بچه ها کم خواب بیشتر میان وعده های ناسالم می خورند

به گزارش وبلاگ بخار، محققان دریافتند بچه هایی که کم خواب هستند معمولا روز بعد تمایل به دریافت کالری بیشتری دارند و بعضی از این کالری های اضافی ناشی از مصرف تنقلات یا خوراکی های کم سالم و مملو از قند است.

بچه ها کم خواب بیشتر میان وعده های ناسالم می خورند

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته جیل هازارد، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوتاگو نیوزیلند، زمانی که بچه ها کم می خوابند، به طور کلی روزانه 74 کالری اضافی دریافت می نمایند که عمدتاً ناشی از مصرف غذا های غیر اصلی مانند چیپس و شکلات است که به طور بالقوه خطر چاقی را افزایش می دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: چنین تفاوتی می تواند به راحتی شرح دهد که چرا کم خوابی خطر چاقی را در بچه ها افزایش می دهد.

برای این مطالعه، محققان داده های کارآزمایی DREAM (مخفف نظارت بر استراحت روزانه، تغذیه و فعالیت) را تجزیه و تحلیل کردند. این مطالعه شامل 105 کودک بین 8 تا 12 سال با طیف وسیعی از میزان های بدنی بود. حدود 61 درصد با وزن طبیعی در نظر گرفته شدند. بقیه اضافه وزن داشته یا چاق بودند.

شرکت نمایندگان به مدت یک هفته یک ساعت زودتر به رختخواب رفتند، یک هفته خواب معمولی داشتند و سپس یک هفته یک ساعت دیرتر به رختخواب رفتند.

همه دارای دستگاه بسته شده به مچ شأن برای ردیابی رفتارشان در شبانه روز، از جمله هر دقیقه سپری شده در خواب، زمان کم تحرکی، فعالیت بدنی سبک و فعالیت بدنی میانه تا شدید، بودند.

هفته ای دو بار از بچه ها سوال می شد که در 24 ساعت گذشته چه غذا و نوشیدنی مصرف نموده اند.

این مطالعه نشان داد که 82 کودک، 48 دقیقه خواب شبانه شأن را از دست دادند، اما به طور میانه هشت دقیقه کمتر از حد میانگین، از خواب بیدار شدند. زمان اضافی بیداری شامل 31 دقیقه کم تحرکی؛ 21 دقیقه فعالیت سبک و چهار دقیقه فعالیت شدید بود.

به طور کلی، بچه های خسته و کم خواب، به طور میانه 74 کالری اضافی در روز و 96 کالری بیشتر در وعده های غذایی می خوردند.

محققان معتقدند مطالعات بیشتری برای معین اینکه آیا خواب مداخله خوبی برای بهبود رژیم غذایی و وزن در طول زمان است، مورد احتیاج است.

منبع: فرارو

به "بچه ها کم خواب بیشتر میان وعده های ناسالم می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها کم خواب بیشتر میان وعده های ناسالم می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید