OpenAI از API مدل ChatGPT رونمایی کرد؛ امکان ادغام درون برنامه ها با هزینه ای پایین یا کم

به گزارش وبلاگ بخار، OpenAI اظهار داشت که میخواهد API دو مدل هوش مصنوعی محبوب ChatGPT و Whisper را در دسترس توسعه دهندگان قرار دهد تا از این طریق بتوانند آن ها را در برنامه ها و سرویس های خود ادغام نمایند و بعلاوه انجام این کار به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از استفاده از مدل های زبان موجود آن خواهد بود.

OpenAI از API مدل ChatGPT رونمایی کرد؛ امکان ادغام درون برنامه ها با هزینه ای پایین یا کم

قیمت این API برای هر 1000 توکن (حدود 750 کلمه) 0.002 دلار اعلام شده که به گفته OpenAI حدود 10 برابر مقرون به صرفه تر است.

OpenAI خاطرنشان کرد که میخواهد API دو مدل هوش مصنوعی محبوب ChatGPT و Whisper را در دسترس توسعه دهندگان قرار دهد تا از این طریق بتوانند آن ها را در برنامه ها و سرویس های خود ادغام نمایند و بعلاوه انجام این کار به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از استفاده از مدل های زبان موجود آن خواهد بود.

OpenAI در بیانیه خود می گوید که API ChatGPT آن می تواند در موارد زیادی علاوه بر ایجاد یک رابط چت هوش مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد و بعلاوه به چندین شرکت اشاره می نماید که از آن برای این منظور استفاده نموده اند، مانند ویژگی My AI از Snap که اوایل این هفته معرفی گردید.

این شرکت شرح می دهد که خانواده مدل های نو آن که با نام gpt-3.5-turbo شناخته می گردد، برترین مدل برای بسیاری از موارد استفاده غیر چت محسوب می گردد.

هزینه API ChatGPT

قیمت این API برای هر 1000 توکن (حدود 750 کلمه) 0.002 دلار اعلام شده که OpenAI می گوید حدود 10 برابر مقرون به صرفه تر از مدل های موجود GPT-3.5 است. این شرکت در بیانیه خود می نویسد:

به وسیله یک سری بهینه سازی های گسترده در سیستم، ما پیروز شده ایم از ماه دسامبر هزینه استفاده از ChatGPT را 90 درصد کاهش دهیم.

علاوه بر اسنپ چت که بات My AI خود را به تازگی معرفی نموده بود، سایر کاربران اولیه API ChatGPT شامل یک پلتفرم آموزشی به نام Quizlet برای یاری به دانشجویان و Instacart می گردد که میخواهد در اواخر امسال، ویژگی Ask Instacart را به سرویس خود اضافه کند که با وجود آن مشتریان می توانند درباره غذا سؤال نمایند.

API Whisper که براساس مدل منبع باز Whisper-G-V2 ساخته شده، با قیمت 0.006 دلار در دقیقه در دسترس است و از ورودی هایی با فرمت های M4A، MP3، MP4 و MPEG پشتیبانی می نماید.

ChatGPT که در اواخر ماه نوامبر معرفی گردید، یک مدل هوش مصنوعی است که می تواند به سبک های زیادی و براساس احتیاج کاربران متن فراوری کند. Whisper نیز مدل گفتار به متن دیگری است که در ماه سپتامبر راه اندازی شد و می تواند صدای کاربران را به متن تبدیل کند. API های ChatGPT و Whisper از امروز در دسترس هستند و برای استفاده از آن ها به حساب OpenAI و یک روش پرداخت احتیاج دارید.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "OpenAI از API مدل ChatGPT رونمایی کرد؛ امکان ادغام درون برنامه ها با هزینه ای پایین یا کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "OpenAI از API مدل ChatGPT رونمایی کرد؛ امکان ادغام درون برنامه ها با هزینه ای پایین یا کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید