1500 شرکت دانش بنیان اکوسیستم اقتصاد دیجیتال را توسعه می بخشند

به گزارش وبلاگ بخار، با مجموعه فعالیت های ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، فناوران این حوزه، امیدواری بیشتری به توسعه مفهوم اقتصاد دیجیتال در ایران دارند.

1500 شرکت دانش بنیان اکوسیستم اقتصاد دیجیتال را توسعه می بخشند

به گزارش گروه استان های وبلاگ بخار، اقتصاد دیجیتال دامنه گسترده ای دارد. آن قدر گسترده که هر انسانی بر روی کره زمین می تواند بخشی از اکوسیستم این چرخه فناورانه باشد. توسعه ابزار های جمعی و ارتباطی، یکی از مهمترین دلایلی است که سبب می گردد تا انسان های جوامع مختلف بتوانند در شاخه ای از اقتصاد دیجیتال فعالیت داشته باشند.

در حال حاضر و با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه شاخص زیرساختی، مادی و معنوی، یک هزار و 544 شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و دیجیتال فعالیت می نمایند و با خدمات و محصولات دانش بنیان خود، کشور را در راستا توسعه این فناوری به جلو می برند.

با توجه به اهمیت و گستردگی اقتصاد دیجیتال، کشور های مختلف، حمایت های فراوانی از این شاخه فناورانه به عمل می آورند چرا که توسعه این چرخه می تواند به بهبود فرآیند کسب و کار و بالا رفتن شاخص های اقتصادی هر جامعه، یاری های زیادی بکند.

در ایران، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تعریف سازوکاری علمی، در جهت توسعه مطلوب اقتصاد دیجیتال و فعالان این حوزه است.

این ستاد برای توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال و پویاسازی و متنوع سازی آن با رویکرد های نیازمحور، فناورانه و آینده محور، سه رکن اساسی را برای خود تعریف نموده است.

این سه رکن شامل متنوع سازی اکوسیستم با رویکرد نیازمحور و مساله محور، تقویت اکوسیستم موجود با رویکرد رگولاتوری، زیرساختی و میانجیگری و متنوع سازی اکوسیستم با رویکرد فناورانه و آینده محور می گردد.

این ستاد در حوزه توانمندسازی، اهدافی، چون ترویج و توانمندسازی عمومی و تخصصی، جهت دهی خلق دانش و شکل دهی به فضای شرکت های خلاق را به صورت جدی دنبال می نماید.

بعلاوه تامین اقتصادی و تعاملات با شرکت های بزرگ و پیشگام، دیگر اهدافی است که ستاد توسعه فناوری ها دیجیتال و هوشمندسازی درصدد تحقق آن ها است.

این ستاد در زمینه زیرساختی نیز به توسعه زیرساخت و بهبود فضای کسب و کار و رگولاتوری در سطح ملی و تعاملات با نهاد های بین المللی و توسعه بازار های خارجی ورود نموده است.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با هدف توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال، ضمن پیشبرد اهداف توسعه محورانه خود، حمایت های بسیاری از طرح های دانش بنیان و فناوران این حوزه به عمل آورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "1500 شرکت دانش بنیان اکوسیستم اقتصاد دیجیتال را توسعه می بخشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1500 شرکت دانش بنیان اکوسیستم اقتصاد دیجیتال را توسعه می بخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید