پر صورتی بر بدن یک پستاندار عجیب!، عکس

به گزارش وبلاگ بخار، آرمادیلوهای پر صورتی دارای دو لایه پوست عجیب هستند که تا به امروز در هیچگونه از پستانداران این گروه دیده نشده بود.

پر صورتی بر بدن یک پستاندار عجیب!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بخار ، آرمادیلوهای پر صورتی تنها 15 سانتی متر طول دارند؛ به نظر می رسد میلیون ها سال پیش و در پاسخ به خشک شدن بی سابقه زمین، پوست آن ها تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است. آرمادیلوهای پر صورتی، کوچکترین گونه آرمادیلو هستند و دارای پوست دو لایه منحصر به فردی هستند.

در مطالعه ای که در تاریخ 19 دسامبر 2023 در مجله جانورشناسی منتشر شد، محققان آناتومی میکروسکوپی بخش هایی از پوست آرمادیلو صورتی را مورد مطالعه قرار دادند. با انجام این کار، آنها لایه دوم منحصر به فرد و عجیب پوست پشت این حیوان را کشف کردند.

سیسیلیا کرمپوتیک، نویسنده اصلی، زیست شناس شورای ملی تحقیقات علمی و فنی آرژانتین، به لایو ساینس گفت: هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، این حیوان دارای دو لایه پوست است. بیرونی ترین لایه، شامل فلس های کورنیفیک (که در آن بافت های مرده یک لایه ضخیم و محافظ را تشکیل می دهند) و استئودرم ها، به عنوان یک گوشته یا پوشش روی لایه داخلی عمل می کند که خز سفید فراوان و ظریفی را نشان می دهد. این پوست دوتایی یک ویژگی منحصربه فرد در میان پستانداران است.

آرمادیلوهای پر صورتی که تنها 15 سانتی متر طول دارند و 100 گرم وزن دارند، بومی آرژانتین مرکزی هستند و در حفره هایی زندگی می کنند که از طریق پنجه های نسبتاً بزرگ آنها حفاری شده است. محققان فکر می کنند که اینگونه، بیشتر مورچه ها و سایر حشرات را می خورد. با این حال، عادات آنها به خوبی درک نشده است و بیشتر نمونه های اسیر از آن ها در عرض چند روز از بین رفته اند.

زره محافظ آرمادیلو پر صورتی به دو ناحیه تقسیم می شود؛ یک ناحیه از سپر سر را می پوشاند، در حالی که یک سپر پشتی بقیه بدن را می پوشاند. این زره هم برای محافظت در برابر شکارچیان بالقوه و هم برای حمایت از سبک زندگی زیرزمینی این حیوان مفید است.

در حالی که بستگان بزرگتر آنها زمان قابل توجهی را در سطح زمین می گذرانند، آرمادیلوهای پر صورتی بیشتر در زیر زمین زندگی می کنند.

منبع: livescience

  • راز شگفت انگیز دندان مار برملا شد

  • گربه ها از ما متنفرند؟

  • بدون ماهی ها چه بلایی سر دریا می آید؟

227227

منبع: خبرآنلاین

به "پر صورتی بر بدن یک پستاندار عجیب!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر صورتی بر بدن یک پستاندار عجیب!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید