امروز یک ناهار ایتالیایی متفاوت درست کن ، پاستا لبو با سس آلفردو!

به گزارش وبلاگ بخار، پاستا با لبو یک غذای ایتالیایی خوش آب و رنگ و فرق دارد که چشم ها را به خود خیره می نماید. این را هم درست مانند دیگر می توانید به روش های مختلف درست کنید. پاستا آلفردو با لبو یک گزینه عالی برای یا یک است. این پاستا قرمز به خاطر رنگ بی نظیری که دارد حتی می تواند انتخاب مناسبی برای شام ولنتاین یا شام شب یلدا باشد. اگر شما هم هوادار انواع غذاهای ایتالیایی و تازه هستید، با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه پاستا با لبو و فوت و فن های خوشمزه شدن این پاستای صورتی رنگ را به شما آموزش دهیم.

امروز یک ناهار ایتالیایی متفاوت درست کن ، پاستا لبو با سس آلفردو!

مواد لازم برای تهیه پاستا با لبو (برای 4 نفر)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
ماکارونی (رشته ای یا فرمی)400 گرم
لبو3 عدد میانه
سیر2 یا 3 حبه
مغز گردو50 گرم
پنیر پارمسان (رنده شده)3 تا 4 قاشق غذاخوری
خامه3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
برگ ریحانبه مقدار دلخواه (اختیاری)

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه پاستا با لبو: 15 دقیقه

مدت زمان لازم برای تهیه پاستا با لبو (بدون در نظر گرفتن زمان مورد احتیاج برای پخت چغندر قرمز): 30 دقیقه

مقدار کالری موجود در هر 100 گرم پاستا با لبو: حدود 254 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه پاستا با لبو

مراحل طرز تهیه پاستا با لبو را دنبال نموده و این ماکارونی ایتالیایی خوش آب و رنگ را در مهمانی و دورهمی یا به عنوان شام ولنتاین و شب یلدا سرو کنید.

مرحله اول: لبوها را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا با لبو، باید چغندرهای قرمز را با برس یا اسکاچ بشویید و با پوست در قابلمه مناسبی قرار دهید. سپس، 5 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت میانه قرار دهید. پس از جوشیدن آب، حرارت را ملایم کنید، درب قابلمه را ببندید و حدود 3 تا 4 ساعت منتظر بمانید تا لبوها کاملا پخته شوند.

برای کوتاه تر کردن زمان، می توانید از زودپز بهره ببرید. ضمناً، شما می توانید چغندرهای شسته شده را با پوست در فویل بپیچید و در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید. با این روش، پخت لبو فقط 45 دقیقه طول می کشد.

مرحله دوم: مواد اولیه پاستا را آماده کنید

در این فاصله، سیرهای شسته شده را پوست بگیرید و با استفاده از غذاساز یا سیر له کن کاملا پوره کنید. مغز گردو را هم به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

لبوی پخته شده را به صورت ریز رنده کنید. برای پخت پاستا، قابلمه مناسبی را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت میانه بگذارید تا بجوشد.

برای خرید مغز گردو می توانید به روش های یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله سوم: مایه اولیه سس پاستا با لبو را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه پاستای لبو با سس آلفردو، تابه مناسبی را روی حرارت ملایم بگذارید و مقداری روغن زیتون در تابه بریزید. سپس، لبوی رنده شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. مراقب باشید، حرارت را زیاد نکنید. در غیر این صورت، لبوها به سرعت می سوزند و بد رنگ می شوند.

برای خرید روغن زیتون می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله چهارم: سیر و گردو را اضافه کنید

پوره سیر را به لبوی رنده شده اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر آزاد گردد. سپس، مغز گردوی نگینی خرد شده را با مقداری نمک و فلفل سیاه در تابه بریزید و این ترکیب را هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

برای خرید نمک و فلفل سیاه می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله پنجم: مایه سس پاستا را تکمیل کنید

حالا، به میزان یک سوم لیوان آب لبو را نیز در تابه بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید تا بجوشد و مایه سس پاستا نسبتا غلیظ گردد. در ادامه، خامه را هم به تابه اضافه کنید. یکی دو دقیقه سس را هم بزنید و سپس، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

برای خرید خامه می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله ششم: پاستا را بجوشانید

در این مرحله از طرز تهیه پاستا آلفردو با لبو، ابتدا مقداری نمک و روغن مایع را به قابلمه آب جوش اضافه کنید که قبلا برای پخت پاستا روی حرارت گذاشتید. حالا، پاستا را هم به آب در حال جوش اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید تا قطعات پاستا به یکدیگر نچسبند. حدود 5 الی 8 دقیقه منتظر بمانید تا پاستا به میزان کافی نرم و پخته گردد.

برای خرید روغن مایع و انواع ماکارونی فرمی و رشته ای می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

مرحله هفتم: پاستا را آبکش کنید

پس از گذشت این مدت، پاستای شما آماده شده و باید آن را آبکش کنید. اما پیش از انجام این کار، باید به میزان یک لیوان از آب پاستا را بردارید و به مایه سس اضافه کنید تا کاملا خوشمزه و لعاب دار گردد. سپس، پاستای پخته شده را در سبد بریزید و منتظر بمانید تا آب اضافی آن خارج گردد.

مرحله هشتم: پاستا را به سس اضافه کنید

حالا، وقت آن است که پاستای آبکش شده را در تابه حاوی سس بریزید. این ترکیب را به آرامی هم بزنید تا قطعات پاستای نرم کاملا به سس آغشته شوند. تابه را روی حرارت ملایم بگذارید و حدود 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا غذای ایتالیایی شما گرم و جا افتاده گردد.

مرحله آخر: پاستا با لبو را سرو کنید

پس از گذشت این مدت، حرارت را خاموش نموده و پنیر پارمسان رنده شده را به پاستا با لبو اضافه کنید. سپس، پاستای لبو را در ظرف سرو بریزید و به دلخواه با برگ ریحان تازه، برگ جعفری تازه، مغز گردو، مغز تخمه آفتابگردان، مغز تخمه کدو و مقدار بیشتری پنیر پارمسان رنده شده تزیین کنید.

برای خرید پنیر پارمسان می توانید به روش های حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه پاستا با لبو

  • در طرز تهیه پاستای لبو با سس آلفردو به جای سیر تازه می توانید از پودر سیر (طرز تهیه پودر سیر) بهره ببرید.
  • شما با افزایش یا کاهش مقدار لبوی رنده شده می توانید رنگ نهایی پاستا با لبو را پر رنگ تر یا کم رنگ تر کنید.
  • در صورت تمایل، برای طبخ این غذای ایتالیایی به جای مغز گردو می توانید از بادام زمینی، بادام هندی یا دانه چلغوز بهره ببرید.
  • در صورت تمایل، می توانید چند قطعه فیله مرغ مرینیت شده را نیز به صورت جداگانه گریل نموده و همراه با پاستای لبو نوش جان کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن پاستا با لبو

برای هر نفر چند گرم پاستا در نظر بگیریم؟

به طور معمول، مقدار مناسب پاستا برای هر نفر بین 100 تا 150 گرم است. برای این که دقیق تر بدانید روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

پاستا را چقدر باید بجوشانیم؟

معمولا حدود 5 تا 8 دقیقه برای جوشاندن پاستا کافی است. در واقع، پاستای شما باید به میزان ای بجوشد که بیش از میزان نرم نگردد. یعنی، بافت پاستای پخته شده را باید زیر دندان تان احساس کنید. در غیر این صورت، غذای ایتالیایی خوشمزه شما خمیر می گردد.

اگر سس پاستا با لبو زیادی غلیظ شد چه باید بکنیم؟

کافی است مقداری آب لبو یا آب پاستا یا مقدار کمی شیر را به تابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا رقیق تر گردد.

آیا می توانیم به سس پاستا با لبو مقداری آرد اضافه کنیم؟

بله. در این صورت، پس از تفت دادن لبو و سیر مقداری کره را نیز در تابه بریزید. سپس، یک قاشق آرد را با کره و لبوها تفت دهید. در ادامه، آب لبو و ادویه ها را اضافه کنید. پس از غلیظ شدن، خامه و آب پاستا را نیز در تابه بریزید و باقی مراحل را مطابق دستور بالا دنبال کنید.

منبع: افق کوروش

به "امروز یک ناهار ایتالیایی متفاوت درست کن ، پاستا لبو با سس آلفردو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز یک ناهار ایتالیایی متفاوت درست کن ، پاستا لبو با سس آلفردو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید