جدیدترین ژست محمد بن سلمان با دو زن و دو مرد عربستانی قبل از ماموریت تاریخی ، عکس

به گزارش وبلاگ بخار، ایسنا نوشت: فضانوردان سعودی که قرار است مسافر ایستگاه فضایی بین المللی باشند، پیش از انجام این ماموریت تاریخی برای عربستان سعودی با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور ملاقات کردند.

جدیدترین ژست محمد بن سلمان با دو زن و دو مرد عربستانی قبل از ماموریت تاریخی ، عکس

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، نخست وزیر و رئیس شورای عالی فضایی عربستان سعودی پیش از یک ماموریت تاریخی به فضا با فضانوردان این کشور ملاقات کرد.

وی قبل از پرتاب این ماموریت علمی به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) با این چهار فضانورد به نام های ریحانه بِرناوی، علی القرنی، مریم فَردوس و علی الغامدی ملاقات کرد.

وی از خدمه این مأموریت علمی که در آن اولین زن سعودی، مسلمان و عرب به فضا پرواز خواهد نمود (ریحانه برناوی) و اولین فضانورد سعودی که به ایستگاه فضایی بین المللی می رود(علی القرنی) استقبال کرد و به آنها برای رسیدن به این جایگاه تبریک گفت.

ریحانه برناوی که اولین زن سعودی در فضا خواهد بود به همراه علی القرنی روز هشتم مه به عنوان بخشی از ماموریت Axiom-2 با موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس از فلوریدا راهی فضا خواهند شد.

این سفر تقریباً 40 سال پس از فرستادن اولین شهروند عربستانی به فضا انجام می گردد. شاهزاده سلطان بن سلمان، فرزند سلمان اولین فضانورد مسلمان، اولین عضو یک خانواده سلطنتی و اولین عربی بود که در سال 1985 با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کرهٔ زمین گشت.

جدیدترین فضانوردان سعودی به سلطان النیادی اماراتی در این آزمایشگاه علمی واقع در مدار زمین می پیوندند و برای یک ماموریت شش ماهه در آنجا حضور خواهند داشت.

ریحانه برناوی 33 ساله متخصص آزمایشگاه تحقیقاتی با 9 سال تجربه در تحقیقات سلول های بنیادی سرطان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم زیست پزشکی از دانشگاه الفیصل است.

علی القرنی 31 ساله نیز کاپیتان نیروی هوایی با 2387 ساعت پرواز ثبت شده است. او 12 سال سابقه کار در هواپیماهای جنگنده دارد و دارای مدرک کارشناسی در علوم هوانوردی از آموزشگاه هوایی ملک فیصل است.

آنها در کنار پگی ویتسون(Peggy Whitson) فضانورد سابق ناسا به عنوان فرمانده و جان شافنر(John Shoffner) به عنوان خلبان به فضا خواهند رفت.

20 آزمایش علمی به خدمه این ماموریت محول شده است و فضانوردان سعودی بر روی 11 آزمایشی که به وسیله دانشگاه های عربستانی به آنها داده شده است، تمرکز خواهند کرد.

بعضی از تحقیقات علمی آنها شامل آزمایش تکنیک های بارورسازی ابرها در یک اتاق واکنش است.

دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد عربستان سعودی این آزمایش را با یاری کمیسیون فضایی عربستان سعودی و شرکت Nanoracks، یک شرکت آمریکایی که به مشتریان خود در پرتاب آزمایش ها و فناوری به فضا یاری می نماید، پشتیبانی می نماید.

آنها بعلاوه آزمایشی را برای بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقات ملک فیصل انجام خواهند داد که شامل مطالعه پاسخ التهابی سلول های ایمنی انسان در شرایط ریزگرانش است. آنها تغییرات mRNA را آنالیز خواهند کرد که یک ماده ژنتیکی است که به بدن می گوید چگونه پروتئین بسازد.

علی الغامدی 31 ساله و مریم فردوس 38 ساله نیز فضانوردان پشتیبان علی القرنی و ریحانه برناوی هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جدیدترین ژست محمد بن سلمان با دو زن و دو مرد عربستانی قبل از ماموریت تاریخی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین ژست محمد بن سلمان با دو زن و دو مرد عربستانی قبل از ماموریت تاریخی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید