6 نکته مهم برای خرید کرم پودر مناسب برای پوست چرب

به گزارش وبلاگ بخار، پوست چرب مسائل خاص خود را دارد و اغلب مستعد آکنه است، اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید از محصولات آرایشی مثل کرم پودر روی آن استفاده کنید و یک چهره بی عیب و نقص را در تمام طول روز به نمایش بگذارید. چه یک آرایش کامل داشته باشید و چه فقط از یک ریمل یا برق لب استفاده کنید، کرم پودر به زیرسازی درست پوست کمک کرده و آن را مثل یک بوم نقاشی برای ادامه آرایش آماده می کند. اگر به دلیل چرب بودن پوست تان مدت ها است که از کرم پودر استفاده نکرده اید، توصیه می کنیم این مقاله از خبرنگاران مگ را از دست ندهید. در این مطلب نحوه انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست چرب را توضیح می دهیم.

6 نکته مهم برای خرید کرم پودر مناسب برای پوست چرب

چگونه کرم پودر مناسب برای پوست چرب را انتخاب کنید؟

کرم پودر پوست چرب حاوی مواد غیرکومدوژنیک (Non-comedogenic) است و به گونه ای طراحی شده است که چربی اضافی پوست را جذب می کند و به آن یک جلوه مات می دهد. علاوه بر این، تولید سبوم (چربی) اضافی را کنترل می کند و عیوب صورت را می پوشاند تا یک چهره سالم و شاداب داشته باشید.

امروزه انواع مختلفی از کرم پودر تولید می شود که از نظر رنگ بندی، فرمولاسیون و سطح پوشش دهی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. به همین دلیل، ممکن است انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست چرب و جوش دار کمی سخت باشد. خوشبختانه، با در نظر گرفتن نکات خرید کرم پودر که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می توانید به راحتی محصول مناسب پوست تان را تهیه کنید.

1. نوع پوست

تجزیه و تحلیل دقیق نوع پوست احتمالا مهم ترین گام برای انتخاب محصولی است که بتواند چهره شما را در تمام طول روز زیبا نگه دارد. اگر پوست تان چرب و مستعد آکنه است، از کرم پودر حاوی مواد کنترل کننده چربی استفاده کنید تا به بسته شدن منافذ صورت منجر نشود و به کاهش درخشندگی آن کمک کند.

پوست های چربی که به مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی حساس هستند، از کرم پودرهای ضدحساسیت و فاقد عطر بیشترین بهره را می برند. این محصولات تضمین می کنند که پوست شما در زیر کرم پودر به راحتی تنفس کند و در عین حال به آن واکنش نشان ندهد.

2. بافت کرم پودر

توجه به بافت محصول نه تنها ترجیحات شخصی شما را برآورده می کند، بلکه نقش مهمی در واکنش پوست چرب به کرم پودر دارد. اگر پوست تان مستعد چرب بودن است، توصیه می کنیم از کرم پودر با بافت ژل مانند استفاده کنید تا درخشش پوست و تولید چربی را در آن کنترل کند و یک نمای نهایی مات و بی عیب و نقص به آن ببخشد. از کرم پودر استیکی هم می توان به عنوان بهترین کرم پودر برای پوست چرب با منافذ باز نام برد، چون پوست را در تمام طول روز تمیز و شاداب نگه می دارد.

3. پوشش دهی کرم پودر

پوشش دهی کرم پودرها به میزان رنگدانه های موجود در آن ها بستگی دارد و به سه دسته کم، میانه و زیاد تقسیم می شود. اینکه کدام نوع پوشش دهی برای شما مناسب است، به نوع پوست و آرایش نهایی مورد نظرتان بستگی دارد.

کسانی که می خواهند جلوی بسته شدن منافذ پوست شان را بگیرند یا رنگ طبیعی پوست شان را حفظ کنند، بهتر است یک کرم پودر با پوشش دهی کم بخرند. بی بی کرم یک نوع کرم پودر با پوشش دهی کم به شمار می رود. اگر با این محصول آشنا نیستید، توصیه می کنیم مقاله بی بی کرم چیست را بخوانید.

کرم پودر با پوشش دهی میانه برای کسانی که در پی یک پوست یکدست تر هستند و کرم پودر با پوشش دهی زیاد برای افرادی که می خواهند لکه های تیره روی پوست شان را به طور کامل محو کنند، گزینه مناسبی محسوب می شود.

چنانچه صورت شما مستعد آکنه است، توصیه می کنیم از کرم پودر با فرمولاسیون سبک استفاده کنید تا منافذ پوست بسته نشوند. بسته شدن منافذ پوست احتمال شعله ور شدن آکنه را افزایش می دهد.

4. نمای نهایی کرم پودر

توجه به نمای نهایی محصول هم به انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست چرب کمک می کند. منظور از نمای نهایی، میزان مات یا براق بودن کرم پودر روی پوست است. کرم پودرهای براق برای افرادی که دوست دارند پوست درخشان تری داشته باشند انتخاب مناسبی هستند، در حالی که استفاده از کرم پودرهای مات به کسانی توصیه می شود که می خواهند درخشندگی پوست خود را به حداقل برسانند و لکه های آن را به طور کامل محو کنند.

کرم پودرهای مات برای کاهش چربی پوست طراحی شده اند، اما اگر به میزان کافی مواد مرطوب کننده نداشته باشند ممکن است چین وچروک ها را نمایان تر کنند. به همین دلیل، معمولا توصیه می شود افراد دارای پوست خشک از کرم پودر مات و کسانی که پوست چرب دارند از کرم پودر براق استفاده نکنند.

5. مسائل پوست

توجه به مسائل پوست از جمله روزاسه یا آکنه، نکته مهم دیگری است که باید در هنگام خرید بهترین کرم پودر در نظر بگیرید. چون کرم پودر هم می تواند مانند هر محصول آرایشی دیگری حاوی ترکیباتی باشد که برای شما مضر هستند یا باعث بدتر شدن مسائل پوستی تان می شوند.

مواد تشکیل دهنده نقش کلیدی در واکنش پوست به یک کرم پودر خاص دارند. اگر می دانید بعضی از افزودنی ها از جمله عطرها مسائل پوستی شما را تشدید می کنند، کرم پودری را انتخاب کنید که حاوی این مواد نباشد یا استفاده از آن از طریق متخصص پوست و مو تایید شده باشد.

6. فاکتور حفاظتی در برابر نور خورشید (SPF)

برای اینکه یک کرم پودر مناسب برای پوست چرب داشته باشید، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که SPF حداقل 30 داشته باشند. این محصولات از آسیب دیدگی پوست و تغییر رنگ آن در آینده جلوگیری می کنند. با این حال، نمی توانند جایگزین کرم ضدآفتاب معمولی شوند. بنابراین در کنار آن ها باید حتما از ضدآفتاب هم استفاده کنید.

چگونه از بهترین کرم پودر برای پوست چرب استفاده کنید؟

برای داشتن یک ظاهر بی عیب و نقص و جلوگیری از براق به نظر رسیدن پوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پوست خود را آماده کنید. آماده کردن پوست و شستن آن با یک شوینده فاقد چربی (Oil-free) باعث می شود آرایش شما در تمام طول روز تمیز به نظر برسد.
  • مرطوب کننده بزنید. برای مرطوب کردن پوست خود از لوسیون بر پایه ژل که حاوی اسید هیالورونیک باشد استفاده کنید.
  • کرم پودر را روی پوست بزنید. کرم پودر را با حرکات سریع و با استفاده از یک برس آرایشی روی پوست صورت بمالید.
  • آرایش خود را تثبیت کنید. یک اسپری فیکس یا تثبیت کننده آرایش بزنید و سپس به سراغ آرایش کردن چشم ها و لب های خود بروید.

پاسخ به چند سوال رایج درباره کرم پودر مناسب برای پوست چرب

1. آیا استفاده از کرم پودر واقعا برای پوست چرب مفید است؟

بله. اغلب افرادی که پوست چرب دارند از براق بودن یا درخشندگی بیش از حد صورت خود ناراضی هستند. استفاده از کرم پودر مناسب روی پوست چرب به کاهش درخشندگی آن کمک می کند و به آن یک ظاهر طبیعی و مات می بخشد.

2. آیا استفاده از کرم پودر مات به افرادی که پوست چرب دارند، توصیه می شود؟

بله، کرم پودر مات برای پوست های چرب بهترین انتخاب است. چون چربی اضافی پوست و درخشندگی صورت را کنترل می کند. علاوه بر این، می تواند برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند.

3. آیا کرم پودر منقضی می شود؟

بله، کرم پودر هم مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی منقضی می شود. اگر در کرم پودر را باز کردید، بهتر است در عرض 12 ماه از آن استفاده کنید. کرم پودرهای بازنشده که به خوبی نگهداری می شوند ممکن است 2 تا سه سال دوام بیاورند.

4. از کانسیلر روی کرم پودر استفاده کنم یا زیر آن؟

در بیشتر موارد، شما باید قبل از کانسیلر از کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر قرار است پایه آرایش شما باشد و رنگ پوست تان را یکدست کند، در حالی که کانسیلر برای محو کردن لکه ها و از بین بردن عیوب پوست به کار می رود.

استفاده از کانسیلر قبل از کرم پودر می تواند کارآیی محصول را کاهش دهد. وقتی ابتدا کانسیلر می زنید و بعد به سراغ کرم پودر می روید، کانسیلر از ناحیه ای که قصد داشتید عیوب آن را پنهان کنید جابه جا می شود. درنتیجه، ممکن است لکه ها نمایان شوند و مجبور شوید دوباره روی کرم پودر کانسیلر بزنید.

کلام پایانی

آرایش مناسب می تواند پوست شما را به سرعت و در عرض چند دقیقه به طرز چشمگیری تغییر دهد. یک زیرسازی خوب با استفاده از کرم پودر اولین قدم برای رسیدن به این هدف است و نقش مهمی در زیبایی هر آرایشی دارد. حتی اگر پوست چربی داشته باشید، می توانید از کرم پودر برای بهبود ظاهر خود استفاده کنید. استفاده از کرم پودر مناسب برای پوست چرب به شما در خلاص شدن از درخشندگی آزاردهنده پوست و پنهان کردن لکه ها و سایر نواقص آن کمک می کند.

اگر یک کرم پودر نو خریدید، بهتر است ابتدا یک تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که به آن آلرژی ندارید. برای این کار میزان کمی از کرم پودر را روی قسمت داخلی آرنج بمالید و بعد از 24 ساعت واکنش پوست را نسبت به آن بسنجید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ بخار مگ را بخوانید.

منابع: stylecraze, realsimple

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 نکته مهم برای خرید کرم پودر مناسب برای پوست چرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم برای خرید کرم پودر مناسب برای پوست چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید