طرز تهیه 3 مدل دسر موس بستنی خوشمزه کافی شاپی بدون فر

به گزارش وبلاگ بخار، انواع دسر موس و بستنی جزو برای مهمانی ها و دورهمی هستند. در واقع دسر موس با بستنی یکی از مجلسی ترین دسرها است که کمتر کسی دست رد به آن می زند. ترکیب موس با بستنی هم طعم مجذوب کننده و هم بافت اشتهابرانگیزی دارد. در این مقاله از در طرز تهیه چند مدل دسر موس و بستنی را به شما آموزش خواهیم داد تا با مواد ساده و در زمان محدود، این دسرهای خوشمزه را درست کنید.

طرز تهیه 3 مدل دسر موس بستنی خوشمزه کافی شاپی بدون فر

طرز تهیه دسر موس و بستنی با شکلات

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان آماده سازی موس بستنی شکلاتی: 5 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر موس شکلات تلخ و بستنی

بستنی وانیلی: 200 گرم

خامه صبحانه: 100 گرم

شکلات تخته ای (تلخ): 300 گرم

پودر بادام: 2 قاشق سوپ خوری

بیسکویت ویفر پودر شده: 2 قاشق سوپ خوری

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

اسانس بادام: چند قطره (دلخواه)

پودر قهوه و ترافل های رنگی برای تزیین: به میزان دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر موس و بستنی شکلاتی مجلسی

برای درست کردن این مدل خوشمزه و ساده، بهتر است از قالب های سیلیکونی استفاده کنید تا مواد به قالب نچسبد. کافی است بعد از آماده کردن مایه موس، آن را در قالب بریزید و در یخچال یا فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.

در آخر هم آن را با مواد دلخواه تزیین و همراه با چای یا قهوه سرو کنید. برای مشاهده مراحل تهیه دسر موس با بستنی و شکلات، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد موس و بستنی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر موس و بستنی، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده را در یک ظرف بریزید و اسانس بادام را به آن اضافه کنید. با همزن مواد را بزنید تا کف کند و پوک شود. در یک ظرف دیگر، شکلات تخته ای را با خامه صبحانه بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات ذوب شود.

شما می توانید ، و را می توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد را با هم مخلوط کنید

بعد از ذوب و شکلات و خامه، بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید. سفیده تخم مرغی را هم که آماده کرده بودید، به کاسه اضافه کنید و با همزن مواد را بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

در آخر بیسکویت ویفر پودر شده و پودر بادام را به مواد بیفزایید و هم بزنید تا مخلوط شوند. انواع و را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری خریداری کنید.

مرحله سوم: مواد دسر موس بستنی را در قالب بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه موس بستنی شکلاتی، در قالب سیلیکونی یا قالب های تک نفره، مواد موس را بریزید و روی آن را صاف کنید. قالب را به مدت 5 ساعت در یخچال یا فریزر قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد.

بعد از آماده شدن دسر، روی آن را با پودر قهوه و ترافل های رنگی تزیین و سرو کنید. را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به روش تلفنی، حضوری و آنلاین، خریداری کنید.

طرز تهیه دسر موس بستنی قهوه

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان آماده سازی دسر موس بستنی و قهوه: 5 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر موس بستنی با قهوه

شیر: 500 گرم

شکر: 200 گرم

خامه قنادی یا خامه صبحانه: 350 گرم

بستنی قهوه:350 گرم

پودر ژلاتین: 25 گرم

مراحل طرز تهیه دسر موس بستنی نسکافه

برای درست کردن این دسر موس و بستنی نسکافه ای، باید به ترتیب مواد را آماده کرده و با هم مخلوط کنید. مواد را در قالب بریزید و در یخچال یا فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرید و در نهایت آن را تزیین و سرو کنید. برای آموزش تهیه این دسر، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: مواد دسر را بن ماری کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر موس با بستنی قهوه، شیر را در شیرجوش بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. ژلاتین را با کمی آب در یک ظرف بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بن ماری کنید تا حل شود.

سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های شکر حل شوند. برای خرید و می توانید به صورت تلفنی، حضوری یا آنلاین از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد دسر موس بستنی و قهوه را با هم مخلوط کنید

شیر جوشانده شده را در این مرحله به مخلوط ژلاتین و شکر اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سپس بستنی و خامه را هم به مواد بیفزایید و با همزن دستی مواد را بزنید تا یکدست شوند. همه مواد که آماده شدند، در صورت دلخواه رنگ یا اسانس خوراکی یا پودر کاکائو یا نسکافه را به دلخواه اضافه کنید.

برای خرید و می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد دسر را در قالب بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه این دسر خوشمزه، مایه دسر را در قالب ژلاتینی بریزید و در یخچال بگذارید. 5 تا 8 ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد. سپس قالب را بیرون بیاورید و روی دسر را با مواد دلخواه تزیین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر موس انار

طرز تهیه دسر موس بستنی با ژله

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان آماده سازی دسر موس بستنی با ژله: 4 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر موس بستنی ژله ای

بستنی وانیلی یا شکلاتی: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری

آب جوش: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

ژله توت فرنگی (یا ژله دلخواه): 1 بسته

آب سرد: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر موس بستنی با ژلاتین

این روش از طرز تهیه دسر موس بستنی و ژله، مواد به صورت لایه لایه در قالب ریخته می شوند و هر بار در یخچال گذاشته می شوند تا خودشان را بگیرند. سپس لایه بعد اضافه می شود. این دسر به خاطر چند رنگ بودن، بسیار مجذوب کننده و خوشمزه است. مراحل زیر را انجام دهید و این دسر مجلسی را تهیه کنید.

مرحله اول: مواد دسر موس بستنی را آماده کنید

در ابتدا، بستنی را از یخچال بیرون بیاورید تا کمی نرم شود. از 30 دقیقه قبل از شروع به کار، بستنی را خارج کنید. سپس ژلاتین را در آب سرد بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا بن ماری شود. وقتی ژلاتین شفاف شد، آن را از روی کتری بردارید و کنار بگذارید تا از دما بیفتد.

مرحله دوم: ژله را درست کنید

ژلاتین را با یک لیوان بستنی مخلوط کنید و کف قالب یا لیوان های سرو بریزید. ظرف را در یخچال بگذارید تا به مدت 30 دقیقه خودش را بگیرد. در این فاصله، ژله را آماده کنید. پودر ژله را با آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بخار آب بن ماری کنید تا دانه های ژله در آب جوش حل شوند.

شما را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: دسر موس بستنی را سرو کنید

میزان یاز مایه ژله را بستنی اضافه کنید. ظرف ها را از یخچال بیرون بیاورید و یک لایه از مایه ژله بستنی را روی لایه قبل بریزید و دوباره به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید. دوباره قالب ها را بیرون بیاورید و بقیه ژله را روی ظرف بریزید تا مواد تمام شوند. به مدت 2 ساعت دیگر، دسر را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن دسر، آن را تزیین و سرو کنید.

سوالات متداول

دسر موس چیست؟

دسر موس در اصل یک دسر فرانسوی است که به خاطر بافت پفکی آن محبوب است. مواد اصلی موس، سفیده تخم مرغ و خامه است که با طعم دهنده های دیگر مثل انواع میوه، شکلات و بستنی میکس می شود.

ژلاتین و زرده تخم مرغ هم از اجزای دیگر موس هستند. طعم دسرهای موس ، بر اساس موادی که در آنها به کار می رود، فرق می کند مثل دسر موس شکلاتی، دسر موس قهوه، دسر موس توت فرنگی و … .

دسر موس بدون فر را چطور درست کنیم؟

دسر موس با بستنی یا دسر موس بستنی، اصلا نیاز به فر ندارد و می توانید بعد از آماده کردن مواد یا مایه دسر، آن را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد و خودش را بگیرد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه 3 مدل دسر موس بستنی خوشمزه کافی شاپی بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 3 مدل دسر موس بستنی خوشمزه کافی شاپی بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید