90 درصد نمایندگان مجلس به طرح حمایت از جهش تولیدات دانش بنیان رای مثبت دادند

به گزارش وبلاگ بخار، نماینده عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح حمایت از جهش تولیدات دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و 90 درصد نمایندگان به این طرح رای مثبت دادند.

90 درصد نمایندگان مجلس به طرح حمایت از جهش تولیدات دانش بنیان رای مثبت دادند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بخار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسفندیار اختکمک کننده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تقریباً یک دهه از تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان می گذرد و با توجه به گسترش فناوری در جهان و همچنین تحولات اجرا شده در زیست بوم نوآوری کشور، این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح داشت.

وی افزود: در واقع هر قانون مرتبط با فناوری و نوآوری به دلیل تحولات سریع این حوزه هر چند سال یکبار نیازمند بازبینی و تغییر است. به همین دلیل قانون حمایت از جهش تولیدات دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. در واقع .90 درصد کنندگان به این طرح رای مثبت دادند، که این خود نمایانگر رویکرد بسیار مثبت مجلس به زیست بوم دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق کشور است

این استاد دانشگاه، ضمن ارائه توضیحات بیشتر در مورد این قانون، گفت: در طرح جدید تلاش شده است تا شرکت های دانش بنیان و خلاق، از نظر بروکراسی اداری، با تسهیلات بیشتری روبرو باشند، جلوگیری از تعدد مراجع تصمیم گیر و کاهش مراحل مختلف اداری برای سهولت هر چه بیشتر در کار این شرکت ها، از جمله دیگر اهداف تعیین شده برای قانون جدید است.

اختکمک افزود: همچنین با تکیه بر قانون جدید در صورت وجود کالا های دانش بنیان و خلاق پیشرفته در کشور، از واردات غیرکارشناسی کالا های مشابه خارجی جلوگیری خواهد شد و اجازه داده نمی شود برخی واردکنندگان عرصه را بر فعالان نوآوری کشور تنگ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حوزه های کاری گسترده شرکت های خلاق، چتر پوششی این قانون جدید، این شرکت ها را نیز تحت حمایت خود قرار داده است و امیدوار هستیم تا شرکت های خلاق تحت یک نظام ساختارمند و تعریف حقوقی مقبول بتوانند با استفاده از این حمایت ها جهت ارزش آوری از طریق نوآوری را با سرعت بیشتری طی کنند.

اسفندکمک که همزمان عضو فراکسیون های، ایثارگران، خانواده، شفاف سازی اقتصادو انضباط مالی، فرش و صنایع دستی، فرهنگیان و معدن و صنایع معدنی است؛ اعلام کرد: همچنین در قانون جدید حمایت از سرا های نوآوری نیز دیده شده است. البته جزئیات قانون جدید هنوز در دست بررسی است و هر روز پیشنهادات جدیدی از سوی فعالان این حوزه به دست کنندگان می رسد، بنابراین انجام کار کارشناسی بیشتر قطعاً به پخته تر شدن، قانون نهایی کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "90 درصد نمایندگان مجلس به طرح حمایت از جهش تولیدات دانش بنیان رای مثبت دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد نمایندگان مجلس به طرح حمایت از جهش تولیدات دانش بنیان رای مثبت دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید