آخرین تغییرات در ساعت کاری کارمندان ، شنبه تعطیل می گردد؟

به گزارش وبلاگ بخار، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مصوبه این کمیسیون را درخصوص تغییر ساعت کار کارکنان اداری تشریح کرد.

آخرین تغییرات در ساعت کاری کارمندان ، شنبه تعطیل می گردد؟

به گزارش هشمهری آنلاین، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت در لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری آورده بود که ساعت کاری هفتگی کارکنان دولت از 44 ساعت به 42.5 ساعت کاهش پیدا کند. کمیسیون اجتماعی این موضوع را اصلاح کرد بدین گونه که ساعت کار هفتگی 40 ساعت گردد.

وی شرح داد: شرایط هم بدین گونه است که دولت نمی تواند بیش از 5 روز در هفته را به عنوان روز کاری در نظر گیرد. لذا 5 روز در هفته به عنوان روز کاری و هر روز 8 ساعت معین می گردد.

  • طرح نو مجلس برای افزایش تعطیلات هفتگی | ساعت کاری به 40 ساعت کاهش می یابد؟

رئیس کمیسیون اجتماعی بیان نمود: اینکه ساعت شروع و سرانجام کار چطور باشد در اختیار دولت است و تنها باید هشت ساعت کار در روز رعایت گردد. مثلا دولت می تواند در استان های گرمسیر ساعت کاری را زودتر شروع نموده و در استان های سردسیر ساعت کاری را دیرتر شروع کند.

اسماعیلی درباره روزهای تعطیلی هفته گفت: مصوبه ما در کمیسیون این است که آدینه و شنبه به عنوان روز تعطیل باشد یعنی به جای پنجشنبه، شنبه ها تعطیل گردد. البته در این باره پیشنهادهای دیگری از سوی نمایندگان مطرح است که محتمل است در صحن مصوبات کمیسیون در این بخش تغییر نموده و شاهد تغییر در روزهای تعطیل سرانجام هفته نباشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در سرانجام بیان نمود: با توجه به اهمیت این موضوع و مطالبه نمایندگان، درخواستی با امضای 110 نماینده به هیات رئیسه داده شده است تا این لایحه با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین تغییرات در ساعت کاری کارمندان ، شنبه تعطیل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تغییرات در ساعت کاری کارمندان ، شنبه تعطیل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید