جزییات فرمان های آقای وزیر در راستا حمل ونقل

به گزارش وبلاگ بخار، رستم قاسمی از زمانی که به اسم وزیر راه و شهرسازی انتخاب شده است، برنامه هایی از پهن کردن فرش قرمز برای ایرانیان مقیم کشورهای خارجی، دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی و روش های تامین منابعی مانند تهاتر با نفت را برای اجرای مگاپروژه های حمل و نقل اعلام و حالا 10 فرمان را به اسم اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی صادر نموده که تعدادی از آن ها به حوزه حمل و نقل بر می شود.

جزییات فرمان های آقای وزیر در راستا حمل ونقل

به گزارش وبلاگ بخار، رستم قاسمی در طول 10 روز گذشته به اسم وزیر راه و شهرسازی، حرف ها و برنامه هایی را برای توسعه و رشد در حوزه کاری اش اظهار داشت که در صورت تحقق وعده هایش گام بزرگی در راستای اجرای اهداف و برنامه های دولت سیزدهم برداشته است.

پس از این مصاحبه ها و اظهارنظرها از سوی رستم قاسمی، 10 فرمان از سوی او به اسم برنامه ها و اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی منتشر شده که از راه اندازی بانک زمین و نهضت ملی مسکن شروع و به ارتقاء بهره وری و مدیریت منابع ختم می گردد.

از این تعداد تقریبا سه فرمان به حوزه راه و حمل ونقل اختصاص دارد که به نظر می رسد در صورت اجرا و تحقق این برنامه ها، بخش بزرگی از دغدغه های فعالان این حوزه رفع خواهد شد.

نهضت جامع حمل و نقل

اقدام چهارم در این 10 فرمان وزیر، درباره نهضت جامع حمل و نقل است که می گوید: در این بخش متولی معاونت حمل و نقل است که باید در همکاری باسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اقدام را اجرایی و عملیاتی کند. اقدامات موردانتظار این بخش هم شامل تکمیل طرح جامع حمل و نقل و نقشه راه عملیاتی سازی آن مبتنی بر زمان بندی معین، تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل در چهار بخش، تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین المللی و هاب های لجستیکی، تدوین برنامه عملیاتی برای کاهش تلفات با افزایش ایمنی راه های کشور، و تکمیل پروژه های نیمه تمام راه روستایی است.

اقدام پنجم اما مشترکا به حوزه مسکن و حمل و نقل اختصاص دارد که در آن با اسم اقتصاد مسکن و حمل ونقل و فراگیری اطلاعاتی آمده است که در این بخش متولیان اصلی معاونت حمل و نقل و معاونت مسکن و ساختمان هستند که باید در همکاری با معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع کار را به انجام برسانند. اقدامات مورد انتظار این بخش هم شامل تکمیل و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان جهت اجرای ماده 169 مکرر قانون اقتصادیات های مستقیم به اسم مهم ترین ابزار سیاست گذاری و مدیریت حوزه مسکن، شناسایی و معرفی خانه های خالی و گران قیمت با اولویت کلانشهرها به وزارت اقتصاد و دارایی جهت اخذ اقتصادیات با اجرای ماده 54 مکرر و 169 مکرر قانون اقتصادیات های مستقیم و تبصره 6 قانون بودجه سال 1400، و تدوین طرح های راهنمایی اعتباری و اقتصادیاتی در حوزه مسکن و حمل و نقل و باززنده سازی سامانه های جامعآماری در حوزه مسکن و حمل و نقل است.

تدوین راهکارهای جذب سرمایه گذار مردمی در طرح های حمل و نقلی و مسکن، معرفی طرح های آزادراه هاو طرح های ریلی و دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت، استفاده از منابع اقتصادی و اموال دستگاه های تابعه برای تامین اقتصادی طرح های اولویت دار حمل و نقل به وسیله صندوق توسعه حمل و نقل، و تدوین برنامه عملیاتی شناسایی مسائل حقوقی و مالکیتی جذب سرمایه مردمی در حوزه ساخت و ساز و معاملات مسکن بخش دیگری از اقدامات مورد انتظار در این موضوع است.

البته آقای وزیر پیش از این هم در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود که توسعه حمل ونقل و اجرای مگا پروژه های آن مانند ساخت راه آهن تهران-مشهد، راه آهن تهران-قم-اصفهان، ساخت آزادراه ها و ... را به وسیله جذب سرمایه های داخلی و خارجی و با روش هایی مانند تهاتر با نفت، BOT و... در دستور کار خود قرار داده و برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور فرش قرمز پهن می نماید.

وزیر راه و شهرسازی در اقدام ششم هم با اسم مشخص تکلیف پروژه های پیشران حمل ونقل تاکید نموده که؛ متولی این بخش معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع است. اقدامات مورد انتظار این بخش هم شامل احصاء و تدوین برنامه زمانبندی کلیه پروژه های پیشران در حوزه حمل ونقل با تاکید بر پروژه های ناتمام دارای اولویت و امکان انتها یابی سریع است.

حالا باید دید چند مورد از 10 فرمان رستم قاسمی برای پیشبرد اقدامات و برنامه های راهبردی وزارت راه و شهرسازی محقق خواهد شد و در سرانجام چهارمین سال از دولت سیزدهم، آقای وزیر عملیاتی شدن چند فرمانش را اعلام خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزییات فرمان های آقای وزیر در راستا حمل ونقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات فرمان های آقای وزیر در راستا حمل ونقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید