عامل رنگ صورتی و قرمز دریاچه مهارلو شیراز چیست؟

به گزارش وبلاگ بخار، نبی الله مرادی با بیان این مطلب اضافه نمود: بعضی به اشتباه قرمزی آب دریاچه مهارلو را ناشی از رشد کشند قرمز می دانند. کشند قرمز در آب های آزاد و مناطقی از خلیج فارس رشد می نماید و دریاچه مهارلو شرایط زیست کشند قرمز را ندارد.

عامل رنگ صورتی و قرمز دریاچه مهارلو شیراز چیست؟

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه نمود: جلبک دونالیلا سالینا نوعی ماده بتاکارتن ایجاد می نماید که موجب تغییر رنگ آب دریاچه می گردد، بتاکارتن خطر اکولوژیک و اکوسیستم ندارد و معمولا در فصول خاصی از سال این نوع جلبک شکوفا می گردد.

مرادی با بیان اینکه شرایط برای زیست جلبک دونالیلا سالینا اکنون در دریاچه مهارلو مساعد است به ایرنا گفت: شوری زیاد آب و نور فراوان عامل اصلی زیست این نوع جلبک است و احتمالا تا یکی دو ماه آینده همچنان بعضی از سطوح دریاچه مهارلو به رنگ قرمز باشد.

وی ادامه داد: جلبک دونالیلا سالینا با کشند قرمز بسیار فرق دارد. کشندهای قرمز سطوح آب را به کلی می پوشانند و مانع زیست جانواران آبزی می شوند در حالی که در دریاچه مهارلو هر چند جانوران آبزی چندانی زیست نمی نمایند اما این اتفاق هم هیچگاه روی نمی دهد.

بعضی تحقیقات علمی پرورش جلبک دونالیلا سالینا در دریاچه هایی مانند مهارلو، دریاچه نمک قم و دریاچه ارومیه را فرصتی برای استفاده از منابع مهم فراوری نماینده بتاکاروتن، حاصل از جلبک سبز تک سلولی دونالیلا می دانند.

منبع: گردشبان

به "عامل رنگ صورتی و قرمز دریاچه مهارلو شیراز چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل رنگ صورتی و قرمز دریاچه مهارلو شیراز چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید