کشف بقایای یک معبد 2700 ساله که محرابش مملو از پیشکش بود

به گزارش وبلاگ بخار، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف بقایای یک معبد 2700 ساله که محرابش مملو از پیشکش بود، صورت گرفت.

کشف بقایای یک معبد 2700 ساله که محرابش مملو از پیشکش بود

باستان شناسانی که در یونان مشغول کاوش بودند، معبد 2700 ساله ای را کشف نموده اند که در محراب نعل اسبی آن تعداد قابل توجهی پیشکش وجود دارد.

لایوساینس نوشت این معبد که با آجر ساخته شده است و 30 متر طول دارد، در مجاورت معبد آرتمیس که برای الهه یونان باستان ساخته شده بود، واقع شده است. باستان شناسان این معبد را در سال 2017 در جزیره اویا کشف نموده بودند.

در جریان کاوش های سال 2023 بود که باستان شناسان بقایای معبد دوم را کشف کردند.

به گفته محققان، یکی از ویژگی های مهم این معبد تعداد قابل توجهی از سازه هایی است که در داخل آن کشف شده است. از جمله این سازه ها به چندین آتشدان در سالن معبد، محرابی مملو از هدایایی مانند ظروف سفالی، گلدان، زیورآلات طلا و نقره که با مرجان و کهربا تزئین شده اند، طلسم و اشیاء برنزی و آهنی میتوان اشاره نمود. در این محراب بعلاوه چند تکه استخوان سوخته نیز کشف شد.

قدمت بعضی از قطعات سفالی که در این معبد کشف شده از بنای معبد قدیمی تر است، به طوری که این سفال ها در اواخر قرن هشتم قبل از میلاد ساخته شده اند. از این رو محققان این فرضیه را مطرح کردند که ممکن است این محراب زمانی خارج از معبد بوده و بعدا به داخل منتقل شده باشد.

در قرن ششم قبل از میلاد، پارتیشن های آجری برای ایجاد حفاظت بیشتر در قلب معبد قرار داده شده است و محققان گمان می نمایند که معبد بر اثر آتش سوزی تا حدی ویران شده است.

باستان شناسان با کاوش در زیر این معبد چندین دیوار سنگی از ساختمان متفاوتی را پیدا کردند که زمانی در همین محوطه قرار داشته است. بعلاوه چندین مجسمه برنز به شکل گاو و قوچ کشف شده است.

کاوشگران بقایای یک ساختمان را هم در مجاورت معبد آرتمیس کشف کردند که قدمت آن به حوالی قرن هشتم تا نهم پیش از میلاد باز می شود. بعلاوه بقایای یک سازه دفاعی که به عصر مس (4000 تا 3500 پیش از میلاد) بر می شود نیز کشف شده است.

منبع: همگردی

به "کشف بقایای یک معبد 2700 ساله که محرابش مملو از پیشکش بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک معبد 2700 ساله که محرابش مملو از پیشکش بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید