ربات های فضایی مجهز به پوست هوشمند می شوند

به گزارش وبلاگ بخار به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات ها در سراسر دنیا برای مقاصد مختلف به کار می روند و البته یکی از کاربردهای مهم آنها استفاده در فضا است. این امر نیازمند آن است که ربات ها بتوانند با همکاران انسانی خود همکاری نمایند و بعلاوه قابلیت تحمل سختی شرایط در فضا، یعنی اشعه های کهکشانی، فشار پایین و نوسانات شدید دما را داشته باشند.

ربات های فضایی مجهز به پوست هوشمند می شوند

کریستین دالزگارد یکی از مشاوران ارشد DTI در این باره می گوید: ما یک پوست هوشمند طراحی و آزمایش می کنیم که به ربات ها یاری می نماید تا برای اکتشافات فضایی آینده متناسب تر شوند. این فرایند شامل آزمایش حسگرهای سطحی پیشرفته تر و پنل های زنگ هشدار است که به ربات قدرت می دهند هرگونه برخورد احتمالی با اشیا در محیط فضا را ردیابی و اجتناب نمایند. این امر سبب می گردد ربات ها به شکل قدرتمندتری به فضانوردان در فضا یاری نمایند.

به همین دلیل محققان تصمیم دارند یک پوست هوشمند مخصوص برای ربات ها بسازند که از مواد نرم ساخته شده و می توان با یاری چاپ سه بعدی قطعات الکترونیکی را به طور مستقیم روی پارچه پرینت کرد. فرایند مهندسی پوست سبب می گردد تا برای استفاده در فضا ایمن باشد و به ربات حامل آن یاری می نماید فعالیت های مختلفی انجام دهد.

دالزگارد در این باره می افزاید: ما نیازمند تحقیق درباره موادی هستیم که بتوانند در مقابل گرد وغبار، اشعه های فضایی، تغییرات دمایی طولانی مدت مقاوم باشند. با استفاده از روش چاپ سه بعدی و قطعات الکترونیکی چاپ شده، می توان فرایندهای تولیدی جدیدی برای تجهیزات فضایی ایجاد کرد.

این تحول به توسعه ابزارهایی منجر می گردد که در فضا به فضانوردان یاری می نماید.

پیش بینی می گردد بخش اول پروژه توسعه در مارس 2024 میلادی تکمیل گردد. در حال حاضر چند پروژه برای ساخت پوست هوشمند برای ربات ها در حال انجام است که نه تنها به خود ترمیم شوندگی آنها یاری می نماید بلکه حس لامسه به ربات ها می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ربات های فضایی مجهز به پوست هوشمند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های فضایی مجهز به پوست هوشمند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید