با این مواد غذایی درد حاصل از آرتروز را کاهش دهید

به گزارش وبلاگ بخار، آرتروزیا آرتریت یا ورم مفاصل بیماری شایعی است که درد،سفتی و تورم از علائم آن است که به گفته متخصصان رعایت یک رژیم غذایی خاص در کاهش آن مؤثر است.

با این مواد غذایی درد حاصل از آرتروز را کاهش دهید

30 خوراکی که باعث کاهش درد مفاصل و التهاب می شوند!

آرتروز (آرتریت) بر روی مفاصل و بافتی که آنها را احاطه نموده است، و همچنین بافت پیوندی تأثیر می گذارد. شایع ترین اشکال آرتروز مفاصل عبارتند از: آرتریت روماتوئید (RA)، استئوآرتریت (OA)، فیبرومیالژیا و نقرس. در حالی که هر یک از این بیماری ها می تواند دردهای مختلفی را در منطقه ها مختلف ایجاد کند، اما به طور کلی، هر نوع آرتروزی می تواند زندگی شما را به طرق مختلف محدود کند. خوشبختانه با خوردن غذاهای ضد التهابی می توان این بیماری را مدیریت کرد..

درد ورم مفاصل (آرتریت)

در حال حاضر، درمان مرسوم برای درد آرتریت مفاصل شامل داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن، آسپرین یا هنگام شدید بودن، حتی استروئیدهایی مانند پردنیزون است. اگرچه این داروها ممکن است به تسکین علائم درد به طور موقت یاری نمایند، اما علت اصلی بیماری را رفع نمی نمایند. به علاوه، تحقیقاتی در حال اجرا است که خطرناک بودن این داروها، به ویژه اگر در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند، را مورد آنالیز قرار میدهند.

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) با زخم ها و حتی سکته مغزی، فشار خون بالا، بیماری کلیوی و آب مروارید مرتبط هستند. در حقیقت، تحقیقات منتشر شده در Lancet، به وضوح نشان می دهند که خطر حمله قلبی پس از استفاده طولانی مدت این داروها، تا یک سوم افزایش می یابد. همچنین، خطر نارسایی قلبی در واقع برای کسانی که بیماری آنها شدیدتر است و به تبع آن NSAID بیشتری مصرف مینمایند، دو برابر است.

درمان طبیعی آرتروزالتهاب عامل اصلی دردهای آرتریت است. خوشبختانه، خوراکی هایی وجود دارند که نه تنها به کاهش التهاب پس از بروز بیماری یاری مینمایند، بلکه در جلوگیری از بروز آن نیز نقش دارند. برخی از خوراکی ها می توانند به مسدود شدن سیگنال های درد یاری نموده و حتی درد را بهتر نمایند و آسیب های موجود در بافت های مفاصل و غضروف شما را درمان نمایند.

درست در مقابل اینکه برخی از خوراکی ها می توانند به بهبود آرتریت مفاصل یاری نمایند، برخی دیگر مانند سایر خوراکی های فرآوری شده و قند می توانند در بروز این بیماری نقش داشته باشند و باعث التهاب بیشتر شوند. استانداردهای رژیم التهابی شامل چربی های فرآوری شده، کافئین و الکل هستند.

30 خوراکی ضد التهابی برای درد ورم مفاصل (آرتریت)

زنجبیل
زنجبیل یکی از شناخته شده ترین ادویه های ضد التهابی در کره زمین است. این ادویه تند مزه حاوی ترکیبات قوی به نام گینجرول است که می تواند به جلوگیری از فراوری مواد شیمیایی و هورمون هایی که باعث درد می شوند یاری کند. مطالعات نشان می دهند زنجبیل، چه به صورت خام و چه پخته، می تواند به خوبی و حتی بهتر از چندین NSAID معمولی از جمله ایبوپروفن عمل کند.

یک راه سریع، آسان و بسیار مؤثر برای بهره مندی از مزایای ضد التهابی زنجبیل مصرف آن در چای است. به راحتی 4 یا 5 تکه ریشه زنجبیل تازه را به مدت 5 تا 10 دقیقه به آب جوش اضافه کنید، سپس نوش جان کنید. شما حتی می توانید برای تسکین سریع درد، یک تکه پوست کنده زنجبیل خام بجوید.

فلفل های خیلی تند
اگر تا به حال فلفل های خیلی تند خورده باشید، می دانید که چقدر سریع این نوع فلفل ها می توانند روی بدن شما تأثیر بگذارند. فلفل های خیلی تند مانند فلفل های کاین حاوی کپسایسین هستند، ماده مؤثری که باعث می گردد بدن شما اندورفین (هورمونهای شادی) آزاد کند.

می توانید فلفل های تند را پخته یا خام میل کنید. کافی است چند مورد را به وعده های غذایی خود اضافه کنید یا نصف قاشق چای خوری فلفل کاین را به یک لیوان آب، چای، آب میوه یا حتی شیر اضافه کنید و روزانه بنوشید. همچنین می توانید کپسایسین را به شکل کپسول مصرف نموده یا از آن در کِرِم برای مصارف موضعی بهره ببرید، اگرچه باید کِرِمی پیدا کنید که حاوی حداقل 0.075 درصد کپسایسین باشد.

آلبالو و گیلاس
این میوه شیرین و در عین حال مقوی حاوی آنتوسیانین های فراوان است، آنتی اکسیدان های قدرتمندی که عامل قرمزی رنگ گیلاس هستند. آنتوسیانین ها التهاب را مسدود نموده و آنزیم های درد را به همان روش ضدالتهاب های غیراستروئیدی مهار می نمایند. یک مطالعه در سال 2004 در دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که آلبالو می تواند حساسیت به درد را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد و حتی به اندازه بسیاری از داروهای ضد التهابی معمولی مؤثر است.

مطالعات دیگر نشان می دهد که آنتوسیانین های قدرتمند موجود در گیلاس به اندازه دو نوع از رایج ترین NSAID که برای التهاب استفاده می شوند مؤثر هستند.

سیر
سیر یک ضد التهاب قدرتمند است که قرن ها به منظور کاهش شماری از بیماری ها از جمله درد و ورم مفاصل مورد استفاده قرار گرفته است. سیر حاوی آنتی اکسیدان ها و به طور ویژه یک ترکیب قوی حاوی گوگرد است که به آلین معروف است. هنگامی که حبه های سیر خام له، خرد یا جویده می شوند، آلییناز را آزاد می نمایند، آنزیم قدرتمند دیگری که آلین را به آلیسین تبدیل می نماید، که عامل بو، طعم و خاصیت درمانی قدرتمند سیر است.
چغندر
چغندر منبع مهمی از بتانین و ولگاگزانتین است، هر دو فیتون ها به عنوان بتالائین شناخته می شوند که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و سم زدایی هستند.
ماهی قزل آلا (صید وحشی)
ماهی قزل آلا حاوی اسید ایکوزاپنتانوییک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است. ثابت شده است این اسیدهای چرب امگا 3 به جلوگیری یا کاهش التهاب یاری نموده و درد و تورم ناشی از آرتریت را کاهش می دهند.

مطالعات نشان می دهند افرادی که به طور مرتب ماهی های سرشار از امگا 3 می خورند، کمتر احتمال دارند به آرتریت روماتوئید مبتلا شوند. همچنین، برای افرادی که در حال حاضر آرتروز دارند، امگا 3 ماهی می تواند به کاهش تورم و درد مفاصل یاری کند.

کلم بروکلی
همانطور که پیداست خوردن کلم بروکلی برای شما بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهند که کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان ها و همچنین برخی مواد ضد التهابی بسیار قدرتمند است. آنها نه تنها در کاهش استرس اکسیداسیون در سلول های شما اثرگذار هستند بلکه با اثرات التهاب مزمن مقابله مینمایند. این تاثیر در نهایت می تواند به کاهش درد افراد مبتلا به آرتروز یاری کند.
روغن زیتون خالص
روغن زیتون فرا بکر حاوی ترکیبی به نام اولئوکانتال است، که دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی مشابه ایبوپروفن است. مطالعه منتشر شده در مجله بیوشیمیایی تغذیه ای نشان می دهد که اولئوکانتال به طور ویژه برای آرتریت روماتوئید مفید است و می تواند هم بر التهاب مزمن و هم بر فرایند التهاب حاد تأثیر بگذارد.
تمشک آبی (بلوبری)
تمشک آبی به عنوان یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های موجود و یکی از محبوب ترین میوه های ضد التهابی شناخته شده است. تمشک آبی همچنین حاوی یک ترکیب ضد التهابی بسیار قدرتمند است که تحت عنوان کوئرستین شناخته می گردد. کوئرستین یک فیتونوترینت مغذی قدرتمند است که به مبارزه با التهاب بیشتر یاری می نماید، و این مسئله به نوبه خود، در کاهش درد آرتریت تاثیرگذار است.
پرتقال
همه می دانند که پرتقال منبع اصلی ویتامین C است که درمان شماره یک برای سرماخوردگی و آنفولانزا است. اما مطالعه ای که در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شده است نشان می دهد که مصرف ویتامین C خطر ابتلا به بیماری RA را 30 درصد کم میکند.
بوک چوی
بوک چوی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی است که بیش از 70 مورد از جمله اسید هیدروکسی سینامیک هستند که به طور موثر باعث کاهش التهاب می شوند. بوک چوی همچنین منبع اصلی امگا 3 است، همچنین ضد عفونی نماینده ای قدرتمند است. این کلم سبز برگدار سرشار از ویتامین K، یکی دیگر از عوامل قدرتمند برای تنظیم پاسخ های التهابی بدن است.
چای سبز
چای سبز یک آنتی اکسیدان شناخته شده است. همچنین سرشار از پلی فنولی است که به کاتچین معروف است، از جمله اپی گالوکاتچین -3-گالات (EGCG) ، که تا 63 درصد از کل کاتچین موجود در چای سبز را تشکیل می دهد.

مطالعات نشان می دهد که EGCG در خصوص توانایی های آنتی اکسیدانی 25 تا 100 برابر قوی تر از ویتامین C و E است.. فقط یک فنجان چای سبز می تواند 60 تا 125 میلی گرم کاتچین از جمله EGCG را فراهم کند، که به کاهش التهاب و کاهش سرعت از بین رفتن غضروف یاری می نماید.

گریپ فروت
گریپ فروت ها سرشار از ویتامین هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین های C و E ، نیاسین و اسید پانتوتنیک هستند. مطالعات نشان می دهد که گریپ فروت می تواند به کاهش التهاب و درد مفاصل ناشی از آرتروز یاری کند.

همچنین نشان داده شده است که مقادیر بالای ویتامین C موجود در گریپ فروت در شکل گیری کلاژن و پروتئوگلیکان ها، دو ماده اصلی بافت غضروف هستند که عملکردی مانند کوسن و روانکاری لازم برای حرکت مفصل و عملکرد مناسب را فراهم مینمایند.

لوبیا
مطالعات نشان می دهند که ماده ای به نام پروتئین واکنشی C (CRP)، که به وسیله کبد شما فراوری می گردد، می تواند التهاب را در بدن شما افزایش دهد. با توجه به مطالعات بیشمار، لوبیا نه تنها منبع عالی فیبر است بلکه به کاهش CRP نیز یاری می نماید.
توت فرنگی
توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی به نام آنتوسیانیدین ها است که نه تنها به میوه هایی مانند گیلاس، تمشک و توت فرنگی رنگ قرمز می بخشند، بلکه به کاهش التهاب نیز یاری می نمایند. مطالعه ای که در سال 2007 در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه منتشر شد، نشان می دهد افرادی که توت فرنگی بیشتری می خورند، سطوح CRP پایین تری دارند.
هویج
هویج سرشار از بتاکاروتن است که در کبد شما به ویتامین A تبدیل می گردد. همچنین حاوی بتا کریپتوکسانتین، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند در خانواده کاروتنوئید هستند. مطالعه ای که در سال 2003 در زمینه تحقیقات فتوتراپی منتشر شد، نشان می دهد افرادی که خوراکی های بیشتری حاوی بتا کریپتوکسانتین مصرف می نمایند بهتر در برابر آرتریت محافظت می شوند. در واقع، اثرات خوردن هویج قابل مقایسه با مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و سلبرکس است.
کرفس
کرفس بیشتر با رژیم های غذایی لاغری همراه است زیرا سرشار از فیبر است و کالری کمی دارد، اما طبق مطالعات، این سبزی ترد دارای برخی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند است که می تواند به کاهش التهاب نیز یاری کند.

محققان نشان دادند که برخی از پلی ساکاریدهای منحصر به فرد در کرفس، مانند آپیوم، اثرات ضد التهابی قابل توجهی دارند.

کلم بروکسل (کلم دکمه ای)
در حالی که کلم های بروکسل همواره مورد علاقه میز ناهار نیستند، این سبزیجات خانواده چلیپائیان سرشار از سولفورافان هستند، ماده ای که به یاری آن، کلم بروکسل می تواند باعث کند شدن آسیب غضروف ناشی از آرتروز در مفاصل شما گردد. طبق مطالعه اجرا شده در سال 2013 ، این ماده قدرتمند می تواند هرگونه التهاب را مسدود نموده و در برابر از بین رفتن غضروف از فرد محافظت کند.
زردچوبه
زردچوبه احتمالاً یکی از مواد بسیار شناخته شده و مورد مطالعه برای مبارزه با التهاب است. ماده فعال موجود در زردچوبه، کورکومین است، که از فواید بسیاری از جمله مزیت ضد التهابی برخوردار است. یک مطالعه در سال 2012 که در ژورنال بین المللی Molecul منتشر شده است حتی ادعا می نماید که کورکومین میتواند برای مدیریت بیماری های مزمن مرتبط با التهاب مزمن مفید باشد.
آناناس
آناناس حاوی آنزیم قوی هضم نماینده ای به نام بروملین است که مطالعات نشان می دهد توانایی های تعدیل نماینده سیستم ایمنی را دارد. بروملین با تنظیم پاسخ ایمنی شما، عمل می نماید، که در صورت عدم کنترل، مسئول ایجاد التهاب بیش از حد است.

این مسئله می تواند به کاهش درد یاری کند. آناناس منبع مهمی از ویتامین C نیز می باشد، آنتی اکسیدان شناخته شده ای که می تواند به جلوگیری و کاهش التهاب یاری کند. شما می توانید آناناس تازه بخورید و یا مکمل بروملین 500 میلی گرم تا 2000 میلی گرم، سه بار در روز بین وعده های غذایی مصرف کنید.

موز
موز یک خوراکی فوق العاده برای میان وعده است، به خصوص اگر در پی تقویت سریع انرژی هستید. موز از نظر پتاسیم غنی است و همچنین از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر مانند فولات ، ویتامین B6 و ویتامین C که بدن به آن احتیاج دارد برخوردار است.
انبه
انبه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و C است. همچنین بتاکاروتن بالایی دارد، که به جلوگیری از آرتریت یاری می نماید. همچنین مطالعات متعددی نشان می دهند که انبه حاوی پلی فنول های قدرتمندی است که حتی میتواند پاسخ های التهابی را در سلولهای سرطانی و غیر سرطانی پستان محدود کند.
سیب زمینی شیرین
مانند همه خورکی های رنگ روشن و نارنجی، سیب زمینی سرشار از بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی قدرتمند که با کاهش التهاب مرتبط است. در حقیقت، در برخی موارد، یک وعده غذایی سیب زمینی شیرین می تواند تا 90 درصد از اندازه روزانه توصیه شده ویتامین A را تأمین کند. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی فیبر، و همچنین شماری دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی مفید است.
گردو
گردو نسبت به سایر انواع مغزیجات، حاوی بیشترین امگا 3 است. طبق تحقیقات اجرا شده، مانند بسیاری از خوراکی های دیگر موجود در این فهرست، گردو به کاهش CRP یاری می نماید، CPR نشانگر التهاب است که با افزایش خطر آرتریت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

گردو نسبت به سایر مغزیجات ضدالتهاب است زیرا حاوی مقادیر زیادی اسید چرب α-لینولنیک (ALA) است، اسید چرب امگا 3 گیاهی که یکی دیگر از اسیدهای چرب ضد التهاب است.

سیب
خوردن یک عدد سیب در روز واقعا شما را از مراجعه به پزشک دور نگه می دارد. طبق مطالعات، سیب منبع مهمی از آهن و ویتامین ها است. سیب سرشار از فیتوشیمیایی هایی، از جمله فلاونوئیدها کوئرستین، کاتچین، فلوریدزین و اسید کلروژنیک است. سیب از چندین طریق به مبارزه با التهاب یاری می نماید.

مطالعه منتشر شده در سال 2014 ، در ژورنال تغذیه نشان می دهد که خوردن سیب می تواند نشانگرهای سلولی التهاب را کاهش داده و باکتری های روده را تنظیم کند.

آب مرغ یا آب گوشت
سوپ مرغ خانگی یکی از سالم ترین چیزهایی است که می توانید هنگام بیماری بخورید. علت آن این است که این غذا به طور معمول از پختن گوشت مرغ به مدت چند ساعت برای تهیه آب مرغ تهیه می گردد. آب استخوان تهیه شده از استخوان های حیوانات حاوی مواد معدنی زیادی به شکل قابل هضم و قابل جذب است شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، سیلیکون، گوگرد و موارد دیگر.
روغن نارگیل
فواید روغن نارگیل بسیار زیاد است. به جز زردچوبه، روغن نارگیل احتمالاً یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. این بیماری تعداد حیرت انگیزی از بیماری ها را درمان می نماید و می تواند به عنوان روغن حامل برای هر نوع ادویه ای عمل کند، و اثر آن را افزایش دهد. به عنوان مثال، هنگامی که با زردچوبه همراه میگردد، اثرات ضد التهابی به طور قابل توجهی افزایش می یابند.

به خودی خود روغن نارگیل یک ماده ضد التهاب قدرتمند است. یک مطالعه هندی نشان می دهد که مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها در روغن نارگیل خالص می توانند باعث کاهش چشمگیر التهاب و بهبودی ورم مفاصل به طور مؤثرتر نسبت به بسیاری از رایج ترین داروهای معمولی مورد استفاده برای درمان آرتروز، شوند.

سبزیجات برگی
مطالعات بی شماری حاکی از فواید خوردن اندازه زیادی سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم، و برگ چغندر می باشد. این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که نه تنها سلول های شما را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می نمایند، بلکه می توانند به بازگرداندن سلامت سلول ها نیز یاری نمایند.

آنها همچنین سرشار از فلاونوئیدهای ضد التهابی هستند که می توانند تمام بدن شما را از التهاب کشنده محافظت نمایند. این سبزیجات حاوی ویتامین های بیشماری مانند ویتامین های A ، C و K هستند که مطالعات نشان می دهد می توانند از مغز و تمام اندام ها و سیستم های حیاتی شما در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب ناشی از آسیب رادیکال آزاد محافظت کند.

دانه های چیا
این دانه های کوچک ریز سرشار از اسیدهای چرب مفید هستند. دانه های چیا حتی به عنوان یکی از غذاهای عالی یاد می شوند. آنها هم اسیدهای چرب امگا 3 و هم امگا 6 را در نسبت مناسب در اختیار بدن قرار میدهند.

دانه های چیا، جدا از اسیدهای چرب ضروری، آلفا لینولنیک و اسید لینولئیک، سرشار از آنتی اکسیدان هستند. علاوه بر این، آنها سرشار از مواد ضد التهابی قدرتمند و ویتامین های A ، B ، E و Dهستند. همچنین حاوی مقادیری مواد معدنی از جمله گوگرد، آهن، ید، منیزیم، منگنز، نیاسین و تیامین هستند.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یکی از آن دسته خوراکی هایی است که به راحتی می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. آنها بسیار متنوع و همچنین خوشمزه هستند و در انواع، رنگ و اندازه های مختلف به بازار عرضه می شوند.

وقتی صحبت از سلامتی به میان می آید، گوجه فرنگی به همان اندازه با ارزش است. گوجه فرنگی به طور گسترده ای در مطالعات بیشماری از نظر وجود آنتی اکسیدان های قوی، از جمله لیکوپن مورد آنالیز قرار گرفته است، و مطالعات تازه گوجه فرنگی را با سلامت استخوان و پوکی استخوان مرتبط می دانند.

اگرچه گوجه فرنگی خام کاملاً مغذی است، اما طبق تحقیقات اجرا شده، گوجه فرنگی پخته در واقع باعث افزایش محتوای لیکوپن آنها می گردد، بنابراین سس یا سوپ تهیه شده با گوجه فرنگی تهیه کنید تا از مواد مغذی و فواید ضد التهابی بیشتری بهره مند شوید.

هر روز یک یا چند خوراکی از این خوراکی را در برنامه غذایی خود بگنجانید و درد مفاصل را برای همواره از بین ببرید! اگر مجبور هستید فقط یکی را انتخاب کنید، زردچوبه را انتخاب کنید! تا به امروز زردچوبه بیشترین تأثیر را داشته است!

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "با این مواد غذایی درد حاصل از آرتروز را کاهش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این مواد غذایی درد حاصل از آرتروز را کاهش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید