پارک گونونگ مولو مالزی

به گزارش وبلاگ بخار، درباره پارک گونونگ مولو مالزی

مالزی دارای جاذبه های گردشگری متنوع است؛ جاذبه های مدرنی مانند برج های دوقلوی پتروناس و یا جاذبه های طبیعی مانند کوه ها و غارهای زیبا و ناشناخته. پارک گونونگ مولو مالزی یکی از الهام بخش ترین جاذبه های طبیعی در سراسر شرق آسیا است. در این پارک سنگ های نوک تیز شمشیری شکل و شبکه گسترده غارها در کنار کوهستان جنگلی هر بیننده ای را شگفت زده خواهد نمود.

پارک گونونگ مولو مالزی

در حقیقت معروفیت اصلی این پارک به خاطر غارهایی است که در زیر و یا روی زمین شکل گرفته اند. یکی از طولانی ترین شبکه غارهای دنیا در پارک گونونگ مولو واقع شده است. در این پارک بزرگترین اتاق زیرزمینی دنیا، واقع شده که مقدار آن به قدری بزرگ است که می توان چهل هواپیمای بوئینگ 747 را در آن جای داد.

پارک گونونگ مولو مالزی در بین سه کوه قرار گرفته و بیش از 52 هکتار پوشش جنگلی دارد، رودخانه ها، صخره های عمودی و جنگل های انبوه منظره زیبایی را در این پارک به وجود آورده است. پارک در منطقه غنی از باران واقع شده و دارای مسیرهای پیاده روی جنگلی و کوهستانی است. یکی از تماشای های پارک گونونگ مولو نقاط جنگل سنگی است که 45 متر ارتفاع دارد، از پیک های آهکی تیز تشکیل شده که از دامنه های کوه خارج می شود.

بازدید از چهار غار اصلی گوزن، بلند، ویکی و باد و بعلاوه پیاده روی در امتداد پل معلق سایبان دار در ارتفاع 480 متری و عبور از مسیرهای پیاده روی هیجان انگیز در طبیعت، برای هر گردشگری تجربه ای تکرارناشدنی است. به هنگام غروب آفتاب امکان تماشا خفاش ها نیز زیاد است به طوری که این خفاش ها که چهره ای خاص دارند به عنوان جاذبه گردشگری این منطقه شمرده می شوند.

گونونگ مولو گونه های جانوری خاصی مانند میمون دم دراز، گیبون، سنجاب، گوزن و خرس کوچک (که تنها خرس شناخته شده در جنوب شرق آسیاست) را در خود جای داده است. پارک ملی گونونگ مولو شامل تعداد زیادی از گونه های گیاهی از جمله گیاهان گلدار، درختان و قارچ ها است.

برای رسیدن به پارک ملی می توان از قایق سریع السیر استفاده کرد و از کوالا بارام به مارودی رفت. از مارودی، سوار یک قایق تجاری سریع السیر دیگر شده و از مسیر رودخانه توتو (یک انشعاب از رودخانه بارام) به کوالا آپو یا لونگ پانای رسید. این قایق هر روز ظهر از مارودی حرکت می نماید و صبح روز بعد به مارودی بازمی شود. این سفر در حدود سه ساعت طول می کشد.

از راه هوایی نیز می توان به پارک ملی رفت. خطوط هوایی مالزی (ماسوینگز) هر روز سه پرواز از میری به مولو دارد که هر پرواز حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.

راهنمای سفر به پاتایا

راهنمای سفر به بانکوک

منبع: فلای تودی

به "پارک گونونگ مولو مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک گونونگ مولو مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید