ویروس کرونا از 20 هزار سال قبل به جان بشر افتاده

به گزارش وبلاگ بخار، نتیجه یک آنالیز علمی تازه که در نشریه کورنت بیولوژی چاپ شده نشان می دهد حدود 20 هزار سال قبل ویروس کرونا در شرق آسیا به طور گسترده شایع شده بود.

ویروس کرونا از 20 هزار سال قبل به جان بشر افتاده

به گزارش ، به نقل از نیواطلس، براساس مطالعات بین المللی صورت گرفته بر روی ژنوم ویروس کرونا، معین شد در بین گروه های محلی جمعیتی در شرق آسیا این ویروس از 20 هزار سال قبل وجود داشته است.

لازم به ذکر است؛ اپیدمی ویروس کرونا در شرق آسیا برای مدتی طولانی ادامه یافت و بعد از چند هزار سال از بین رفت.

کریل الکساندروف یکی از نویسندگان مقاله چاپ شده در نشریه کورنت بیولوژی می گوید: ژنوم مدرن انسان حاوی اطلاعات مربوط به نحوه تکامل بشر است، که دسترسی به اطلاعات آنها مربوط به ده ها هزار سال قبل را ممکن می نماید و از این طریق می تواند شرایط مختلفی که انسان ها با آن روبرو شده است را دریافت کند.

براساس این گزارش؛ آنالیز و تحقیق بر روی هزار ژنوم مختلف مربوط به 26 جامعه محلی در نقاط مختلف دنیا است، که ویروس کرونا 20 هزار سال قبل در مناطقی همانند چین، ژاپن، مغولستان، کره شمالی، کره جنوبی و تایوان شایع بوده است، لذا فرایند شیوع کرونای باستانی از 25 هزار سال قبل شروع و به مدت 20 هزار سال ادامه یافته است.

یافته ها نشان می دهد؛ هنوز معین نیست در این مدت چند گونه از کرونا در جوامع انسانی شایع شده یا گونه های مختلفی از ویروس مذکور موجب مرگ و میر افراد شده است، بنابراین همین کشفیات به ظاهر کوچک اما علمی به محققان یاری می نماید تا راه هایی برای شناسایی گونه های ژنتیکی مرگبار کرونا و سیر تکامل آن ها بیابند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ویروس کرونا از 20 هزار سال قبل به جان بشر افتاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا از 20 هزار سال قبل به جان بشر افتاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید