ساخت متروی پردیس سال جاری شروع می گردد

به گزارش وبلاگ بخار، مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهر های جدید از شروع ساخت متروی شهر جدید پردیس از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در امسال اطلاع داد.

ساخت متروی پردیس سال جاری شروع می گردد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بخار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا توکلی با اشاره به اینکه بیشتر شهر های جدید در اطراف کلان شهر ها ایجاد شده اند و قرار است جمعیت سربار این شهر ها را جذب نمایند، گفت: این شهر ها نیازمند یک سیستم حمل و نقل سریع، آسان و انبوه برای اتصال شهر مادر با شهر جدید هستند.

وی اتصال ریلی شهر های جدید به شهر های مادر را از سیاست های چند سال اخیر شرکت عمران شهر های جدید خواند و با اشاره به بهره برداری از متروی شهر جدید هشتگرد در سال گذشته به عنوان یکی از پروژه های عظیم شرکت عمران در حوزه حمل و نقل اضافه نمود: امسال نیز چند پروژه اجرایی عظیم در دستور کارمان داریم.

توکلی متروی شهر جدید پردیس را مهم ترین پروژه حمل و نقلی شرکت عمران شهر های جدید در امسال خواند و مطرح کرد: این خط مترو، پروژه ویژه ای است که بخش زیادی از راستا آن به شکل تونل احداث خواهد شد و عملیات اجرایی آن قرار است که از امسال شروع گردد تا بتوانیم بخش اعظم سفر های جاده ای پردیس به تهران و بالعکس را به ریل منتقل کنیم.

وی حفظ محیط زیست، کاهش تصادفات و نیز کاهش مصرف سوخت را از جمله آثار مهم احداث این خط مترو برشمرد و با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز برای ساخت این خط به صورت مشارکتی اعلام آمادگی نموده است، ابراز امیدواری کرد، عملیات اجرایی این پروژه به زودی شروع گردد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهر های جدید تکمیل خط متروی شهر جدید پرند را دیگر اولویت امسال شرکت عمران شهر های جدید خواند و گفت: هم اکنون دستگاه اجرایی ساخت و تکمیل این خط مترو، شهرداری تهران است و این خط تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) کار شده و از آنجا تا پرند نیمه تمام باقی مانده است. ما در دو سال گذشته به شهرداری تهران برای تکمیل این خط، اعلام آمادگی نموده ایم تا سرمایه گذاری در این خط که با هدف نهایی جذب مسافران شهر جدید پرند اجرا شده است کارایی لازم را داشته باشد.

وی گفت: خط مترو از شهر آفتاب تا فرودگاه کارایی لازم را ندارد و باید به شهر پرند متصل گردد تا اثربخش گردد و سهم کافی از ترافیک ورودی تهران را کاهش دهد. حومه تهران نیازمند اجرای چنین خطوط حومه ای است.

توکلی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی که در بودجه برای تکمیل این خطوط دیده شده، رقم ناچیزی است در حالی که هزینه قطار های برقی بسیار سنگین است، ادامه داد: در مورد متروی شهر جدید پرند اکنون در حال رایزنی و انجام مذاکره با شهرداری تهران هستیم تا بتوانیم دستگاه اجرایی مسؤول ساخت این خط را تغییر دهیم و تکمیل خط را به دو بخش تقسیم کنیم. بدین صورت که تکمیل خط از فرودگاه تا شهر جدید پرند به شرکت عمران شهر های جدید واگذار گردد تا بتوانیم با استفاده از منابع اقتصادی شرکت خط متروی پرند را به بهره برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ساخت متروی پردیس سال جاری شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت متروی پردیس سال جاری شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید