وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف فشارهای چین علیه تایوان شد

به گزارش وبلاگ بخار به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی سخنانی مداخله جویانه، نسبت به افزایش فعالیت های نظامی چین در اطراف تایوان ابراز نگرانی کرده و مدعی شد که فشار نظامی چین علیه تایوان، صلح و ثبات منطقه را زیر سوال می برد.

وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف فشارهای چین علیه تایوان شد

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از پکن می خواهیم تا فشارها و تهدیدات نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف سازد.

لازم به ذکر است، چهارشنبه هفته گذشته هم، یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی در ادامه تلاش واشنگتن برای تحریک جریان های جدایی طلب تایوان به مطالبه استقلال از چین، مدعی شد که ایالات متحده به افزایش مشارکت تایوان در عرصه بین المللی متعهد است.

جرمی کورن فورث معاون سفارت مجازی آمریکا در تایوان، طی نشستی غیر حضوری که در آن معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل و همچنین وزیر خارجه تایوان مشارکت داشتند؛ این ادعا را اسم نمود.

این در حالی است که تایوان به نام بخشی از تمامیت ارضی چین، حق این را که به طور مستقل داوطلب مشارکت در نهادهای بین المللی چون سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی شود؛ ندارد. اما کورن فورث مدعی است که تایوان با اتکا به فناوری قوی خود می تواند به حل چالش های جهانی کمک کند.

واشنگتن در ظاهر هیچ گونه رابطه دیپلماتیکی با تایوان ندارد اما به نام حمایت از حق خودمختاری این جزیره، به تایپه سلاح می فروشد و مقامات تایوان را به بیان مطالباتی وادار می کند که رنگ و بوی جدایی طلبی دارند.

چین پیشتر هشدار داده بود که هرگونه جدایی طلبی تایوان نتیجه ای جز جنگ نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف فشارهای چین علیه تایوان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا خواستار توقف فشارهای چین علیه تایوان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید