پارکت چوبی کدام کشور باکیفیت تر است؟

به گزارش وبلاگ بخار، پارکت ها که در قالب بلوک های چوبی کوچک فراوری شده و برای ایجاد الگوهای هندسی مختلف به هم متصل می شوند، زیبایی بخش دکوراسیون داخلی محیط های مسکونی و تجاری هستند. این نوع کفپوش ها در ایجاد محیطی گرم و دلنشین در محیط داخلی، نقش اساسی دارند.

پارکت چوبی کدام کشور باکیفیت تر است؟

کشورهای مختلفی فراورینماینده انواع پارکت های چوبی و لمینت هستند و پارکت های فراوریشده به وسیله آن ها، کیفیت و قیمت متفاوتی دارند.

کشور فراورینماینده؛ نکته ای بسیار مهم برای خرید پارکت

کشور فنلاند در زمینه فراوری انواع پارکت، به خصوص پارکت های ترموودی پیشتاز است. در این مطلب به آنالیز پارکت های چوبی باکیفیت کشورهای مختلف و معرفی یکی از برترین مراجع خرید پارکت ها و انواع محصولات چوبی و ترموودی می پردازیم.

معرفی کشورهای فراورینماینده پارکت های باکیفیت

کیفیت پارکت تا حد زیادی به نوع چوبی که از آن فراوری می گردد، بستگی دارد. انواع چوب های پارکت، سختی و مقاومت های متفاوتی دارند که اندازه این سختی به محل رشد درخت، نوع خاک، جنس درخت و مواردی از این دست بستگی دارد. کشورهایی که دارای جنگل های بلوط، افرا، راش، گردو و زبان گنجشک هستند، همیشه در فراوری انواع محصولات چوبی و ترموودی همچون انواع پارکت ها حرف اول را می زنند. در ادامه کشورهای فراورینماینده پارکت های باکیفیت را معرفی می کنیم.

فنلاند؛ فراورینماینده باکیفیت ترین محصولات چوبی و ترموود در دنیا

از ترموود به عنوان ماده اولیه برای فراوری پارکت های فنلاندی استفاده می گردد. ترموود فنلاندی نیز از چوب درخت کاج یا صنوبر که کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارند، تهیه می گردد. بعلاوه هیچ ماده شیمیایی مضری در طول فرآیند حرارتی فراوری این ترموود به آن اضافه نمی گردد. از این رو، پارکت فنلاندی تنها شامل مواد تجدیدپذیر است.

از مهم ترین شرکت های فنلاندی فعال در حوزه فراوری پارکت های باکیفیت می توان به شرکت های لوناوود، ترموآرنا و اس دابلیو ام اشاره نمود. مزایای پارکت ترموودی عبارتند از:

  • قابلیت شست وشو
  • عایق گرما و سرما
  • مقاوم در برابر سایش
  • ضد قارچ و مقاوم در برابر حشرات
  • هزینه نگهداری پایین
  • نصب و جابه جایی راحت

ترکیه؛ یکی از کشورهای فراورینماینده پارکت های چوبی مقاوم و باکیفیت

کشور ترکیه به علت داشتن جنگل های سرسبز و متراکم، در زمره بزرگ ترین و اصلی ترین کشورهای سازنده محصولات چوبی همچون انواع پارکت ها قرار می گیرد. صنعت چوب در این کشور جایگاه ویژه ای دارد و پارکت های فراوریی در این کشور معمولا از چوب درخت گردو فراوری می شوند و رنگ، ظاهر زیبا و مقاومت بالایی دارند. چوب گردو طیف رنگی شکلاتی تا قرمز سیر را در برمی گیرد و یکی از برترین گزینه های موجود برای ساخت پارکت است. یکی از مواردی که باعث زیبایی این نوع پارکت می گردد، بی نظمی های منحصربه فرد روی چوب گردو است.

کشور استونی

صنعت ساخت و فراوری محصولات چوبی فراوری شده از چوب ترموود در کشور استونی بسیار رونق دارد و این کشور پس از فنلاند مرکز فراوری چوب ترمو در این قاره است. پارکت های فراوری شده در این کشور کیفیتی مشابه محصولات فراوری شده در فنلاند دارند و از نظر قیمت نیز با آن برابری می نمایند. این کشور محل مناسبی برای کاشت درختان راش است و محصولات چوبی باکیفیت از این نوع چوب در این کشور فراوری می شوند.

پارکت های ساخته شده از چوب درخت راش، بسیار زیبا و دارای استحکام بالایی هستند. چوب راش از لحاظ وزنی بسیار سبک و قابل حمل است. پارکت ساخته شده از چوب راش، در صورت نگهداری و مراقبت مناسب، طول عمر و دوام بالایی خواهد داشت. رنگ این چوب، کرم مایل به قرمز است. این چوب به علت مقاومت بالای خود برای مکان های پر رفت و آمد و به سبب رنگ روشنش، برای وسعت بخشی به اتاق های کوچک، برترین انتخاب است.

ایران؛ یکی دیگر از کشورهای فراورینماینده پارکت های باکیفیت

ایران به سبب داشتن انواع جنگل های درختان گردو، زبان گنجشک، راش و درختان دیگر، یکی از کشورهای پیشتاز در فراوری انواع محصولات چوبی همچون پارکت ها است. در فراوری چوب پارکت های ایرانی از چوب درخت های گردو و راش استفاده می گردد. البته در سالیان اخیر از ترموود نیز برای فراوری پارکت استفاده می گردد. چوب ترموود ایرانی نیز مطابق استانداردهای دنیای فراوری می گردد و می توان آن ها را با چوب های ترمو اروپایی مقایسه کرد. ترموود ایرانی قیمت پایین تری دارد و به همین علت بسیاری از افراد خرید آن را ترجیح می دهند.

کشورهای آمریکای شمالی

کشورهای قاره آمریکای شمالی یعنی آمریکا و کانادا نیز به عنوان کشورهایی قوی در صنعت ساخت پارکت های باکیفیت شناخته می شوند. این کشورهای به علت داشتن جنگل های انبوه کاج و بلوط به خصوص در شمال کانادا، صنعت فراوری چوب ترمو را راه اندازی نموده اند و جزو کشورهای سازنده ترموود شناخته می شوند. ترموودهای ساخته شده در این کشورها برای فراوری انواع محصولات چوبی باکیفیت مانند پارکت های بسیار مقاوم استفاده می شوند.

چوب درخت بلوط محکم ترین نوع چوب پارکت به شمار می آید که از گذشته های دور کاربرد دارد. پارکت های چوبی ساخته شده از چوب بلوط، از نظر استحکام با سازه های فولادی مقایسه می شوند. رنگ قهوه ای مایل به طلایی این چوب، زیبایی خاصی به محیط می بخشد. کفپوش چوبی ساخته شده از چوب بلوط، بسیار با دوام و مقاوم بوده و برای مکان های پر تردد و شلوغ مناسب است.

نکات دیگری که در زمان خرید پارکت باید به آن ها توجه کنید

پارکت های چوبی، گزینه ای عالی برای طراحی فضای داخلی و دکوراسیون خانه و انواع محیط های دیگر هستند. چرا که این متریال محیط را بسیار زیباتر و مجلل تر نشان می دهند. بنابراین، انتخاب یک پارکت باکیفیت نیز یک سرمایه گذاری طولانی مدت به شمار می آید. مهم ترین نکاتی که در خرید پارکت باید به آن ها توجه کرد عبارتند از:

  • برند و کشور فراورینماینده
  • بافت سطح پارکت
  • نوع و جنس چوب پارکت
  • رنگ پارکت
  • نوع پرداخت سطح
  • گره های موجود بر روی چوب پارکت
  • نوع روکش محافظ پارکت

خرید برترین مدل های پارکت وارداتی از پارس آرای کوهستان

کفپوش پارکت از قدیم یکی از آیتم های مجذوب کننده برای دکوراسیون داخلی بوده است. قیمت ، رنگ و مقاومت پارکت ها بسته به جنس درختی که از آن ساخته می شوند و کشور فراورینماینده آن فرق دارد. مجموعه پارس آرای کوهستان، یکی از برترین مراجع فراوری و تامین نماینده انواع محصولات چوبی مانند پارکت، ترموود و دیگر محصولات چوبی است. کیفیت بالا و قیمت رقابتی محصولات مجموعه پارس آرای کوهستان، یک خرید عالی و همراه با رضایت را برای شما تضمین می نماید. کارشناسان و طراحان پارس آرای کوهستان می توانند در کوتاه ترین زمان، انواع سازه های چوبی و پارکت را برای محیط مورد نظر شما نصب و اجرا نمایند. بنابراین اگر می خواهید دکوراسیون داخلی خود را زیباتر کنید، پیشنهاد می کنیم مدل های مختلف پارکت این مجموعه را آنالیز کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پارکت چوبی کدام کشور باکیفیت تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارکت چوبی کدام کشور باکیفیت تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید