جزئیات توافق نو آزادسازی منابع ارزی ایران، وجوه مسدودی تا چند هفته دیگر به حساب ایران واریز می شود

به گزارش وبلاگ بخار، خبرگزاری خبرنگاران- چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدودشده ایران، معین و به امضای طرفین توافق قرار گرفته است.

جزئیات توافق نو آزادسازی منابع ارزی ایران، وجوه مسدودی تا چند هفته دیگر به حساب ایران واریز می شود

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری وبلاگ بخار، براساس خبرهای رسیده، طبق این فرآیند وجوه مسدودی در یک بازه زمانی مشخص طی چند هفته؛ در حساب های ایران وصول خواهد شد. چارچوب این توافق، شبیه به توافق اخیر است که طی آن، رقمی در حدود 470 میلیون یورو در حساب های ایران وصول شد.

خبرهای دریافتی از منابع موثق حاکی است، رقمی که با اجرای موافقتنامه اخیر آزادسازی خواهد شد، چندین برابر مبلغی است که پس از توافق با انگلیس وصول شد.

وجوه مسدودی تا چند هفته دیگر به حساب ایران واریز می شود

یک مقام آگاه اعلام کرد؛ وجوه مسدودی تا چند هفته دیگر به حساب های ایران واریز می شود.

بنابر این گزارش به تازگی و در گامی دیگر، چارچوب و فرآیند لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده ایران، مشخص شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

روز گذشته نیز خبری در یکی از رسانه ها مبنی بر آزادی بخش زیادی از منابع ارزی مسدود شده ایران منتشر شد، گفته می شود دارایی هایی مذکور، چندین برابر 470میلیون یورویی بوده که به تازگی پس از توافق ایران و انگلیس، وصول شد.

بنابر اطلاعات دریافتی، براساس این توافق که به امضا و قطعیت رسیده است، چارچوب و فرآیند لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده ایران، مشخص شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

طبق این فرآیند، وجوه مسدودی در یک بازه زمانی مشخص طی چند هفته در حساب های ایران وصول خواهد شد. چارچوب این توافق، شبیه به توافق اخیر است که طی آن، رقمی در حدود 470 میلیون یورو در حساب های ایران وصول شد.

طبق خبر های دریافتی از منابع موثق، رقمی که با اجرای موافقتنامه اخیر آزادسازی خواهد شد، چندین برابر مبلغی است که پس از توافق با انگلیس وصول شد؛ بنابراین گزارش، روز گذشته نیز شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره با آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به یکی از خبرگزاری های داخلی گفته بود: در جلسه غیر رسمی روز سه شنبه 16 فروردین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای وزارت خارجه، بیان شد که طی تلاش های صورت گرفته منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی قرار است آزاد شود، ولی زمان آن را بیان نکردند؛ بنابراین گزارش دولت سیزدهم پیش از این نیز در چهارچوب های دیپلماسی فعال خود پیروز شده بود برخی منابع ارزی ایران در کشور های مختلف را آزاد کند و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جزئیات توافق نو آزادسازی منابع ارزی ایران، وجوه مسدودی تا چند هفته دیگر به حساب ایران واریز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات توافق نو آزادسازی منابع ارزی ایران، وجوه مسدودی تا چند هفته دیگر به حساب ایران واریز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید