این وسایل را دست دوم نخرید

به گزارش وبلاگ بخار، تهران (پانا) - استفاده دوباره از وسایل کار بسیار درستی است زیرا هم از مصرف گرایی جلوگیری می گردد هم در هزینه ها صرفه جویی می گردد، اما اینکار همواره هم به نفعتان نیست.

این وسایل را دست دوم نخرید

به گزارش نمناک، خرید کالای دست دوم هزینه کمتری نسبت به خرید یک کالای نو دارد. اگرچه خرید بعضی وسایل دست دوم ایده خوبی است و موجب کاهش هزینه ها می گردد اما گاهی خرید وسایل دست دوم نه تنها سبب کاهش هزینه ها نمی گردد بلکه به ضررمان تمام می گردد.

در این بخش از نمناک وسایلی را معرفی می کنیم که نباید آن ها را به صورت دست دوم بخرید.

بهتر است وسایلی که در ادامه آورده ایم را دست دو نخرید و نو تهیه کنید:

وسایل تخت خواب

یک تشک خوب و وسایل تخت خواب یکی از مهم ترین آیتم هایی است که باید نو خریده گردد و اتفاقا برایش هزینه مناسبی هم خرج گردد. شما نباید وسایل تخت خواب تان را دست دوم بخرید زیرا تشک ها مملو از میکروب هستند و میکروب زداهای خشکشویی هم نمی توانند به خوبی میکروب زدایی نمایند.

کوسن ها

خرید کوسن های دست دوم به طور کلی ایده خوبی نیست زیرا روی کوسن ها دست دوم لکه های قابل دید و مخفی وجود دارند. بعلاوه برای فروش کوسن های دست دو به آنها خوشبو نماینده هایی می زنند که پس از اینکه خوش بو نماینده ها تاثیر خود را از دست می دهند، کوسن ها بوی بدی خواهند داد.

تلویزیون بیش از حد کار کرده قدیمی

خرید یک تلویزیون نو همواره به صرف شما خواهد بود زیرا ممکن است صاحبان قبلی تلوزیون از آنها به خوبی مراقبت نکرده باشند و تلویزیون خیلی زود دچار مشکل گردد. مثلا در صورتی که صفحه تلویزیون دچار خرابی گردد، مجبور خواهید شد هزینه بسیار زیادی برابر با قیمت خرید یک تلویزیون نو را صرف تعمیر یا تعویض آن کنید.

فرش

فرشی نو بخرید چرا که خرید فرش های دست دوم اصلا ایده مناسبی نیست زیرا فرش ها همواره زیر پا هستند و لکه ها و بو ها را جذب می نمایند، پس اگر مایل نیستید که قارچ ها، ذرات آلرژی زا و لکه های مشکوک به خانه شما راه پیدا نمایند، از خرید فرش های دست دوم خودداری کنید.

جارو برقی

نباید جاروبرقی تان را دست دوم بخرید زیرا حتما علتی وجود دارد که کسی میخواهد جارو برقی اش را بفروشد، ممکن است جارو برقی مشکل داشته باشد، بعلاوه شما نمی دانید که صاحب قبلی چگونه از جارو برقی استفاده کرده است. علاوه بر این، جارو برقی ها محل انباشت آلودگی ها و گرد و خاک خانه صاحب قبلی خود هستند. بعید است که مایل باشید این آلودگی ها را وارد خانه خود کنید.

محافظ نوسان برق

خرید محافظ دست دو ایده خوبی نیست و ممکن است هزینه زیادی را برایتان بتراشد زیرا ممکن است محافظ دست دو خریداری شده شما معیوب بوده و به درستی کار نکند و به وسایل برقی شما هم آسیب وارد گردد.

اسپیکر

بهتر است اسپیکر دست دوم نخرید زیرا تشخیص سالم بودن اسپیکر در نگاه اول مشکل است و شما زمانی متوجه اشکالات آن می شوید که با آن کار کرده باشید. اسپیکرهای دست دوم ممکن است از نظر پخش صدا دچار مشکل باشند و نتوانید از تمام ظرفیت صوتی آن ها بهره ببرید.

وسایل بچه

بهتر است برای کودکتان وسایلی مانند کالسکه، جایگاه کودک، تختخواب و... را به صورت نو بخرید زیرا وسایل دست دوم کودک ممکن است از سلامت و ایمنی کافی برخوردار نباشند و شما نتوانید در موقع خرید عیوب آنها را تشخیص دهید. برای اینکه بچه ها دلبندتان دچار مسائل نشوند، حتما وسایلی مانند کالسکه، جایگاه کودک و... را نو بخرید و ریسک نکنید.

وسایل حیوانات خانگی

برای حیوان خانگی خود غذا یا مواد خوراکی دست دوم نخرید زیرا غذای دست دوم به احتمال زیاد فاسد است و تاریخ انقضای آن ها گذشته و ممکن است حاوی حشرات یا تخم آن ها باشد.

محصولات زیبایی

لوسیون ها و لوازم آرایشی و محصولاتی که به طور مستقیم روی پوست قرار می گیرد را بهتر است که دست دوم خریداری نکنید زیرا این محصولات اگر دست دوم باشند، به سلامت پوست آسیب رسانده و مسائل پوستی زیادی را در پی دارند. بعلاوه عطر دست دوم نیز نخرید زیرا عطرها هم تاریخ انقضا دارند.

زیورآلات

زیورآلات دست دوم به علت نداشتن اجرت ساخت مقرون به صرفه تر است اما اگر در تشخیص ارزش واقعی جواهرات مهارت ندارید، از این کار خودداری کنید زیرا فروشنده سعی می نماید زیورآلات را به شما گران بفروشد. بعلاوه بعضی از زیورآلات بدلی موادی سمی یا آلرژی زا مثل نیکل و سرب دارند.

کفش

پا قلب دوم انسان است پس باید به سلامت آن اهمیت داده و کفش نو و مناسب بخرید. کفش های دست دوم شکل پای صاحب قبلی شان را به خود گرفته اندو در زمان استفاده صاحب قبلی از آن ها لایه ضربه گیر کفش ها تا حدود زیادی از بین می رود پس اگر شما این کفش ها را بخرید، در طول زمان باعث بروز درد و مسائل جسمی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این وسایل را دست دوم نخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این وسایل را دست دوم نخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید