Canon EOS R5 دوربین شگفت انگیز کانن برای عکاسی حیات وحش است

به گزارش وبلاگ بخار، قابلیت تشخیص چشم حیوان ها در سیستم فوکوس دوربین جدید کانن Canon EOS R5 به قدری خوب است که هر شخصی می تواند حتی بدون مهارت خاصی از این دوربین برای عکاسی حیات وحش استفاده کند.

Canon EOS R5 دوربین شگفت انگیز کانن برای عکاسی حیات وحش است

بعد از آنالیز کامل قابلیت فوکوس بر روی چشم حیوان ها در سیستم فوکوس دوربین R5 در هنگام عکاسی حیات وحش، به نظر می رسد که کانن با معرفی دوربین بدون آینه R5 قصد داشته تا بازار عکاسان حرفه ای حیات وحش را کساد کند. قابلیت فوکوس بر روی چشم حیوان ها در این دوربین چیزی کمتر از معجزه نیست.

تا به امروز، منابع مختلفی در رابطه با دوربین R5 کانن حرف های زیادی را گفته اند. اما در رابطه قدرت قابلیت تشخیص چشم حیوان ها توسط سیستم فوکوس این دوربین هر چه بگوییم واقعا کم است.

قبل از آنالیز R5، ما انتظار این را داشتیم که بعد از کار کردن با این دوربین تحت تاثیر قرار بگیریم اما اصلا آمادگی این را نداشتیم که این دوربین و قابلیت هایش هوش را از سرمان بپراند! قابلیت تشخیص حیوانات و فوکوس بر روی چشم آنها در این دوربین به طور شگفت انگیزی خوب و دقیق است.

در گذشته، عکاسان حرفه ای حیات وحش بعد از سال ها تمرین و کلنجار رفتن با سیستم فوکوس نه چندان کارآمد دوربین خود، یاد دریافت زمان بندی دقیق عکس و کشیدن استرس در نهایت پیروز می شدند که از پرنده در حال پرواز عکاسی نمایند. البته بعد از دریافت عکس ها معین می شد که فوکوس در بسیاری از عکس ها به جای قرار داشتن بر روی سر یا چشم پرنده بر روی بال یا دم آن قرار گرفته است و عکس گرفته شده قابل استفاده نیست.

البته اگر دوربین کانن R5 را داشته باشید احتیاج به انجام هیچ یک از کار های بالا نیست و دوربین تمامی این کار ها به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهد انگار که از کد تقلب در بازی عکاسی حیات وحش استفاده نموده باشید!

در رابطه با قابلیت فوکوس این دوربین ما اغراق نمی کنیم تنها باید در تنظیمات دوربین، در قسمت فوکوس، Subject: Animals را فعال کنید و سپس حالت عکاسی را در عکاسی پیاپی قرار دهید. بعد از انجام این کارها، فقط دوربین خود را به سمت حیوانی که قصد عکاسی از آن را دارید بگیرید تا R5 به صورت اتوماتیک سوژه را تشخیص دهد و بر روی آن فوکوس کند. هیچ احتیاجی به تغییر نقطه فوکوس توسط شما نیست. فقط دوربین را به سمت سوژه بگیرید تا بقیه کارها را دوربین برای شما انجام دهد.

  • جعبه گشایی و آنالیز دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 4000D

در هنگام عکاسی حیات وحش، دوربین کانن R5 به طور اتوماتیک صورت حیوان را تشخیص می دهد و سپس بر روی چشم نزدیکتر به دوربین فوکوس می نماید. دوربین کانن R5 این کار را با سرعت بسیار بالایی نسبت به خود عکاس انجام می دهد.

این دوربین حتی قادر است در صورت تغییر شرایط سوژه، در سریع ترین حالت ممکن از خود واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال زمانی که یک پرونده آغاز به پرواز به صورت نامنظم در هوا می نماید که برای عکاس این پرواز نامنظم قابل پیش بینی نیست، این R5 است که به بهترین شکلی دوباره فوکوس را بروی پرنده تنظیم می نماید.

کانن تضمین نموده است که این سیستم فوکوس قابلیت تشخیص چشم را در حیوان هایی مانند سگ، گربه و پرنده حتی در هنگام پرواز را داراست.

  • نیکون از دوربین Z5 با سنسور فول فریم رونمایی کرد

آزمایش های ما بر روی این دوربین نشان می دهند که این دوربین قادر به تشخیص گونه های دیگر هم هست. در آنالیز انجام شده این دوربین به راحتی تمامی حیوان ها مختلف مانند گوریل ، میمون، لاک پشت، ایگوانا (Iguana)، ماهی، لمور (Lemur) و فک را تشخیص داد و بر روی آنها فوکوس کرد.

تنها نقطه ضعف این دوربین، گرم شدن بیش از حد آن در زمان فیلم برداری با رزولوشن 4k یا 8k است. البته باید گفت که R5 هیچ مسئله ای در زمینه عکاسی حیات وحش و فوکوس بر روی چشم حیوان ها ندارد و این کار را به عالی ترین شکل ممکن انجام می دهد.

در انتها باید گفت که، سونی دیگر پادشاه سیستم فوکوس در دوربین های بدون آینه نیست بلکه کانن با رونمایی از دوربین بدون آینه R5 با افتخار بر تخت پادشاهی فوکوس نشسته است.

  • سونی A7S III پس از مدت ها انتظار بالاخره معرفی گردید

منبع: Digital Camera World

منبع: دیجیکالا مگ

به "Canon EOS R5 دوربین شگفت انگیز کانن برای عکاسی حیات وحش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Canon EOS R5 دوربین شگفت انگیز کانن برای عکاسی حیات وحش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید