پرونده تخلفات برج های دوقلوی کیش به مجلس کشیده شد

به گزارش وبلاگ بخار، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از ورود این کمیسیون به پرونده تخلفات برج های دوقلوی کیش اطلاع داد

پرونده تخلفات برج های دوقلوی کیش به مجلس کشیده شد

به گزارش وبلاگ بخار، کمال علیپور خنکداری نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد رسیدگی به موضوع پرونده برج های دوقلوی کیش گفت: کمیسیون عمران پیگیر این مسئله است تا پاسخ دقیقی درباره تخلفات انجام شده در مراحل ساخت این پروژه بدست آورد.

علیپور توضیح داد: در ارتباط با تخلفات انجام شده در این پروژه، هنوز تعیین نیست که آیا نظام مهندسی گزارش تخلفات را به مراجع قانونی ارائه نموده یا درخواست بازرسی از پروژه برای پیگیری تخلفات سازه ای را مطرح نموده و اینکه آیا پیگیری برای تخریب تخلفات سازه ای را انجام داده یا خیر.

وی با بیان اینکه هر مرحله از ساخت یک ساختمان یا برج باید از سوی مهندس ناظر به شکل دقیق گزارش شود، گفت: وقتی گزارش صورت می گیرد، دستگاهای اجرایی باید براساس گزارش مهندس ناظر عمل نمایند. به طور مثال زمانی که مهندس ناظر خطاب به شهردار منطقه اعلام می نماید که فلان برج یا ساختمان به علت تخلفات انجام شده اجازه ادامه کار ندارد، از اینجا به بعد مسئولیت تخلفات انجام شده به وسیله پیمانکار متوجه شهرداری می شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران، با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی متولی صدور مجوز و نظارت بر ساختمان ها مهندسی به ویژه سازه هایی که به شکل بلندمرتبه و برج ساخته شده اند است، اضافه کرد: معمولاً این سازمان به وسیله شرکت هایی که به وسیله به آنها مجوز فعالیت داده، بر نحوه ساخت و سازها نظارت می نماید اما اینکه چه می شود که یک برجی در مراحل ساخت دچار مسائل سازه ای می شود، این مسئله به ضعف در نظارت نظام مهندسی و دستگاه کارفرمایی بازمی شود.

علیپور اظهار داشت: البته کارشناس نظام مهندسی این امکان را دارد که شخصا طی نامه ای به نظام مهندسی، مراتب تخلفات انجام شده در مراحل ساخت را شرح دهد تا نظام مهندسی بر اساس ماده 100 راساً به تخلف ورود کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرونده تخلفات برج های دوقلوی کیش به مجلس کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده تخلفات برج های دوقلوی کیش به مجلس کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید