برترین اژدهایان دنیای بازی های ویدئویی کدامند؛ به مناسبت سال اژدها

به گزارش وبلاگ بخار، اژدها همیشه در دنیای فانتزی اهمیت داشته و یکی از مجذوب کننده ترین موجودات دنیای تفریح است. اژدها را نمیتوان یک دایناسور دانست ولی قطعاً از آن الهام گرفته است و برای مثال ظاهر این موجود با دست های کوتاه و بال های خاصی که دارد باعث شده که که شباهت های زیادی به این موجودات کهن داشته باشد.

برترین اژدهایان دنیای بازی های ویدئویی کدامند؛ به مناسبت سال اژدها

اگر بخواهیم اژدها را توصیف کنیم، یک موجود دایناسور گونه است که دارای بال های گسترده بوده و مقدار بسیار بزرگی دارد. از طرفی این موجود از دهان خود آتش خارج نموده و همین موضوع باعث شده که مجذوب نمایندهیت و پتانسیل بسیار زیادی در دنیای بازی های ویدئویی داشته باشد.

در دنیای گیمینگ و فانتزی ما شاهد انواع مختلفی از اژدها هستیم. از سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) گرفته تا اسکایریم (Skyrim) و حتی الدن رینگ (Elden Ring) همگی دارای اژدها بوده و مجذوب نمایندهیت خاصی در این موارد ایجاد شده است. همه این بازی یا سریال ها نیز کوشش کردند تا یک حالت خاصی از اژدها را در خود ایجاد نمایند. نکته اینجاست که همین تنوع و خلاقیت باعث شده که ما شاهد تعداد زیادی از اژدهایان در دنیای بازی های ویدئویی باشیم.

حال در این متن ما قصد داریم تا برترین اژدهایان دنیای بازی های ویدئویی را به شما معرفی کنیم. هر کدام از این اژدهایان ویژگی خاص خود را داشته و باعث شدند که بازی های دارای آن ها مجذوب نمایندهیت بسیار خاصی پیدا بکند.

10. ملیفیسنت اژدها (Dragon Maleficent) در بازی کینگدام هارتس (Kingdom Hearts)

ملیفیسنت یک شخصی منفی معروف در دنیای دیزنی و بازی های محبوب کینگدام هارتس است که به وسیله شرکت اسکوئر انیکس طراحی شده اند. ملیفیسنت از داستان زیبای خفته الهام گرفته شده و توانایی استفاده از جادوهای مختلف را دارد. یکی از این جادوها ملیفیسنت را به یک اژدها تبدیل نموده و ظاهر بسیار خاصی به آن می بخشد.

زمانی که شما در بازی پیش بروید، این اژدها تبدیل به یک غولآخر شده و شما باید با آن در بازی مبارزه کنید. نکته اینجاست که این مبارزه اصلاً آسان نبوده و به راحتی تمامی مهارت های مبارزه شما را به چالش می کشد. طراحی آن نیز به شدت مجذوب نماینده بوده و مبارزه با آن هم برای هواداران دیزنی و هم برای گیمرها بسیار مجذوب نماینده است.

9. رثولوس (Ratholos) در بازی مانستر هانتر (Monster Huner)

بازی مانستر هانتر ورلد دارای هیولاهای بسیار زیادی است که باعث می گردد یافتن یک اژدها در آن بسیار مجذوب نماینده باشد. دثولوس یکی از برترین هیولاهای این بازی بوده و طراحی بسیار خاصی دارد. این موجود فانتزی با داشتن مقدار بسیار بزرگ و ظاهر بسیار خاص و پوشش دارای رنگ قرمز و رگه های مشکی حضور آن بازیکن را با شک روبرو میکند.

رثولوس به شدت قدرتمند است. این موضوع از ظاهر آن هم معین است. این موجود دارای یک مخزن آتش بوده و می تواند ذرات آتشین را به سمت دشمنان پرتاب کند. در کنار آن بدن او نیز سمی بوده و در صورت برخورد با آن دشمنان آسیب بسیار زیادی میبینند.

مشکل اصلی اینجاست که رثولوس هم در آسمان و هم در زمین دشمن بسیار توانایی است. این موجود می تواند با دمش ضربات بسیار محکمی به دشمنان وارد نموده و پاهای قوی او می تواند زمین را به لرزه در بیاورد. از طرفی رثولوس نسبت به محل زندگی خود حساس است. به این شکل که اگر شما وارد آن شوید قطعاً با شما مبارزه خواهد نمود و البته هدف اصلی شما در بازی مانستر هانتر نیز همین موضوع است.

8. دث وینگ (Death Wing) در بازی دنیای وارکرفت (World of Warcraft)

دث وینگ در گذشته به عنوان نلثاریون شناخته می شده و یکی از کرکترهای بسیار ترسناک در دنیای وارکرفت بوده و رهبر درگون فلایت سیاه است. او تحت تأثیر خدایان گذشته نهاده شده و باعث شده که عقلانیت خود را از دست بدهد و به ازراث حمله کند. دث وینگ از زمان حضور در داستان بازی مسائل بسیار زیادی برای دنیای بازی ایجاد نموده و کاربران باید با آن مقابله نمایند.

دث وینگ در چندین بخش داستانی بازی مثل کاتاکلیسم (Cataclysm) حضور دارد تا اینکه در قسمت میل استورم (Maelstorm) با یاری ماجراجویان و بازیکنان از بین می رود. نکته جالب اینجاست که حتی با وجود نابودی، دث وینگ همچنان یکی از ترسناک ترین موجودات بازی دنیای وارکرفت است.

7. گریگوری (Grigori) در بازی درگونز دوگما (Dragons Dogma)

گریگوری یک اژدهای بسیار با ابهت است. این اژدها در اعماق دنیای بازی درگونز دوگما قرار داشته و زمانی که بیدار می گردد با خود نابودی را حمل می نماید. رنگ قرمز تیره این موجود به حدی آن را ترسناک نموده که وقتی بازیکن گریگوری را می بیند ترس را در وجودش احساس می نماید. از طرفی با حضور خاص خود گریگوری به طور ناگهانی از آسمان به سمت زمین حرکت نموده و یک تهدید بزرگ برای روستای کاساردیس (Cassardis) است.

زمانی که داستان خشم گریگوری در دنیای بازی درگونز دوگما پخش می گردد، کل دنیای این بازی به لرزه در می آید. نکته گریگوری این است که خود را به صورت دائم نشان نداده و در گوشه ای پنهان می گردد. سس به صورت ناگهانی ضربه زده و دشمنان خود را از بین می برد. حضور گریگوری در درگونز دوگما یک مأموریت بسیار بزرگ را برای کاربران ایجاد می نماید تا با تیم منتخب خود به سمت آن حمله ور شده و کوشش نمایند تا این موجود بزرگ را از بین ببرند.

6. اندر درگون (Ender Dragon) در بازی ماینکرفت (Minecraft)

بازی ماینکرفت اسرار بسیار زیادی دارد و یکی از موارد بسیار عجیب در این بازی حضور این اژدها است. اندر درگون بزرگ ترین غولآخر بازی ماینکرفت است و توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. این اژدها در قسمت سرانجام (End) حضور داشته و به شدت نسبت به درب خروج از محله سرانجام حساس است. مبارزه با اندردرگون اصلاً کار راحتی نیست و بازیکنان باید کوشش نمایند تا با روش های مختلف با آن مبارزه نمایند.

شکست دادن اندر درگون به کاربران 12 هزار امتیاز تجربه (Experience Point) می دهد. چیزی که مبارزه با این موجود را بسیار سخت می نماید این است که توانایی بهبود خود را داشته و نباید نزدیک به کریستال قرار بگیرد. مگرنه خود را بهبود می بخشد و مبارزه با آن از چیزی که هست سخت تر می گردد. اندر درگون توانایی پرتاب گلوله های آتشین بنفش رنگ را داشته که آسیب بسیاری به بازیکنان وارد می نماید. نکته اینجاست که شکست دادن این موجود در ظاهر شاید چیز خاصی نباشد ولی برای دوست داران ماجراجویی در ماینکرفت یک تجربه بسیار خاص و تکرار نشدنی است.

5. ریدلی (Ridley) در بازی متروید (Metroid)

ریدلی یک سارق فضایی است و دشمن همیشگی سموس ارن (Samus Aran) در دنیای متروید بوده که قدرت بسیار زیادی دارد. زمانی که این موجود در دنیای بازی متروید ظاهر می گردد بازیکنان با ترس بسیار زیادی روبرو شده و ترس را به جان تمامی افرادی که مقابل آن قرار بگیرند، می اندازد.

ظاهر ریدلی بسیار خاص بوده که باعث می گردد مجذوب نمایندهیت بسیار زیادی داشته باشد. از مقدار بزرگ آن نسبت به کرکتر اصلی بازی گرفته تا چنگال های بسیار تیز و ظاهر ترسناک باعث شده که شما نسبت به حضور آن بسیار محتاط باشید. ریدلی به طور دائم در کوشش است تا قدرت بیشتری کسب کند و در نتیجه در پی سموس است. نکته جالب در خصوص ریدلی این است که پس از هر برخورد قوی تر شده و در نتیجه یک نماد از خطر پنهان است.

4. آلدولین (Aldulin) در بازی اسکایریم (Skyrim)

آلدولین دنیا خوار (World Eater) را می تواند دشمن اصلی شما در بازی اسکایریم دانست. این اژدها قدرت بسیار زیادی داشته و به طور کامل نماد تخریب و نابودی در بازی اسکایریم است. شما به دفعات متعددی با این اژدها در بازی اسکایریم روبرو می شوید و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از گیمرها دل خوشی از آن نداشته باشند.

آلدولین توانایی های خاصی دارد که مهم ترین آن ها توانایی مقاومت به آتش است. از طرفی آلدولین می تواند از دهان خود آتش و برف خارج نموده و قدرت بسیار زیادی دارد. همینطور اینکه یک فریاد خاص به نام Dragon Storm Call دارد که آن را از تمامی اژدهاهای دیگر بازی جدا می نماید. نکته اینجاست که آلدولین به طور کامل یک دشمن واقعی در بازی اسکایریم بوده و همین موضوع آن را بسیار مجذوب نماینده نموده است.

3. درگونایت (Dragonite) در بازی پوکمون (Pokemon)

از میان تمام ویژگی هایی که از ترسناک بودن اژدهاها به شما گفتیم، درگونایت یک مورد استثنا است. درگونایت در اصل یک اژدها بسیار خاص و دوست داشتنی در مجموعه پوکمون است که برای اولین بار در نسل اول پوکمون معرفی گشت. این موجود در ابتدا به شکل یک دراتینی (Dratini) و درگونیر (Dragonair) است که پس از تغییرات بسیاری که در آن رخ می دهد به یک درگونایت تبدیل می گردد. از لحاظ ظاهری نیز این موجود شباهت زیادی به کاریزارد (Charizard) دارد که آن را جالب نموده است.

درگونایت برخلاف اژدهاهای دیگر ظاهر بسیار دوست داشتنی و مهربانی دارد. از طرفی طبیعت آن نیز اصلاً خشن نیست و در کوشش است تا افرادی که در دریا گم شده اند را پیدا کند. نکته اینجاست که درگونایت روی محیط اطراف خود بسیار حساس است و در صورت اینکه تغییری در آ رخ دهد خشن خواهد شد. در نتیجه این موجود مهربان نیز می تواند نسبت به حضور بازیکنان واکنش نشان دهد.

2. باهاموت (Bahamut) در بازی فاینال فانتزی (Final Fantasy)

باهاموت یا همان شاه اژدها یکی از شخصیت های مهم قابل احضار در بازی فاینال فانتزی است. این کرکتر در چندین بازی مختلف این مجموعه حضور داشته و به یکی از نمادهای ماندگار مجموعه فاینال فانتزی تبدیل شده است. به همین علت باهاموت برای هواداران فاینال فانتزی بسیار خاص بوده و جایگاه متفاوتی با شخصیت های دیگر این بازی دارد.

حرکت اصلی و نمادین باهاموت مگافلیر (Megaflare) نام دارد. به این شکل که باهاموت یک طیف گسترده از انرژی را به سمت دشمنان پرتاب نموده و آسیب بسیار زیادی به دشمنان وارد می نماید. در طول بازی قدرت باهاموت افزایش پیدا نموده و در نتیجه چیزی بیش از یک اژدها در سری فاینال فانتزی است. بیشتر اوقات نیز باهاموت در قالب یک غولآخر در برابر بازیکنان ظاهر شده و این افراد باید کوشش نمایند تا با آن مقابله نمایند.

1. اسپایرو (Spyro) در بازی اسپایرو

اسپایرو یک اژدهای بنفش رنگ کاریزماتیک است و به راحتی در صدر جدول اژدهاهای محبوب دنیای بازی های ویدئویی قرار می گیرد. این شخصیت برای اولین بار در سال 1998 معرفی گشت و در بازی اسپایروی اژدها نهاده شد. از زمان معرفی نیز اسپایرو توانست توجه گیمرها را به خود جلب نموده و شخصیت خاص و توانایی های درخشان خود را به کاربران نشان داد.

به عنوان یک شخصیت، اسپایرو نماد انرژی و روح خالص است. از طرفی این موجود دارای یک نفس آتشین و قدرت زیاد است که باعث می گردد به راحتی دشمنان را از بین ببرد. نکته اینجاست که با وجود خطرناک بودن شخصیت اسپایرو به حدی دوست داشتنی است که همه افراد فراموش می نمایند که او در اصل یک اژدها قدرتمند است.

مهم تر از تأثیری که اسپایرو در بازی های خود داشت، تأثیری آن روی عناوین دیگر بود. برای مثال پلی استیشن از اسپایرو در بازی کرش بندیکوت (Crash Bandicoot) استفاده کرد و همینطور اینکه در چندین بازی دیگر اثر اسپایرو معین بود. نکته اینجاست که این اژدها در کنار ظاهر خشن نشان داد که همه اژدهاها ترسناک نیستند و می توان از عنصر تضاد در بازی های مختلف استفاده کرد.

منبع: GameRant

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین اژدهایان دنیای بازی های ویدئویی کدامند؛ به مناسبت سال اژدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین اژدهایان دنیای بازی های ویدئویی کدامند؛ به مناسبت سال اژدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید