واکسنی که تزریقش آمار سرطان زنان ایرانی را پایین می آورد ، محرومیت شهرهای کوچک از متخصصین آنکولوژی زنان

به گزارش وبلاگ بخار، آمار ابتلای زنان ایرانی به سرطان به ویژه کانسر دهانه رحم بیشتر از آمارهای جهانی است و یکی از مهم ترین دلایل آن، الزامی نبودن ترزیق تنها واکسنی است که از بیماری هایی که باعث ایجاد سرطان دهانه رحم می گردد جلوگیری می نماید.

واکسنی که تزریقش آمار سرطان زنان ایرانی را پایین می آورد ، محرومیت شهرهای کوچک از متخصصین آنکولوژی زنان

به گزارش وبلاگ بخار، دهمین کنگره بین المللی سرطان های زنان ایران در روزهای 3 تا 5 اسفند در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برگزار می گردد و به گفته دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی سرطان های زنان در این کنگره آنالیز مهمترین بیماری های آنکولوژی زنان از کانسرهای رحم شامل سرویکس یا دهانه رحم، آندومتر، واژن، تخمدان، در کنار سرطان پستان را خواهیم داشت و بعلاوه تازه های تشخیص و درمان و روش های مختلف جراحی و آنکولوژی و آنالیز پیشرفت های دارویی و درمان های تازه برای بیماران را به بحث و آنالیز خواهیم گذاشت.

حمیدرضا دهقان منشادی با اشاره به آمار بالای ابتلای زنان به سرطان در ایران نسبت به آمار جهانی، گفت: متاسفانه در کشور نسبت به آمار جهانی افزایش بالاتری از اندازه مبتلایان به کانسرهای زنان را شاهد هستیم و حتی درصد ابتلا به سرطان نیز افزایشی است و همین امر در سال های آینده باعث افزایش بیشتر این اختلاف نسبت به مجموعه جهانی خواهد بود.

دهقان منشادی اضافه کرد: طبیعتاً با بهبود روش های درمانی اندازه بهبودی و امید به زندگی در بیماران سرطانی افزایش پیدا نموده و این نکته بسیار مثبت و دستاورد بزرگی است که در جامعه جهانی رخ داده ولی همچنان ما در این زمینه، هم از نظر دارویی و هم از نظر استفاده از تکنولوژی های روز فاصله داریم و عقب هستیم که امیدواریم به زودی با کوشش مسئولین و همکاران جامعه پزشکی این فاصله به کمترین حد برسد.

وی تاکید نمود: یکی از دلایلی که ما اندازه خیلی بالاتری مبتلا به کانسر دهانه رحم داریم نبود واکسن های hpv در کشور است، در حقیقت این واکسن که در کشورهای غربی به صورت واکسن اجباری برای دختران استفاده می گردد از بیماری هایی که باعث ایجاد کانسر دهانه رحم می گردد جلوگیری می نماید. واکسن hpv تنها واکسنی است که برای جلوگیری از سرطان استفاده می گردد و هیچ یک از سرطان های دیگر دارای واکسن نمی باشد و امیدواریم که به زودی با برنامه ریزی های وزارت بهداشت و مسئولین، طرح واکسیناسیون خانم ها در سراسر کشور با واکسن فوق تحقق یابد و اجرایی گردد.

دبیر اجرایی دهمین کنگره سرطان های زنان گفت: امکانات و گستره توزیع خدمات در سطح کشور عادلانه و منصفانه نیست و بیشتر مراکز درمان سرطان در شهرهای بزرگ واقع شده که همین امر دسترسی به متخصصین آنکولوژی به خصوص متخصصین آنکولوژی زنان در شهرهای کوچکتر را بسیار سخت و حتی غیر ممکن نموده و باعث مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی مرجع و پیشرفته شدن بیماری در زمان درمان می باشد، که بالطبع باعث کاهش اثربخشی و افزایش هزینه درمان در کشور خواهد بود.

البته حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان اخیرا از اضافه نموده شدن واکسن های تازهی به برنامه واکسیناسیون ملی خبر داده و گفته بود در حال حاضر برای واکسن های پنوموکوک و روتاویروس هم برنامه داریم. باید زیرساخت های این واکسن ها در کشور ایجاد گردد تا فراوری داخلی آن ها را داشته باشیم که دو موسسه مانند انستیتو پاستور دارند روی آن کار می نمایند. در مرحله بعد هم روی HPV کار خواهیم کرد. ما مصمیم واکسن هایی که تاثیرات شان معین است، وارد برنامه واکسیناسیون کشور کنیم. بعلاوه دنبال این هستیم که اگر منابع مالی تامین گردد، تا زمانی که فراوری داخلی اتفاق می افتد، دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کنیم.

فرشیدی بعلاوه درباره شرایط سرطان در کشور عنوان نموده بود که آنچه در زمینه سرطان اتفاق می افتد، ترندی جهانی است. در ایران هم سه سرطان شایع دهانه رحم، پستان و روده بزرگ در برنامه تشخیص زودهنگام قرار دارند و در هر یک از اینها بین 10 تا 12 درصد افراد جامعه که در ریسک قرار می گیرند، مورد مراقبت قرار گرفتند و ارزیابی هایشان اجرا شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکسنی که تزریقش آمار سرطان زنان ایرانی را پایین می آورد ، محرومیت شهرهای کوچک از متخصصین آنکولوژی زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسنی که تزریقش آمار سرطان زنان ایرانی را پایین می آورد ، محرومیت شهرهای کوچک از متخصصین آنکولوژی زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید