معرفی مکمل بدنسازی گینر؛ آیا از پروتئین بهتر است؟

به گزارش وبلاگ بخار، معرفی مکمل بدنسازی گینر در بین افراد مختلف معمولا با بیان قابلیت افزایش وزن همراه است. البته این افزایش وزن نباید با چاق شدن اشتباه گرفته گردد چون این افزایش وزن در ماهیچه ها و عضلات صورت می گیرد. بازسازی عضلانی که به وسیله این مکمل انجام می گردد به علت وجود کربوهیدراتی است که در آن وجود دارد، پس اگر از ورزشکاران استقامتی هستید می توانید به راحتی آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

معرفی مکمل بدنسازی گینر؛ آیا از پروتئین بهتر است؟

معرفی مکمل بدنسازی گینر

همانطور که گفتیم اصلی ترین ماده به کار رفته در مکمل بدنسازی گینر کربوهیدرات است که به همراه اندازه زیاد پروتئین می تواند تمام مواد مغذی و انرژی زای لازم برای استفاده در طول تمرین را تامین کند. گینرها در واقع برای نوشیدن بعد از تمرینی طراحی شده اند اما مصرف آن ها در زمان تمرین منطقی تر به نظر به نظر می رسد.

برخی از گینرها علاوه بر موادی که نام بردیم حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و دیگر مواد مغذی هستند که می توانند تاثیرات مثبتی بر بدن داشته باشند؛ مخصوصا اگر بعد از یک ورزش سنگین مصرف شوند. از سوی دیگر مکمل های پروتئینی، همانطور که از نامشان پیداست، به شکلی طراحی شده اند که بالاترین دوز پروتئین را برای بدن تامین نمایند.

هدف از طراحی چنین مکمل هایی پشتیبانی از رشد و بازسازی عضلات بعد از فعالیت بدنی است اما باید بدانید که نمی توانند ماهیچه های شما را حجیم نمایند چون جزو مکمل های رژیمی به حساب می آیند. مکمل های پروتئینی برای افرادی که می خواهد توده عضلانی بسازند و آن ها را تقویت نمایند طراحی شده است. البته باید بدانید که در این زمینه گینرها مزایای بیشتری نسبت به پروتئین ها دارند.

بدن شما در طول هر سری تمرین سنگین اندازه زیادی گلیکوژن عضلانی می سوزاند و مصرف مکمل بلافاصله بعد از تمرین می تواند زمان بازسازی را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد. فرقی ندارد که بعد از تمرین قصد مصرف مکمل های پروتئینی را دارید یا کربوهیدراتی، نکته مهم اندازه چربی آن است. باید دقت کنید که مکمل شما چرب باشد چون چربی هضم مکمل را آسان می نماید و این دقیقا همان چیزی است که به آن احتیاج دارید.

اگر از پودر بدنسازی گینر یا مکمل پروتئینی برای میان وعده استفاده می کنید به سراغ نوع کم چرب آن بروید اما برای بعد از تمرین حتما دقت کنید که مکمل پرچرب را انتخاب نموده باشید. به یاد داشته باشید که مکمل هایی که حاوی پروتئین آب پنیر هستند کیفیت بالاتری دارند و مصرف آن ها باید برای شما در اولویت باشد. اگر به عنوان یک ورزشکار می خواهید رشد عضلانی خود به حداکثر برسانید ترکیب گینرهای پرکربوهیدرات و پروتئین ها برای شما مناسب است.

معرفی برترین مکمل گینر در وبلاگ بخار

همانطور که در بخش معرفی مکمل گینر خواندید مصرف مکمل گینر در کنار پروتئین ها می تواند مزایای بی شماری برای ورزشکاران داشته باشد. اگر شما هم ورزشکار هستید و قصد مصرف مکمل دارید اما نمی دانید به سراغ خرید انواع مکمل افزایش وزن بروید یا قیمت مکمل ورزشی برایتان مهم است می توانید در فروشگاه وبلاگ بخار با استفاده از فیلترهای قیمتی به راحتی تمام مکمل های موجود در بازار را آنالیز کنید. مثلا می توانید برای خرید پودر گینر فانتوم نوتریشن نام آن را در قسمت جست وجو بنویسید و از میان محصولات فهرست شده با استفاده از فیلترهای قیمتی، ارزانترین تا گرانترین مکمل ها را ببینید.

البته برای آسان تر شدن تصمیم گیری در بین مکمل های گینر، در این بخش 3 گینر پرطرفدار و محبوب در وبلاگ بخار را به شما معرفی نموده ایم.

1. پودر گین ویت ویتاپی - 1300 گرم

این محصول به شکل پودری است که برای بدنسازی و افزایش وزن استفاده می گردد. حاوی 22% انواع پروتئین های آب پنیر و شیر پپ 78% کربوهیدرات است. شما با هر بار مصرف ترکیبی از پروتئین، کازئین و سفیده تخم مرغ را به بدن خود می رسانید که باعث افزایش انرژی، افزایش حجم عضله و ریکاوری بعد از تمرین می گردد.

نحوه مصرف گینر به این صورت است که برای هر وعده باید 1 پیمانه (46 گرم) پودر مکمل را با 250 تا 300 میلی لیتر شیر کم چرب یا آب به مدت 30 ثانیه در شیکر مخلوط کنید و سپس بنوشید. برترین زمان مصرف گینر 2 ساعت قبل از ورزش و نیم ساعت بعد از آغاز ورزش است.

توجه داشته باشید که مصرف این مکمل برای خانم های باردار، افراد زیر 18 سال و بعلاوه افراد مبتلا به مسائل کلیوی، کبدی و دیابت ممنوع است. بعلاوه در صورت مصرف دارو حتما قبل از مصرف مکمل باید با پزشک مشورت کنید.

2. پودر سوپر گین رانتک -1000 گرم

این مکمل پودری مثل دیگر گینرها باعث افزایش حجم عضله و انرژی در زمان ورزش می گردد. برای مصرف می توانید روزانه در 5 وعده، هر وعده یک پیمانه از مکمل را با آب، آبمیوه یا شیر مخلوط نموده و به صورت خنک بخورید. برترین زمان مصرف این مکمل 1 تا 2 ساعت قبل از تمرین و بلافاصله بعد از تمرین است. برای معین دوز دقیق مصرف در هر وعده حتما با مربی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

3. پودر مس گینر رپتور اس ان ان به همراه پودر مونوهیدرات کراتین

اگر در پی یک پک مکمل عالی و مناسب می گشت این محصول یک انتخاب عالی است. این محصول ایرانی حاوی کراتین و پروتئین مخصوص خانم ها و آقایان بدنساز فراوری شده است. مصرف این مکمل هم مثل مکمل های دیگر به صورت محلول در آب، آبمیوه یا شیر است و باید بلافاصله بعد از تمرین یا در حین غذا مصرف گردد.

مرور کلی

مکمل بدنسازی گینر هم مثل هر مکمل دیگری به بهبود عملکرد ورزشی، افزایش انرژی و عضله سازی یاری می نماید. اما همانطور که در مععرفی مکمل بدنسازی گینر خواندید مصرف آن باید طبق یک برنامه معین و در زمان های خاصی باشد که تاثیر آن را بر بدنتان ببینید. پس بهتر است قبل از آغاز مصرف حتما با مربی خود مشورت کنید تا بتوانید از مزایای این مکمل بیشتری استفاده را ببرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ بخار مگ را بخوانید.

منبع: nutrend

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی مکمل بدنسازی گینر؛ آیا از پروتئین بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکمل بدنسازی گینر؛ آیا از پروتئین بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید