کشف بزرگترین مار دنیا با سری به مقدار سر انسان

به گزارش وبلاگ بخار، بزرگترین مار دنیا در حال که در اعماق جنگل های آمازون در کمین بود دیده شد. این ابر مار سه برابر وزن انسان وزن دارد و با 13 متر طول، سرش به مقدار سر انسان است. قطر این مار به مقدار لاستیک ماشین است.

کشف بزرگترین مار دنیا با سری به مقدار سر انسان

تینا مزدکی: بزرگترین مار دنیا در حال که در اعماق جنگل های آمازون در کمین بود دیده شد. این جانور 200 کیلوگرم وزن دارد و با 13 متر طول، سری به مقدار سر انسان دارد. این ابر مار به وسیله یک فیلم بردار در اعماق آب ثبت شد.

این آناکوندای سبز شمالی به وسیله پروفسور فریک ونک مجری تلوزیون، در یکی از دورافتاده ترین نقاط برزیل پیدا شد. این مار بسیار بزرگ تر از بزرگ ترین گونه شناخته شده قبلی، یعنی پیتون مشبک که به طور میانه 10 متر طول دارد است.

بر اساس گفته های پروفسور که در کنار این مار بزرگ شنا نموده است، ظاهرا او به همراه 14 دانشمند دیگر از 9 کشور کشف کردند که بزرگ ترین گونه مار دنیا آناکوندای سبز است. این مارهای بزرگ ظاهرا در دو گروه متفاوت هستند، آناکوندای سبز رنگی که در شمال آمریکای جنوبی یافت می گردد، در ونزوئلا، سورینام و گویان فرانسه نیز دیده می گردد، ظاهرا به یک گونه متفاوت دیگر تعلق دارد.

شاید در نگاه اول این دو یکسان بنظر برسند اما تفاوت ژنتیکی بین این دو 5.5 درصد است و این درصد بسیار زیاد است. برای این که متوجه این تفاوت شوید باید بدانید که انسان ها و شامپانزه ها تنها 2 درصد تفاوت ژنتیکی دارند. بنابراین این گونه تازه آناکوندای سبز شمالی eunectes akayima نام گرفته است.

البته گفته می گردد که منظقه آمازون تحت فشار شدید آب و هوایی و جنگل زدایی است؛ تا کنون بیش از یک پنجم آمازون از بین رفته است و این مساحت چیزی حدود 30 برابر مساحت هلند است، بقای این مارهای غول پیکر نیز به طور جدایی ناپذیری وابسته به زیستگاه طبیعی آن ها است. این مارهای شمالی که زیستگاه محدودتری نسبت به سایر گونه ها دارند، دامنه کمتری نسبت به جنوب دارند و این به این معنا است که از سایر گونه ها بسیار آسیب پذیرتر هستند.

دانمشندان برای اولین بار پیش از 15 سال پیش متوجه شدند که بیش از یک گونه آناکوندای سبز وجود دارد. این پژوهش یک پژوهش کاملا بین المللی با حضور دانشمندانی از نقاط مختلف دنیا انجام شد و پس از سال ها مطالعه، پنین نتیجه ای این سوال را در فکر ایجاد می نماید که چند گونه دیگر وجود دارد که دانشمندان از آن ها بی خبر هستند.

منبع: The sun

58323

منبع: خبرآنلاین

به "کشف بزرگترین مار دنیا با سری به مقدار سر انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بزرگترین مار دنیا با سری به مقدار سر انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید