گفتگوی تلفنی ظریف با حنیف اتمر

به گزارش وبلاگ بخار، وزیر خارجه ایران امروز در گفتگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان بر لزوم وحدت در بین گروه های مختلف افغانستان و برقراری صلح و ثبات در این کشورتاکید کرد.

گفتگوی تلفنی ظریف با حنیف اتمر

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ بخار، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان تلفنی تبادل نظر کرد.

در این تبادل نظری تلفنی وزیر امور خارجه ایران لزوم وحدت در بین گروههای مختلف افغانستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین گسترش همکاریهای دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه ایران در هفته ای که گذشت (19 فروردین) نیز رایزنی های تلفنی جداگانه ای با اشرف غنی و عبدالله عبدالله داشت.

در این تماس های تلفنی، طرفین در مورد موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و همچنین آخرین شرایط سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور، مذاکرات صلح و تبادل نظرهای بین الافغانی و همکاری های دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا تبادل نظر کردند.وزیر امور خارجه ایران بار دیگر بر موضوع ساختارهای سیاسی مبتنی بر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان در فرایند صلح و آشتی ملی آن کشور تاکید و حمایت جمهوری اسلامی ایران را از فرایند صلح با مشارکت تمام گروه های سیاسی افغانستان در چارچوب قانون اساسی آن کشور خاطرنشان کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین هفتم فروردین ماه در حمایت از ایده آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان بیانیه ای صادر و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در طرح های سیاسی که به ابتکار سازمان ملل متحد برای حل مسائل افغانستان پس از اجرایی شدن آتش بس سراسری پیشنهاد خواهد شد، اعلام می دارد.

وزارت خارجه ایران سوم فروردین ماه نیز در بیانیه ای با بیان اینکه با نگرانی تحولات افغانستان را دنبال می کنیم، از رهبران سیاسی این کشور و کشورهای منطقه دعوت کرد برای حل اختلافات پیش آمده در افغانستان کوشش نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفتگوی تلفنی ظریف با حنیف اتمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی ظریف با حنیف اتمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید