واردات 900 هزار دستگاه گوشی موبایل به کشور

به گزارش وبلاگ بخار، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: در مرداد سال جاری مجموعا 900 هزار دستگاه گوشی موبایل توسط 66 شرکت وارد کشور شد.

واردات 900 هزار دستگاه گوشی موبایل به کشور

حسین غروی رام رئیس انجمن واردنمایندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفت وگو با خبرنگار گفت: در شروع اجرای طرح رجیستری تعداد واردنمایندگان رسمی در زمینه موبایل 20 شرکت بودند اما این تعداد کافی نبود چرا که در سال 95 تا 96 تقاضای بازار موبایل حدود 24 تا 27 میلیون گوشی در سال بوده و سرمایه شرکت های واردنماینده موبایل کفاف واردات این میزان تلفن همراه در سال را نمی داد اما به هر حال همچنان تعهد شرکت ها به دولت برای تامین بازار پابرجا بود.

او ادامه داد: اضافه کرده شدن شرکت ها بدون محدودیت نوع نشان تجاری و داشتن نمایندگی رسمی راهکار دیگری برای تامین احتیاج بازار گوشی تلفن همراه بود. هم اکنون بیش از 130 شرکت مجوز واردات قانونی تلفن همراه را دریافت نموده اند که از این تعداد شرکت تاکنون 70 شرکت اقدام به ثبت سفارش و واردات نموده اند.

رئیس انجمن واردنمایندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی بیان نمود: افزایش شرکت های واردنماینده و تامین بازار توسط آن ها, باعث شد تا بازار به تعادل برسد و قیمت ها تثبیت گردد. این اتفاق باعث شد که بعضی از مدل های گوشی تلفن همراه قیمتی بسیار منطقی و قابل دسترس پیدا نمایند و مصرف نماینده نیز بتواند با خیال راحت اقدام به خرید کالا کند.

غروی رام گفت: شرکت های وارد نماینده همچنان در همکاری با دولت در تامین احتیاج بازار موبایل همکاری می نماید. تا جایی که در مرداد سال جاری طبق اعلام سامانه همتا مجموعا 900 هزار دستگاه گوشی موبایل توسط 66 شرکت وارد کشور شد و حالا این میزان به مرز یک میلیون دستگاه در ماه رسیده است.

او تشریح کرد: شرکت های واردنماینده تلفن همراه طبق وعده خود توانستند احتیاج بازار را تامین نمایند و حالا پس از گذشت بیش از 2 سال از اجرای طرح رجیستری بازار به تعادل رسیده و قیمت تلفن همراه ثبات نسبی پیدا نموده است.

رئیس انجمن واردنمایندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اضافه کرد: هم اکنون در هر دقیقه 85 دستگاه تلفن همراه در کشور به فروش می رسد. با تحلیل وضعیت بازار و رفتار مصرف نمایندگان بر این باوریم که تا خاتمه سال میزان مصرف ماهیانه جامعه در حوزه تلفن همراه, یک میلیون دستگاه تلفن همراه باقی بماند.

غروی رام گفت: ما با ایجاد 3 کمیسیون تخصصی اقداماتی را برای بهبود وضعیت و تسهیل فرآیند های اجرایی واردنمایندگان در دست اجرا داریم. تمام کوشش خود را خواهیم کرد تا کالایی که مسئولیت واردات آن به کشور را برعهده داریم به بهترین شکل به بازار ایران برسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واردات 900 هزار دستگاه گوشی موبایل به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 900 هزار دستگاه گوشی موبایل به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید