رضیان: گستردگی معافیت ها عامل فرار مالیاتی است، اخذ مالیات ها با نگاه علی الراسی است!

به گزارش وبلاگ بخار، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار گفت: گستردگی معافیت های مالیاتی موجب تبعیض و فرار مالیاتی می گردد. باید مالیات به صورت نهایی از تولیدکننده گرفته گردد، اما در حال حاضر با اعمال مالیات به صورت حلقه به حلقه فشار زیادی به تولیدکننده تحمیل می گردد.

رضیان: گستردگی معافیت ها عامل فرار مالیاتی است، اخذ مالیات ها با نگاه علی الراسی است!

عبدالله رضیان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ بخار، در ارزیابی خود نسبت به لایحه مالیات بر ارزش اضافه نموده گفت: این لایحه یک قانون تخصصی است که علاوه بر داشتن نکات خوب و مثبت با انتقاداتی از سوی فعالان مالی و صاحب نظران این عرصه روبرو است که همین امر موجب به تصویب نرسیدن بعضی از مواد آن شد.

رضیان با اشاره به موضوع معافیت های مالیاتی اضافه کرد: گستردگی معافیت های مالیاتی موجب تبعیض و فرار مالیاتی می گردد. از سوی دیگر در حالی که باید مالیات به صورت نهایی از فراورینماینده گرفته گردد، اما در حال حاضر با اعمال مالیات به صورت حلقه به حلقه فشار زیادی به فراورینماینده تحمیل می گردد این در حالی است که هرگونه فشار به فراورینماینده به فراوری آسیب می زند و موجب خواهد شد قیمت تمام شده کالا افزایش یافته و مصرف نماینده متضرر گردد.

نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه باید کسانی را که به فرار مالیاتی اقدام می نمایند، کنترل و راه های فرار را ببندیم، توضیح داد: به جای اینکه بخواهیم کسری مالیات افرادی که از پرداخت آن سر باز می زنند را از بخش هایی که راحت تر وصول می گردد، جبران کنیم با مسدود کردن راه های فرار مالیاتی به شفاف سازی در این زمینه اقدام کنیم.

رضیان با تاکید بر اینکه مشکل اصلی بحث مالیات عدم شفاف سازی است، گفت: چه بسا بسیاری از افراد که درآمدهای بالایی دارند اما مالیات پرداخت نمی نمایند که با شفاف سازی و ساماندهی در این زمینه می توان تا 50 درصد از مسائل این حوزه را حل کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع با بیان اینکه در حال حاضر تا حدودی دریافت مالیات با نگاه مالیات علی الراس صورت می گیرد، یادآور شد: مالیات علی الراس از سوی ممیز چندان درست صورت نمی گیرد و همین موضوع ممکن است فسادهای زیادی را به وجود بیاورد.

وی فساد موجود در بخش هایی از سیستم مالیاتی کشور را یکی از موانع پیش روی این سیتسم برشمرد و یادآور شد: متاسفانه وجود بعضی مفسده ها در رفتار تعیین نمایندگان میزان مالیات موجب شده بسیاری از افراد به وسیله رشوه از پرداخت مالیات فرار نمایند.

رضیان در سرانجام گفت: در هر قانونی بعضی مکانیزم ها برای راستی آزمایی پیش بینی شده است و امیدواریم این لایحه بتواند تا حد زیادی مسائل مربوط به بحث مالیات را کنترل و مدیریت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رضیان: گستردگی معافیت ها عامل فرار مالیاتی است، اخذ مالیات ها با نگاه علی الراسی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضیان: گستردگی معافیت ها عامل فرار مالیاتی است، اخذ مالیات ها با نگاه علی الراسی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید