بازی های ویدیویی فایده ای هم دارند؟ ، پاسخ غافلگیرتان می نماید

به گزارش وبلاگ بخار، ایرنا نوشت: هر چند درباره زیان های بازی های ویدیویی زیاد گفته شده است، اما بعضی کارشناسان می گویند بازی های مجازی ویدیویی می تواند به جوانان در کسب مهارت های دنیا واقعی یاری کند.

بازی های ویدیویی فایده ای هم دارند؟ ، پاسخ غافلگیرتان می نماید

ویلیس گیبسون 13 ساله به تازگی در عرصه بازی های رایانه ای تاریخ ساز شد. او 21 دسامبر سال گذشته به اولین فردی تبدیل شد که توانست بازی تتریس را بیش از 30 سال پس از معرفی این بازی شکست دهد. بازی تتریس هیچ پایان رسمی ندارد، اما گیبسون چنان در مراحل بازی بالا رفت که سیستم کدهای بازی قاطی کرد و از کار افتاد!

تا کنون چنین عملکردی در بازی رایانه ای تنها از عهده هوش مصنوعی بر آمده بود. گیبسون در هر هفته حدود 20 ساعت بازی می نماید که زمان زیادی است، اما بسیاری از بچه ها زمان بیشتر از این را صرف بازی های ویدیویی می نمایند. نظرسنجی ها نشان می دهد حدود نیمی از بچه های که روزانه بازی می نمایند حدود سه تا چهار ساعت وقت خود را در روز برای انجام بازی سپری می نمایند.

این درحالی است که مدت زمان نگاه کردن به صفحات نمایشی موجب نگرانی بزرگسالان شده و صرف این زمان طولانی با مسائل و اختلالات فیزیکی و ذهنی مرتبط شده است.

بازی های ویدیویی اغلب مستلزم حل مساله سریع و توجه دقیق هستند و بنابراین تعجبی ندارد که بازی نمایندگان یا گیمرهای جوان در خصوص بعضی از تست های تمرکز عملکرد بهتری داشته اند. این کار بعلاوه می تواند توانایی گیمرها برای سازگاری با شرایط های نو را بهبود بخشد.

البته این بدان معنا نیست که گیم و بازی ویدیویی انتخابی سالم برای همه در همه زمان ها است، اما موجب شده بعضی از کارشناسان به این عقیده برسند که بازی ویدیویی مجازی - البته در حد اعتدال - می تواند به افراد در کسب مهارت های دنیای واقعی یاری کند.

در همین ارتباطات تحقیقاتی هم اجرا شده است و یک مطالعه روی بیش از 2 هزار کودک حاکی از آن است که این بازی ها موجب تغییرات مثبت روی مغز و رفتار می گردد. بعلاوه محققانی در کشور اسکاتلند می گویند انجام بازی های ویدیویی به صورت گروهی می تواند موجب بهبود توانایی های ارتباطی جوانان گردد و بعلاوه توانایی آنها را برای سازگاری با شرایط های نو بهبود بخشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بازی های ویدیویی فایده ای هم دارند؟ ، پاسخ غافلگیرتان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های ویدیویی فایده ای هم دارند؟ ، پاسخ غافلگیرتان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید