد؛ چه باید کرد؟ آداپتورهای USB به LAN یا کارت شبکه لن اکسترنال، دستگاه کوچکی است که به سادگی مشکل را حل می نماید.

لپ تاپ های قدیمی دارای درگاه USB 2.0 و لپ تاپ های نو دارای درگاه USB 3.0 هستند. یک کارت شبکه لن اکسترنال، در واقع مبدل همین درگاه USB 2.0 یا USB 3.0 به یک درگاه RJ45 است.

شما این کارت شبکه را به وسیله درگاه یو اس بی به لپ تاپ وصل می کنید و کابل شبکه به درگاه RJ45 آن وصل می گردد. معمولا، این مبدل ها، نصب و راه اندازی ساده ای دارد و به محض اتصال به لپ تاپ، شناسایی و پیکربندی شده و آماده استفاده هستند.

هر زمان که احتیاج به اتصال کابل شبکه به لپ تاپ نبود؛ می توانید این آداپتور را جدا نموده و روی میز کار خود قرار دهید یا در کیف و کوله بگذارید تا باز در شرایط مشابه، سریعا نصب و بهره ببرید.

در مقاله به طور کامل شرح داده شده است چگونه یک مبدل USB به LAN روی لپ تاپ های اپل، سرفیس مایکروسافت و لپ تاپ های دو در یک نصب و راه اندازی گردد.

راهنمای خرید کارت شبکه لن اکسترنال

اگر تصمیم گرفتید یک آداپتور USB به LAN بخرید؛ باید چه نکته بسیار مهم را مد نظر خود قرار دهید:

1- درگاه اتصال به لپ تاپ

لپ تاپ شما از چه درگاهی پشتیبانی می نماید؟ USB 2.0 یا USB 3.0 یا USB-C؟

اولین نکته مهمی که باید در هنگام خرید یک مبدل USB به LAN دقت کنید؛ این است که لپ تاپ شما از چه درگاه USB پشتیبانی می نماید و مدلی متناسب با همان درگاه بخرید!

اگرچه مبدل های USB 3.0 به LAN و USB-C به LAN سریع تر هستند ولی ممکن است لپ تاپ شما فاقد این درگاه ها باشد و به ناچار مجبور باشید یک مبدل USB 2.0 به LAN بخرید.

2- سرعت مبدل USB به LAN

نکته مهم دوم، سرعت کارت شبکه لن مورد نظر شما است. تقریبا می توان گفت اکثریت کارت شبکه های لن اکسترنال در بازار از سرعت 100 مگابیت پشتیبانی می نمایند و نداریم مدلی که دارای استاندارد 10 مگابیت باشد ولی سرعت 100 مگابیت برای شبکه و اینترنت امروزی اصلا زیاد یا کافی نیست.

بهتر است کارت شبکه ای تهیه کنید که از سرعت 1000 مگابیت یا 1 گیگابیت پشتیبانی کند که استاندارد شبکه های لن خانگی امروزی است.

شاید سوال کنید خوب وقتی سرعت اینترنت ADSL ما نهایتا 16 مگابیت است یا سرعت نهایتا 50 مگابیت می گردد؛ چرا باید یک کارت شبکه 1 گیگابیتی گران تر خریداری کنیم؟

در جواب می گویم؛ نخست شاید شما سال آینده به اینترنت FTTH دسترسی پیدا کردید که سرعت های بیشتر از 100 مگابیت دارد یا لپ تاپ خود را به یک شرکت و مکانی بردید که شبکه LAN سریع تر از 100 مگابیت دارد.

دوم، کارت شبکه های 1000 مگابیت، هم فناوری ارتباطی به روزتر و سریع تری دارند و هم زیاد قدیمی نیستند.

بنابراین، توصیه ما این است حتما دقت کنید یک کارت شبکه USB به LAN با سرعت 1000 مگابیت انتخاب کنید.

این نکته را هم مد نظر داشته باشید که مبدل های USB به LAN با سرعت های بیشتر از 1 گیگابیت نیز در بازار یافت می گردد و مثلا به شما سرعت هایی مانند 2.5 گیگابیت، 5 گیگابیت و 10 گیگابیت می دهند. مثلا، تی پی لینک دو مبدل به نام های دارد که اترنت 2.5 گیگابیت و 5 گیگابیت روی لپ تاپ می دهند.

3- قیمت کارت شبکه لن لپ تاپ

در بازار ایران، قیمت کارت شبکه لن اکسترنال برای لپ تاپ از 100 هزار تومان آغاز می گردد و تا بالای 1 میلیون تومان می رود اما اگر می خواهید یک کارت شبکه خوب و پر سرعت برای خودتان بخرید؛ باید حدود 600 الی 700 هزار تومان هزینه کنید.

می توانید با 400 هزار تومان هم یک کارت شبکه بخرید و کار شما را راه می اندازد ولی برترین مدل بازار را خریداری نکردید.

4- امکانات جانبی کارت شبکه USB به LAN

در ایران، مدل های پر فروش و معروف که بیشتر فروشگاه ها دارند؛ یک کارت شبکه USB به LAN ساده است و نهایتا یک چراغ چشمک زن برای نشان دادن شرایط اتصال لپ تاپ به شبکه دارد.

اما در بازارهای جهانی، برندها و مدل های معروفی یافت می گردد که امکانات جانبی جذابی ارائه می نمایند؛ مثلا علاوه بر اینکه یک مبدل USB-C به LAN هستند؛ یک هاب USB-C نیز به شمار می آیند!

برای نمونه، دارای 13 درگاه از جمله یک درگاه شبکه اترنت هزار مگابیتی و چندین درگاه USB و تاندربولت است.

پر فروش ترین مبدل USB به LAN بازار ایران

کارت شبکه USB 3.0 به LAN تی پی لینک UE306

قیمت: حدود 800 هزار تومان

این آداپتور شبکه اکسترنال که از درگاه های USB 2.0 و USB 3.0 پشتیبانی می نماید؛ یک اترنت 1000 مگابیتی به شما می دهد و چیپست آن AX88179 است.

از کنسول بازی نینتندو سوئیچ، سیستم عامل لینوکس و ویندوز 7 و 8 و 10 و 11 پشتیبانی نموده و روی آن ها نصب می گردد.

مقدار این کارت شبکه لن اکسترنال 71 در 26 در 16.2 میلی متر است و یکی از برترین مبدل های USB به LAN بازار محسوب می گردد. ضمن اینکه طراحی نسبتا جالبی دارد و در زمانی که احتیاجی به آن نداشتید؛ سر درگاه USB کاملا در بدنه آداپتور جمع خواهد شد و جای کمتری می گیرد.

کارت شبکه USB 3.0 به LAN تی پی لینک UE300

قیمت: حدود 600 هزار تومان

این مبدل نیز با درگاه های USB 2.0 و USB 3.0 سازگار است و یک اترنت 1 گیگابیتی در اختیار شما قرار خواهد داد.

از نشانگر LED بسیار ریزی در بخش رویی خود سود می برد و به سادگی روی سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و مک او اس، نصب می گردد. در این آداپتور شبکه از تراشه RTL8153 استفاده شده است.

کیفیت مبدل تی پی لینک UE300 بالا است و به کاربرانی که دنبال یک کارت شبکه لن اکسترنال خوب هستند ولی نمی خواهند تا 800 هزار تومان هزینه نمایند؛ این مدل را پیشنهاد می کنیم.

کارت شبکه USB 3.0 به LAN دی لینک DUB-1312

قیمت: حدود 650 هزار تومان

شرکت دی لینک چند مبدل USB به LAN دارد که مدل DUB-1312 معروف ترین آن است؛ چون هم اترنت 1000 مگابیتی می دهد و هم از درگاه های USB 2.0 و USB 3.0 پشتیبانی می نماید.

یک ویژگی جالب در این آداپتور، مصرف برق هوشمند آن است تا در هنگامی که لپ تاپ به برق زده نیست؛ شارژ باتری را خالی نکند و در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشد.

این کارت شبکه با سیستم عامل های لینوکس و ویندوز سازگاری دارد و از کیفیت نسبتا بالایی برخوردار است؛ ضمن اینکه شیک هم است.

کارت شبکه USB 2.0 به LAN دی لینک DUB-E100

قیمت: 400 هزار تومان

برای افرادی که دارای یک لپ تاپ قدیمی هستند و باید کارت شبکه ای با پشتیبانی از درگاه USB 2.0 بخرند؛ مدل دی لینک DUB-E100 گزینه خوبی است.

سرعت این کارت شبکه حدود 100 مگابیت است (پس از لن 1 گیگابیت پشتیبانی نمی نماید) و دارای کابل یو اس بی تاشو به همراه همان ویژگی مصرف انرژی هوشمند و پشتیبانی از سیستم عامل های لینوکس و ویندوز است.

کارت شبکه USB 2.0 به LAN مدل LAN-B1

قیمت: حدود 1000 هزار تومان

قیمت بسیار مناسب این کارت شبکه، باعث فروش بالای آن در بازار ایران شده است؛ در حالی که از یک برند چینی و گمنام است. بسیاری از خریداران گفتند کارشان را راه انداخته ولی برای بازی آنلاین یا پخش زنده چندان خوب نیست.

سرعت این کارت شبکه بیشتر از 100 مگابیت بر ثانیه نیست و فقط به درگاه USB 2.0 لپتاپ وصل می گردد. همین طور، فقط از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی خواهد نمود.

منبع: شبکه چی

به "معرفی 5 کارت شبکه LAN اکسترنال پر فروش بازار ایران (مبدل USB به LAN)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 کارت شبکه LAN اکسترنال پر فروش بازار ایران (مبدل USB به LAN)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید