چالش جدید برای کمیته بین المللی المپیک، انصراف بعضی کشور ها

به گزارش وبلاگ بخار، هرچند مسئولان کمیته بین المللی المپیک هنوز تصمیم قطعی خود در خصوص برگزاری به موقع یا تعویق بازیهای المپیک 2020 را اعلام ننموده اند اما بعضی کشورها تاکید نموده اند در این بازیها حاضر نمی شوند.

چالش جدید برای کمیته بین المللی المپیک، انصراف بعضی کشور ها

به گزارش وبلاگ بخار، سی و دومین دوره بازیهای المپیک که قرار است تابستان امسال به میزبانی توکیو برگزار گردد با ابهامات زیادی روبرو شده و هنوز به درستی تعیین نیست این بازیها در زمان مقرر برگزار خواهد شد یا با تعویقی چند ماه روبرو می گردد.

در این میان روزنامه آ. اس اسپانیا روز یکشنبه در خبری تاکید نمود با تصمیم هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک این رویداد به تعویق خواهد افتاد. براساس این گزارش قرار است مسئولان کمیته بین المللی المپیک در یک ماه آینده تصمیم نهایی در این مورد را بگیرند.

این در حالی است که بعضی کشورها اعلام نموده اند با شرایطی که برای دنیا به وجود آمده است و ویروس کرونا در همه جا گسترش پیدا نموده است، اجازه نمی دهند کاروان ورزش کشورشان در بازیهای المپیک توکیو شرکت کند.

مت کارول رئیس اجرایی کمیته ملی المپیک استرالیا امروز خاطرنشان کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی تواند ورزشکاران استرالیا را به بازی های المپیک 2020 توکیو بفرستد و ورزشکاران باید آماده شوند تا این بازی ها به سال 2021 موکول گردد.

وی گفت: هیات اجرایی کمیته ملی المپیک استرالیا بدون آنکه منتظر مشاوره از کمیته بین المللی المپیک باشد، به خاطر بیماری همه گیر در روزهای اخیر این تصمیم را گرفته است.

به گزارش رویترز این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که کشور کانادا هم خاطرنشان کرد با این شرایط در تابستان 2020 هیچ ورزشکاری را به مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو اعزام نمی نماید.

این در حالی است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه برای نخستین بار گفت ممکن است بازی های المپیک به تعویق بیافتد.

از سوی دیگر کشور نیوزلند هم خاطرنشان کرد بایکوت مسابقات المپیک را آنالیز می نماید.

در واکنش به این اتفاقات اتفاق افتاده، یوشیرو موری رئیس المپیک 2020 توکیو در یک نشست خبری تاکید نمود که مسئولان برگزاری تعویق مسابقات المپیک را به عنوان یکی از سناریوها و راهکارهای پیش رو طی چهار هفته آینده آنالیز می نمایند اما المپیک قطعا لغو نخواهد شد.

موری ادامه داد: یک تیم از کمیته بین المللی المپیک و مسئولان برگزاری توکیو درباره نحوه اقدام کردن در این زمینه بحث می نمایند و تصمیم می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چالش جدید برای کمیته بین المللی المپیک، انصراف بعضی کشور ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش جدید برای کمیته بین المللی المپیک، انصراف بعضی کشور ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید