کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا شد

به گزارش وبلاگ بخار، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از کشورهای دنیا [مشخصاً آمریکا] خواست که در این شرایط حساس مبارزه دنیای با ویروس کرونا، تحریم های خود علیه کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا را لغو نمایند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بخار، میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه طی بیانیه ای خواهان تعلیق یا دست کم کاهش تحریم ها علیه کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا شد تا در این شرایط نظام سلامت آنها که در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا است، تحت تأثیر قرار نگیرد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه خود تأکید کرد: در این شرایط حساس، تحریم ها باید کاهش یابند یا تعلیق شوند؛ هم به دلایل مرتبط با سلامت عمومی و هم در راستای احیای حقوق و دفاع از جان میلیون ها انسان در کشورهای تحت تحریم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دنیا در حال مبارزه با این ویروس همه گیر است، وقفه در مراقبت های پزشکی در هر کشوری می تواند خطرات پیش روی ما را افزایش دهد.

در روزهای اخیر مقامات چندین کشور از دولت آمریکا خواسته اند تحریم های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با فرایند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

اما مقامات آمریکایی که به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می نمایند نه تنها تا به امروز هیچ واکنش مثبتی به این درخواست ها نشان نداده اند، بلکه تحریم های تازه ای را طی چند روز گذشته علیه ایران و افراد و شرکت هایی که به زعم آنها با ایران همکاری داشته اند، وضع نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهان لغو تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید