شیائومی از اولین خودروی برقی خود با نام SU7 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ بخار، شیائومی به تازگی از یک خودروی برقی نو با نام شیائومی SU7 رونمایی کرد؛ یک خودروی فوق العاده مجذوب کننده با سیستم عامل نو شرکت چینی یعنی HyperOS.

شیائومی از اولین خودروی برقی خود با نام SU7 رونمایی کرد

اگرچه بسیاری از افراد شیائومی را به خاطر فعالیتش در زمینه فراوری گوشی هوشمند می شناسند اما این شرکت چینی در ساخت خودروی برقی هم فعالیت دارد و به تازگی از جدیدترین محصول خود در این زمینه با نام شیائومی SU7 هم رونمایی نموده است. البته این اولین محصولی است که به وسیله این شرکت چینی فراوری و رونمایی شده؛ اما با این حال از امکانات و قابلیت های فراوانی بهره می برد.

شیائومی این سدان برقی را به سیستم عامل اختصاصی HyperOS مجهز نموده تا بدین ترتیب شاهد یکپارچه تر شدن تجربه کاربری بین آن و گوشی های هوشمند شیائومی باشیم.

مشخصات فنی

خودروی برقی شیائومی SU7 یک خودروی 4.9 متری است که عرض آن به 1.9 و ارتفاع آن به 1.4 متر می رسد. بعلاوه فاصله بین دو محور خودرو هم 3 متر است تا با یک خودروی برقی نسبتا کشیده طرف باشیم. شیائومی این خودرو را در دو مدل با باتری 73.6 و 101 کیلو-وات ساعتی روانه بازار می نماید که در بیشترین حالت، تا 800 کیلومتر شما را همراهی خواهد نمود.

موتور به کار رفته در این خودرو ساخت خود شیائومی بوده و HyperEngine نام دارد و به سیستم رانندگی اتوماتیک هم مجهز شده است. بدین ترتیب می توان آن را یکی از رقبای جدی خودروهای تسلا در نظر گرفت. البته برای اینکه کیفیت این خودرو در عمل ثابت گردد باید منتظر عرضه رسمی آن به بازار باشیم.

این محصول درون کابین خود یک نمایشگر بسیار بزرگ 16 اینچی دارد که وضوح بسیار بالایی داشته و کاربر می تواند فرامین مختلف را به وسیله آن به خودرو ارسال کند. بعلاوه شیائومی SU7 در سنگ رنگ آبی، سبز و خاکستری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. طبق اعلام شیائومی، این خودرو باید طی یکی دو ماه آینده در بازار چین در دسترس قرار بگیرد چون فعلا همچنان فرایند ساخت آن به اتمام نرسیده است.

قیمت خودروی برقی شیائومی SU7

در رابطه با قیمت خودروی برقی شیائومی SU7 اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما لی جون، مدیرعامل شیائومی مدعی شده که قیمت این محصول کاربران را شگفت زده خواهد نمود. شیائومی SU7 به احتمال زیاد در دو مدل AWD و RWD عرضه خواهد شد که سرعت مدل نخست با تقریبا 673 اسب بخار به حداکثر 265 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. بعلاوه 0 تا 100 مدل AWD (برترین مدل این خودرو) هم در مدت تنها 2.78 ثانیه پر می گردد!

مدل پایه این محصول یا همان RWD از موتوری با قدرت 299 اسب بخار بهره می برد که سرعت نهایی آن 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و شتاب 0 تا 100 را هم در مدت 5.28 ثانیه پر می نماید. این محصول با یک بار شارژ می تواند 668 کیلومتر شما را همراهی کند.

اگرچه این اولین کوشش شیائومی در ساخت خودروی برقی محسوب می گردد اما شرکت چینی اعلام نموده که برای تبدیل شدن به یکی از 5 قدرت برتر جهان در زمینه خودروسازی، فقط 15 الی 20 سال زمان احتیاج دارد.

منبع: Gadgets360

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی از اولین خودروی برقی خود با نام SU7 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از اولین خودروی برقی خود با نام SU7 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید