گلکسی زد فولد 5 این نقص بزرگ را در طراحی نخواهد داشت

به گزارش وبلاگ بخار، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ میخواهد در طراحی گلکسی زد فولد 5 از لولایی استفاده کند که وقتی دستگاه را می بندید، هیچ فضای خالی بین دو طرف وجود نداشته باشد.

گلکسی زد فولد 5 این نقص بزرگ را در طراحی نخواهد داشت

فعلا گلکسی زد فولد 4 در مجموع برترین گوشی تاشویی است که در بازار وجود دارد. سامسونگ این محصول را در سال 2022 به همراه زد فلیپ 4 راهی بازار نموده و در ساخت آن بین قابلیت های سخت افزاری، نرم افزاری، دوربین، طول عمر باتری و کیفیت ساخت، تعادل خوبی را ایجاد نموده است. اما این بدان معنا نیست که این دستگاه هیچ نقطه ضعفی ندارد.

سامسونگ به این خاطر که بتواند گلکسی زد فولد 4 را ضد آب طراحی کند، لولای آن را به گونه ای طراحی نموده که باعث شده یک سری ضعف ها در این بخش دیده گردد. برای مثال وقتی نمایشگر باز می گردد، یک چین خوردگی کاملا آشکار در مرکز پنل دیده می گردد، بعلاوه وقتی زد فولد 4 را می بندید، دو طرف نمایشگر کاملا روی یکدیگر نمی نشینند و بین آن ها یک فاصله محسوس وجود دارد. یک نقص که در گوشی های تاشوی شرکت های چینی کمتر دیده می گردد.

سامسونگ اما میخواهد در طراحی گلکسی زد فولد 5 از لولایی با طراحی قطره ای استفاده کند. این یعنی وقتی کاربر آن را می بندد، دو طرف گوشی کاملا به هم بچسبند. همین طراحی سبب می گردد وقتی گوشی باز می گردد، دیگر خبری از چین خوردگی وسط نمایشگر نباشد یا حداقل اندازه آن به کمترین حد خود برسد. قابلیتی که بسیاری از کاربران مدت هاست منتظر آن هستند.

البته همانطور که در بالا هم گفته شده، شرکت های رقیب سامسونگ در این زمینه محصولات خود را بدون استاندارد ضد آب IPX8 راهی بازار می نمایند در حالی که نمایندگان تاشوی سامسونگ از این قابلیت ارزشمند برخوردار هستند. با اضافه شدن این قابلیت نو در طراحی، در کنار قابلیت ضد آب IPX8، گلکسی زد فولد 5 تقریبا یک گوشی بی نقص در طراحی خواهد بود چون گفته می گردد این نوع طراحی، مقاومت صفحه در برابر باز و بسته شدن را هم افزایش می دهد. می گوییم تقریبا چون زمانی می گردد آن را کاملا بی نقص خطاب کرد که استاندارد ضد گرد و غبار هم داشته باشد.

سامسونگ پتنت مربوط به این طراحی را در سال 2016 ثبت نموده ولی هیچوقت رسما محصولی را مبتنی بر آن راهی بازار نکرد که احتمال می رود به خاطر عدم بهره مندی از استاندارد ضد آب باشد. حال باید دید گلکسی زد فولد 5 با این طراحی چه استانداردی خواهد داشت.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

4,859,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

7,700,000

تومان

محبوب ترین گوشی های سامسونگ در وبلاگ بخار

مشاهده همه

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی زد فولد 5 این نقص بزرگ را در طراحی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فولد 5 این نقص بزرگ را در طراحی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید