10 ماجراجویی جذاب پیش از مرگ

به گزارش وبلاگ بخار، برای آنهایی که عاشق ماجراجویی هستند

این مطلب به همه شما افراد ماجراجو اختصاص داده شده که همواره در پی انجام کارهای هیجان انگیز هستید. در اینجا فهرست کوتاهی از ماجراجویی های باورنکردنی در سرتاسر دنیا آورده شده که شاید مایل باشید بعضی از آنها را به فهرست بلند وبالای خود اضافه کنید! با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری کمی از ماجراجویی های زیر لذت ببریم.

10 ماجراجویی جذاب پیش از مرگ

آتشفشان سواری در نیکاراگوا

آتشفشان سواری واقعاً تجربه منحصربه فردی است. تصور کنید که از یک آتشفشان فعال بالا می روید و بعد روی یک تکه چوب که تکه آهنی هم به آن متصل شده، به پایین سر می خورید! آیا به نظر جذاب می آید؟ آماده هستید؟ ولی نباید فراموش کنید وقتی با سرعت های سرسام آور پایین می آید، مراقب خود و همراهانتان باشید. همانطور که می توانید تصور کنید، آسیب دیدگی در این فعالیت به وفور وجود دارد. البته بهترین راه برای دوری جستن از آسیب دیدگی این است که برای کاهش سرعت از پا بهره ببرید. ایده آل ترین حالت این است که با پا کنترل حرکت را داشته باشید. تورهایی که در این زمینه برگزار می شوند، شامل ایاب و ذهاب، تجهیزات ایمنی ، تخته، و آب هستند.

غوطه خوردن در آسمان دبی

به بهترین مکان جهان برای غوطه خوردن در آسمان خوش آمدید! در اینجا می توانید از ارتفاعی بسیار بالاتر از شهر جادویی دبی و با سرعت 120 مایل بر ساعت، به پایین بپرید! اگر هیچ تجربه قبلی ندارید و یا آموزش ندیده اید، یکی از اعضای تیم حرفه ای غوطه وری در آسمان دبی شما را همراهی خواهد نمود. به این نوع پریدن تاندم (tandem) گفته می گردد و تنها راه برای تجربه پرش است مگر آنکه گواهینامه داشته باشید، یا خودتان قبلاً پریده باشید. حتماً از قبل رزرو کنید چرا که تقاضا برای این تفریح زیاد است و جاها زود پر می شوند.

زوربینگ (ZORBing) در نیوزیلند

بعضی وقت ها احساس می کنید در زندگی مانند همستری هستید که در یک چرخه بی خاتمه و خسته نماینده در حال دویدن است؟ می توانید یک تنوع یا تفریح هم داشته باشد. زوربینگ به عنوان یکی از غیرمعمول ترین ماجراجویی ها شناخته می گردد و به این صورت است که داخل یک توپ بسیار بزرگ قرار می گیرید و همزمان با غلت خوردن به سمت پایین، به این طرف و آن طرف پرت می شوید، آن هم با امنیت کامل! این تفریح دو گزینه دارد: خیس و خشک، و در چهار راستا مختلف انجام می گردد. قیمت سواری های یک نفره از 32 دلار آغاز می گردد.

بانجی جامپینگ در نیوزیلند

تا به حال به پریدن از یک پل با یک بانجی متصل به پا، فکر نموده اید؟! در قسمت ای جی هاکت بانچی (AJ Hackett Bungy) واقع در نیوزیلند، می توانید دقیقاً همین کار را انجام دهید. البته در آنجا گزینه های پرش دیگری هم وجود دارند، از جمله چهار ارتفاع مختلف از 130 فوت تا 440 فوت. بدین ترتیب می توانید ارتفاعی را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید از آن بپرید و سپس با پرش از ارتفاع بلندتر و در مکان دیگر، خودتان را به چالش بکشید. اگر بانجی جامپینگ برای شما جالب نیست، دو فعالیت تفریحی دیگر هم وجود دارد.

غواصی در قفس در کنار کوسه ها در هاوایی

اگر پیش از مرگتان دنبال بهترین ماجراجویی هستید، حتماً سری به هاوایی بزنید. در این سرزمین، تفریحات زیادی وجود دارند؛ همچون کوهنوردی، پرش از صخره، غواصی آزاد و بعضی از بهترین تجارب غواصی در قفس. اگر شما هم از افرادی هستید که از کوسه وحشت دارند، زمان آن است که یک بار برای همواره این ترس را کنار بگذارید! با تور غواصی در قفس اوهو (Oahu) به سمت آبهای عمیق و شفاف اطراف اوهو روانه می شوید و سپس در یک قفس قرار می گیرید و در اقیانوس رها می گشت تا کوسه های اطراف خود را تماشا کنید. این فرصت بسیار خوبی برای عکاسی هم هست، پس نباید فراموش کنید که دوربین ضدآب تان را هم همراه داشته باشید. قیمت متوسط برای افراد بالغ، 120 دلار برای هر فرد است.

صخره نوردی در چین

وقتی که با دقت از یکی از هیجان انگیزترین بخش های جهان عبور می کنید، مرتب به خودتان خواهید گفت: نفس بکش، حالا نفس را بیرون بده. اگر در طی این عبور یکی دو قطره اشک هم از چشمان تان جاری شد، اصلاً خجالت نکشید؛ چون شما تنها فردی نیستید که این احساس را دارد. این راه روی صخره بنا شده و باید از راستای تنگ عبور کنید که دارای نردبان با میله های فولادی، ردپاهای کنده شده و دیوارهایی با الوارهای چوبی است. تمام تجهیزات ایمنی شما را دو بند تشکیل می دهند که به خودتان متصل می کنید تا از شما در برابر افتادن در دره زیر، جلوگیری نمایند. قیمت این تفریح برای استفاده راستا و بندها، 5 دلار است و در کوهستان هوا شان (Hua Shan) در 75 مایلی شرق زیان (Xian) و نزدیک به شهر هوایین (Huayin) در چین واقع شده است.

شنا در یخ در فنلاند

یادتان هست زمانی فکر می کردید آب استخر گرم است و شیرجه زدید و تازه فهمیدید در آب چقدر سرد بوده است؟ اجازه بدهید شرح بدهیم که قرار است چه کاری انجام بدهید. مستقیم در یک دریاچه یخی که سرتاسر آن را برف پوشانده، می پرید! حالا چرا باید این کار را کرد؟ خوب، چون پس از پرش در دریاچه یخ در فنلاند آماده خواهید بود تا هر کاری انجام دهید. پس از این تجربه خنک بهتر است به سونا بروید تا در عرض یک روز، بهترین لذت جهان را ببرید!

کرجی سواری در آب های سفید زامبیا

اگر نمی ترسید که کمی خیس شوید، این یکی را هم به فهرست ماجراجویی هایتان اضافه کنید. البته اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که در طی این ماجراجویی، سراپا خیس خواهید شد! بسته به فصل، دو نوع کرجی سواری وجود دارند (در آب های عمیق و کم عمق) و ماجراجویان می توانند مهارت های خود را امتحان نمایند. در این تفریح، باید همواره کلاه ایمنی بر سر داشته باشد. هزینه تقریباً 151 دلار برای هر نفر است و البته اگر به صورت آنلاین رزرو کنید، می توانید از تخفیف هم برخوردار شوید. بوندو ادونچرز (Bundu Adventures) در کلبه رودخانه ای مارامبا (Maramba) در لیوینگستون (Livingstone) در زامبیا واقع است.

آدرنالین در دوربان (Big Rush in Durban)، واقع در آفریقای جنوبی

آیا دوست دارید در هنگام سفر به دوربان، دست به یک ماجراجویی بزرگ هم برنید؟ هجوم بزرگ در دوربان، به عنوان بلندترین تاب سواری بانجینگ در جهان با 347 متر و سقوط آزاد اولیه در ارتفاع 196 متری و سپس تاب خوردن در ارتفاع 720 متری در بالای ورزشگاه جام جهانی موزز مابهیدا (Moses Mabhida)، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

سریع ترین زیپ لاینینگ (zip lining) در آفریقای جنوبی

زیپ 2000 که پیش تر و برای مدت شش سال عنوان طولانی ترین، سریع ترین و مرتفع ترین خط زیپ را از آن خود نموده بود، تضمین می نماید که باعث فوران آدرنالین شما بگردد! در اینجا می توانید با سرعت هایی تا 75 مایل بر ساعت و در یک مسافت 1.2 مایلی پرواز کنید. در این سواری به جای نشستن در یک محفظه، از طناب آویزان خواهید شد. راستی، دوربین تان را حتماً به همراه داشته باشید!

منبع: الی گشت

به "10 ماجراجویی جذاب پیش از مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ماجراجویی جذاب پیش از مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید