عبدالله: تصرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست

به گزارش وبلاگ بخار، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که طالبان تا به امروز در مذاکرات جدی نبوده است و تاکید کرد که پیشبرد گزینه نظامی و صرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست.

عبدالله: تصرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ بخار، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهارداشت که طالبان تا به امروز در مذاکرات صلح جدی نبوده است و اکنون با آغاز فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان بهانه اصلی این گروه برای تدام جنگ انتها یافته است.

عبدالله در پاسخ به پرسش واشنگتن پست درباره اینکه خواست طالبان چیست، گفت: آن ها بدون اینکه جزئیاتی ارائه کنند از یم نظام اسلامی می گویند، وقتی مسئله اصولی مانند آزادی، حقوق زنان و حقوق بشر مطرح می شود می گویند که با این ها تا زمانیکه که با قوانین اسلامی مطابق هستند موافق هستند اما از تعریف خود از قوانین اسلامی خودداری می کنند.

رئیس شورای عالی مصالحه همچنین تاکید نمود: اگر آن ها خواستار تحمیل راه حل نظامی باشند، تاریخ افغانستان نشان داده است که این تنها منجر به ادامه جنگ خواهد شد.

وی تاکید نمود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان قادر به تامین امنیت کشور هستند اما به حمایت های اقتصادی و انسانی آمریکا و ناتو نیاز دارند.

عبدالله در پاسخ به اینکه آیا در 2 سال آینده احتمال تصرف کامل افغانستان توسط طالبان و یا وقوع جنگ داخلی وجود دارد نیز گفت که تصرف افغانستان توسط طالبان رخ نمی دهد اما درباره احتمال بروز جنگ داخلی چیزی نگفت.

رئیس شورای عالی مصالحه شرح داد: اگر طالبان راه حل نظامی را انتخاب کند، این یک اشتباه محاسباتی بزرگ است و به ادامه جنگ منجر خواهد شد، نه به تصرف افغانستان توسط طالبان.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز با اظهار اینکه طالبان تا به امروز در میز مذاکره هیچ امتیازی نداده است، می افزاید: اکنون زمینه تغییر کرده است، حالا توپ در زمین آن هاست، زیرا دولت و مردم افغانستان برای صلح عادلانه و پایدار آماده هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عبدالله: تصرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: تصرف افغانستان توسط طالبان امکانپذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید