انقلاب جهانی و تکنولوژی با متاورس

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران : متاورس شما را به دنیای دیگری از تکنولوژی و زندگی وارد می نماید.

انقلاب جهانی و تکنولوژی با متاورس

اینترنت با اینهمه قدرت و فراگیری در حال حذف شدن است و به جای آن چیزی به نام متاورس (META VERS) می آید اما متاورز چیست؟

به گزارش وبلاگ بخار، متاورس همان ایده اتصال جهان را به صورت سه بعدی مانند یک زندگی واقعی دارد اما در اینترنت شبکه جهانی همه به صورت دوبعدی به آن وصل می شوند. در سال 1995 خیلی سریع همه چیز اینترنتی شد و متاورس هم چنین حالتی دارد و خیلی سریع جهان را فرا می گیرد. بازی FORT NITE این کار را آغاز کرد. در سال 2017 میلادی وقتی این بازی بیرون آمد یک بازی عادی تیراندازی بود و رفته رفته تکامل یافت و امروز خیلی بیشتر از یک بازی است. در این بازی کنسرت هایی است که بازیکنان می توانند وارد شوند و ده ها میلیون نفر به صورت سه بعدی در این کنسرت هستند که دارند FORT NITE بازی می نمایند. این کنسرت ها فکر نکنید الکی است؛ کنسرت هایی هستند که به وسیله خوانندگان معروف و ارکسترهای واقعی اجرا می گردد.

رد پای زاکربرگ در متاورس

حالا فکر کنید چنین جهانیی به جهانی واقعی متصل گردد یعنی در خانه نشسته ای و به کنسرت می روی و در آنجا دوستانت را می بینی ، خرید می کنی یا می روی سر کار یا مدرسه. همه اینه به صورت سه بعدی در اینترنت است. FORT NITE تنها شرکتی نیست که در جهان در پی متاورس است. خیلی از کمپانی ها دنبال این برنامه هستند. یکی از بزرگترین هایی که وارد این کار شده است مارک زاکربرگ مالک فیسبوک است که نام شرکتش را هم در این رابطه متا می گذارد که کوتاه شده همین واژه متاورس است. فیسبوک می خواهد جهانیی بسازد مانند THE SIMS بتوانی واردش شوی و با مردم دیگر در آنجا در ارتباط باشی و کارهای مختلف انجام دهی اما در خانه باشی.حالا کی قرار است این ایده پیاده گردد؟ وقتی که تقاضا وجود داشته باشد، نرم افزار و سخت افزار آن ساخته گردد. تقاضا که زیاد است چون خیلی ها دوست دارند به این شکل زندگی نمایند یعنی برای ارتباط با دیگران از جلوی کامپیوتر بلند نشوند و هرجایی که می خواهند بروند و به هر فروشگاهی سر بزنند. باید بدانیم که جوان ها در این تصمیمات حرف اول را می زنند. شما بازی های MBA آمریکا را حتما می شناسید. این بزای ها خیلی دیدنگر دارد و فینال آن در سال 2020 را 7/5 میلیون نفر دیدن کردند اما یک گیم به نام LEAGUE OF LEGENDS که شاید اصلا نام آن را نشنیده باشیم یک تورنمنت برگزار کرد که فینال آن را 44 میلیون نفر در جهان آن را دیدن کردند. پس فهمیدیم تقاضا هست و هر روز بیشتر می گردد.

فرق اینترنت دوبعدی و سه بعدی

مورد بعدی نرم افزار است. اینترنت دوبعدی با برنامه نویسی کار می نماید اما اینترنت سه بعدی یا همان متاورس با موتور کار می نماید که معروف ترین موتور آن UNREAL ENGINE نام دارد که به وسیله EPIC GAMES ساخته شده است؛ شرکتی که FORT NITE را ساخته است. UNREAL ENGINE را اگر به فارسی ترجمه کنید می گردد موتور واقعی. این سیستمئ الان خیلی رواج پیدا نموده است مثلا در هالیوود خیلی استفاده می گردد برای جلوه های ویژه اما EPIC GAMES که یک جورهایی بنیانگذار این سیستم است نمی خواهد بگذارد که کسی از آن جلو بزند. برای همین به شدت در این راستا سرمایه گذاری می نماید. البته مارک زاکربرگ هم در این راه کوتاه نمی آید و یک موتور دیگر دارد به نام موتور UNITY و در حال پول ریختن است در این راستا تا از EPIC GAMES عقب نماند. شرکت های دیگری هم هستند که می خواهند موتور META VERSE را بسازند اما سیستم UNREAL و UNITY فعلا حرف اول را می زنند. در سیستم تازه احتیاج به سرچ کردن در گوگل ندارید چون شما در یک جهانی دیگر هستید و هر سوالی دارید می پرسید و یک جواب هم جلوی چشم تان می آید. کیبورد کم کم کنار می رود. چون در یک جهانی دیگر وارد می شوید و باید مثل یک زندگی عادی زندگی کنید اما در اصل همه چیز مجازی و غیر واقعی است به جز اطلاعاتی که می گیری. مثلا می خواهی بروی اهرام ثلاثه مصر را ببینی ؛ می توانی هواپیما سوار شوی و بروی این مکان را ببینی یا می توانی با فشردن یک دکمه بروی اهرام ثلاثه و تمام شرایط را ببینی و برگردی بدون اینکه پول هتل و بلیت بدهی و خسته هم نشوی.

رقابت شرکت ها برای فراوری عینک هوشمند

آخرین چیزی که برای متاورس لازم بود سخت افزار است؛ انقلاب تازه تکنولوژی در جهان. با بازی ها دارد آغاز می گردد. 45 درصد بازی ها در موبایل ها و 30 درصد با کنسول های مختلف مثل پلی استیشن و اکس باکس است و 25 درصد با کامپیوتر انجام می گردد. خیلی از شرکت ها هم دنبال این هستند که هدست های واقعیت های مجازی یا VIRTUAL REALITY HEADSET را بهتر و بهتر نمایند. مایکروسافت و سونی هم به شدت دنبال این کارند. عینک های معمولی کنار می رود، عینک های هوشمند ساخته می گردد که فیسبوک و اپل اکنون در حال کار روی ساخت این عینک ها هستند. آنطور که پیش بینی می گردد تا سال 2024 متاورس جای خود را باز می نماید و اینترنت معمولی کنار می رود. عینک های معمولی کنار می رود و به جای آن عینک های هوشمند می آید. فیسبوک تا سال دیگر چنین چیزی را میخواهد ارائه کند. اپل هم روی این عینک ها در حال کار است؛ یعنی یک عینک معمولی اما سرشار از تکنولوژی.

خیلی ها مخالف متاورس هستند و معتقدند ارتباط کوچکی هم که بین انسان ها وجود دارد قطع می گردد و حتما خود ما هم مجازی می شویم.

منبع: رکنا

به "انقلاب جهانی و تکنولوژی با متاورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب جهانی و تکنولوژی با متاورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید