انتظار داشتیم دولت در بودجه اصلاحات اساسی انجام می داد

به گزارش وبلاگ بخار، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعامل دولت و مجلس در فصل بودجه اعلام کرد: باید کوشش کنیم تا تعامل داشته باشیم و اگر دولت تعامل خود با مجلس را افزایش دهد، دیگر مجلس دنبال این نیست که لایحه بودجه 1401 را رد کند اما اگر دولت تعاملش را زیاد نکند، قطعاً مجلس عکس العمل دیگری خواهد داشت.

انتظار داشتیم دولت در بودجه اصلاحات اساسی انجام می داد

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با وبلاگ بخار با اشاره به لایحه بودجه 1401 دولت گفت: مجلس شورای اسلامی مقداری نگران لایحه بودجه دولت است و به نوعی نگرانی های خود را نیز اعلام نموده است.

وی با اشاره به ارائه اصلاحیه بودجه از دولت به مجلس اظهار کرد: بودجه 1401 اولین بودجه دولت سیزدهم است و ما انتظار داشتیم که دولت در این بودجه به مقدار ای اصلاحات اساسی انجام می داد. متاسفانه مقداری دقت نکردند و تحول بودجه ای و خواسته ای که رهبری بر آن تاکید نمودند در لایحه ارائه شده از سوی دولت دیده نمی گردد. جهت گیری بودجه به سمت مستضعفین خیلی کم است و این درحالیست که امروز واقعاً مردم در شرایط سخت مالی قرار دارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بعلاوه با بیان اینکه در بودجه دو نوع کسری داریم؛ یکی کسری شفاف و دیگری کسری پنهان، خاطر نشان کرد: قطعاً یکسری کسری هایی در داخل بودجه وجود دارد. دولت ادعا نموده است که کسری نداریم ولی بالای 200 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه کسری وجود دارد و کسری پنهان دولت در لایحه بودجه 1401 زیاد است.

کوچکی نژاد تاکید نمود: مجلس در پی اعمال اصلاحات بودجه است و خوشبختانه دولت یک لایحه ترمیمی داد و فهمید که مرتکب اشتباهاتی در بودجه شده که باید آنها را اصلاح کند. مجلس کوشش دارد که اصلاحات بودجه را انجام دهد. البته این اصلاحات نباید در حدی باشد که قانون بودجه را تغییر دهد؛ چون مورد ایراد شورای نگهبان واقع می گردد به همین علت نیز مجلس دو راهکار دارد؛ یکی اینکه خودش اصلاحات را انجام دهد و دیگری اینکه لایحه بودجه را رد کند و به دولت بازگرداند تا دولت خودش اصلاحات را انجام دهد که به اعتقاد من رد کردن لایحه بودجه 1401 از سوی مجلس چون اولین بودجه دولت سیزدهم است، زیاد پسندیده نیست.

وی با تاکید بر لزوم تعامل دولت و مجلس در فصل بودجه اعلام کرد: باید کوشش کنیم تا تعامل داشته باشیم و اگر دولت تعامل خود با مجلس را افزایش دهد، دیگر مجلس دنبال این نیست که لایحه بودجه 1401 را رد کند اما اگر دولت تعاملش را زیاد نکند، قطعاً مجلس عکس العمل دیگری خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتظار داشتیم دولت در بودجه اصلاحات اساسی انجام می داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار داشتیم دولت در بودجه اصلاحات اساسی انجام می داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید