گوگل می خواهد کیفیت تماس در گوشی های اندرویدی را بیشتر کند

به گزارش وبلاگ بخار، اینطور که به نظر می رسد گوگل در کوشش است تا با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، کیفیت تماس را در گوشی های اندرویدی افزایش دهد.

گوگل می خواهد کیفیت تماس در گوشی های اندرویدی را بیشتر کند

نخستین نسخه از بتای فصلی اندروید 13 به تازگی منتشر شده و در آن شاهد یک قابلیت نو و مجذوب کننده تحت عنوان clear calling هستیم. قابلیتی که با هدف بهبود کیفیت تماس در گوشی های اندرویدی طراحی شده و با حذف نویزهای پس زمینه، تجربه لذت بخش تری را برای کاربران حین مکالمات به ارمغان می آورد. میشل رحمان، سردبیر ارشد Esper، نخستین بار این قابلیت را کشف و در توییتر در رابطه نحوه فعال کردن آن بدون روت کردن گوشی هم توضیحاتی را ارائه داده است.

طبق گفته های رحمان، قابلیت clear calling با بسیاری از شبکه های موبایل سازگاری دارد ولی در تماس هایی که به وسیله وای فای صورت می گیرد کار نمی نماید. محتوای تماس های شما هم برای گوگل ارسال نمی گردد تا بدین ترتیب خیالتان از بابت امنیت آن آسوده باشد.

گوگل پیش از این گوگل میت را به قابلیت حذف نویز پیشرفته خود مجهز نموده که با قدرت گرفتن از هوش مصنوعی می تواند حتی صدای کلیک صفحه کلید، پارس کردن سگ و… را تشخیص داده و آن ها را هم حذف کند. اخیرا این شرکت آمریکایی از پیکسل بادز پرو هم با قیمت 200 دلار و سیستم حذف نویز پیشرفته رونمایی نموده است. قابلیتی که طبق آنالیز های انجام شده به وسیله وب سایت The Verge، فراتر از آنچه که تصور می شده عمل می نماید. هرچند هنوز از لحاظ کیفیت با هدفون های سونی و بوز (Bose) فاصله دارد اما برای شرکتی که به تازگی پا به این عرصه گذاشته، قابلیت یادشده با این کیفیت خیلی هم بد نیست.

قابلیت clear calling هنوز به نسخه رسمی اندروید 13 اضافه نشده و نمی دانیم گوگل چه زمانی میخواهد آن را برای کاربران عرضه کند. باید منتظر ماند و دید طی روزها یا هفته های آینده چه خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر می گردد. اخیرا هم شنیده ایم گوگل می خواهد یک سری قابلیت های نو را به گوشی های اندرویدی اضافه کند و این اتفاق طبق گفته های خود این شرکت، چند هفته دیگر رخ خواهد داد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل می خواهد کیفیت تماس در گوشی های اندرویدی را بیشتر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل می خواهد کیفیت تماس در گوشی های اندرویدی را بیشتر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید