پوتین به نخست وزیر جدید ژاپن تبریک گفت

به گزارش وبلاگ بخار، رئیس جمهور روسیه به عنوان اولین مقام خارجی، انتصاب یوشیهیده سوگا به سمت نخست وزیری ژاپن را تبریک گفت.

پوتین به نخست وزیر جدید ژاپن تبریک گفت

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه به یوشیهیده سوگا که در سمت نخست وزیر ژاپن منصوب شده، تبریک گفت و تاکید نمود که همکاری های دو جانبه ثبات منطقه ای و دنیای را تقویت می نماید.

رئیس جمهور روسیه در بیانیه ای بیان نمود: به لطف کوشش های آبه شینزو، اقدامات گسترده ای در توسعه روابط مسکو و توکیو انجام شد. من آماده ادامه همکاری های سازنده در خصوص مسائل مختلف دو جانبه در سطح بین الملل هستم.

پوتین در پیغام تبریک خود که توسط کرملین منتشر شد گفت: این روابط بدون شک منافع مردم روسیه و ژاپن را تامین و همچنین به تقویت ثبات و امنیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه و سایر مناطق دنیا یاری می نماید.

پوتین همچنین اعتقاد دارد که تجربه سیاسی سوگا در پست جدید در پیشبرد اهداف موفقیت آمیز خواهد بود.

نظرسنجی روزنامه ژاپنی آساهی بیانگر آن است که سوگا، از محبوبیت بالایی میان شهروندان برای رسیدن به مقام نخست وزیری این کشور برخوردار است. چهارشنبه گذشته سوگا گفته بود که تصمیم دارد برای رهبری حزب حاکم کاندید گردد تا از خلاء سیاسی در دوران همه گیری ویروس کرونا جلوگیری کند.

در ابتدای ماه جاری میلادی رسانه های ژاپن گزارش هایی از وضع جسمانی این نخست وزیر منتشر کردند و به طور خاص نحوه راه رفتن او را مورد توجه قرار دادند. اما این گزارش ها از سوی مقامات ژاپن رد شد.

نخست وزیر ژاپن در سال 2007، نیز به طور ناگهانی از سمت نخست وزیری استعفا کرد؛ یکی از دلایل استعفای او بیماری و ضعف عمومی اعلام شده بود. او بعد از بهبودی در سال 2009 به سمت خود بازگشت. ، باشگاه وبلاگ بخار

منبع: ایران آنلاین

به "پوتین به نخست وزیر جدید ژاپن تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین به نخست وزیر جدید ژاپن تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید