هوش مصنوعی

لبه تکنولوژی؛ همه جهان محتاج این دستگاه هستند

شرکت هلندی ASML دستگاه تراشه ساز جدیدی را به نمایش گذاشته که وزن آن به اندازه دو هواپیمای ایرباس A320 است و 350 میلیون دلار ارزش دارد.

23 بهمن 1402

ربات های یاری رسان به بیماران در بیمارستان ها مستقر می شوند

العربیه: هشت رباتی که به وسیله کمپانی فناوری پَل روباتیکس برای یاری رسانی به بیماران در بیمارستان ها طراحی شده اند، اخیرا مورد آزمایش تیمی از محققان چندین دانشگاه اروپا و خاورمیانه قرار گرفتند و با موفقیت این آزمایش را پشت سر گذاشتند، که ربات ها را آماده...

17 بهمن 1402

بازی های ویدیویی فایده ای هم دارند؟ ، پاسخ غافلگیرتان می نماید

ایرنا نوشت: هر چند درباره زیان های بازی های ویدیویی زیاد گفته شده است، اما بعضی کارشناسان می گویند بازی های مجازی ویدیویی می تواند به جوانان در کسب مهارت های دنیا واقعی یاری کند.

5 بهمن 1402

جزئیات به روزرسانی 2.0 بازی سایبرپانک 2077 معین شد

به روزرسانی بزرگ بعدی سایبرپانک 2077 از استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) به زودی همراه با بسته الحاقی فانتوم لیبرتی (Phantom Liberty) منتشر می گردد. هرچند بسته الحاقی ذکر شده به مقدار کافی اهمیت دارد زیرا مجموعه عظیمی از محتوای نو را به ارمغان می آورد، با این...

21 شهریور 1402

تکنو از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی شود

شرکت پارس نوین مدیا با کسب نمایندگی از شرکت چینی تکنو از امروز (شنبه) سه مدل موبایل هوشمند این برند را وارد بازار ایران می نماید.

21 مرداد 1402

احسان؛ جهانگرد خلاق هوشمند جهانی شد

خبرنگاران: دانشجوی دکتری تخصصی توریستی دانشگاه تهران با ثبت ایده احسان؛ توریست خلاق هوشمند در فدراسیون مجمع دنیای بهترین مخترعین دنیا IFIA به عضویت این مجمع عایدی.

23 خرداد 1402

ازدواج عجیب یک خانم با روبات چت هوش مصنوعی! ، چه چیز این روبات خوشایند است؟

یک زن پس از اینکه روبات چت هوش مصنوعی ادعا کرد که هیچ چمدانی ندارد و او را قضاوت نمی کند، عاشق اش شد و با آن روبات چت ازدواج کرد!

18 خرداد 1402

گروه 7 در کش و قوس قانونمندسازی هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این درحالی است که قانونگذاران اروپایی سعی دارند هرچه سریع تر یک قانون مرتبط با ابزارهای نوظهوری مانند چت جی پی تی وضع نمایند.

12 اردیبهشت 1402

هوش مصنوعی عکس های گلکسی اس 23 را ویرایش می نماید ، دکمه جادویی برای ویرایش هوشمند تصاویر

تازه ترین ویرایشگر عکس سامسونگ با نام Galaxy Enhance-X مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه شد.

5 اردیبهشت 1402

خودکشی مورچه ها در دایره بی انتها!

دایره مرگ پدیده ای مشاهده شده است که در آن گروهی از مورچه های ارتش از گروه اصلی جستجوگر جدا می شوند، مسیر را از دست می دهند و شروع در پی کردن یکدیگر می کنند و دایره ای در حال چرخش را تشکیل می دهند که معمولاً به عنوان مارپیچ مرگ نیز شناخته می شود، چراکه مورچه...

3 اردیبهشت 1402

OpenAI از API مدل ChatGPT رونمایی کرد؛ امکان ادغام درون برنامه ها با هزینه ای پایین یا کم

OpenAI اظهار داشت که میخواهد API دو مدل هوش مصنوعی محبوب ChatGPT و Whisper را در دسترس توسعه دهندگان قرار دهد تا از این طریق بتوانند آن ها را در برنامه ها و سرویس های خود ادغام نمایند و بعلاوه انجام این کار به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از استفاده از مدل های...

11 اسفند 1401

رفتار عجیب خرس سیاه در تاریکی شب ، عکس

زومیت نوشت: خرس سیاه آمریکایی برای دوربین حیات وحش ژست گرفته و اکنون بیش از 400 عکس سلفی از آن در حافظه دستگاه وجود دارد.

12 بهمن 1401

سنتی وی: این ربات روزانه 20 هکتار زمین را کنترل می نماید!

سنتی وی محصول شرکت رباتیک مروپی (Meropy) می تواند به وسیله ارائه راه چاره هایی برای رشد و مراقبت از محصولات کشاورزی و بهینه سازی طرح های آزمایشی عملکرد کشاورزان را بهبود ببخشد...

9 بهمن 1401

به تشخیص پزشکی هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟

شاید اگر در مورد سلامتی خود از هوش مصنوعی سوال کنید، بهتر از مراجعه به سایت های مربوط به اطلاعات دارو و درمان باشد، اما باید احتیاط کنید.

24 دی 1401

پایگاه داده ابری هوآوی، رقیبی جدی برای Oracle، Microsoft و IBM

شرکت هوآوی، به زودی از پایگاه داده ابری (Cloud database) خود بر پایه هوش مصنوعی رونمایی می نماید. هدف هوآوی از معرفی چنین سرویسی شروع رقابت با شرکت های قدرتمندی نظیر Oracle، Microsoft و IBM است.

20 دی 1401

بهترین سایت ها و اپلیکیشن های دیکشنری زبان آلمانی

زبان آلمانی جزو پرطرفدارترین زبان های جهان برای یادگیری است. با وجود این که زبان آلمانی بسیار سخت محسوب می شود، اما هنوز هم افراد بسیار زیادی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. انتخاب یک دیکشنری خوب به موارد مختلفی وابسته است. به عنوان مثال برخی...

10 آبان 1401

گوگل می خواهد کیفیت تماس در گوشی های اندرویدی را بیشتر کند

اینطور که به نظر می رسد گوگل در کوشش است تا با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، کیفیت تماس را در گوشی های اندرویدی افزایش دهد.

22 شهریور 1401

بالش هوشمند شیائومی با ویژگی نظارت بر ضربان قلب کاربران عرضه شد

شیائومی به تازگی بالش هوشمند میجیا را در چین عرضه نموده است. این بالش هوشمند قادر است به وسیله سنسور پیزوالکتریک خود ضربان قلب، خروپف، حرکت بدن و تنفس را به دقت ثبت کند.

21 شهریور 1401

تقسیم وظیفه برای بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات

علی اصغر انصاری در مصاحبه با خبرنگاران، در مورد دستاوردهای رویداد بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات که هفته گذشته برپا شد شرح داد و گفت: تحقق اصل استقلال در اسناد مرتبط با شبکه ملی اطلاعات لازم است و به موازات آن، توسعه صنایع و کسب و کارهای داخلی...

6 فروردین 1400

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت منوط به احراز هویت سهامداران است

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره سایر مزایای سهامداری و احراز هویت در سامانه سجام گفت: دریافت کارت اعتباری سهام عدالت منوط به احراز هویت سهامداران در سامانه سجام است.

6 بهمن 1399
تعداد: (22)