اقدامات بعد از مزونیدلینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

به گزارش وبلاگ بخار، مزونیدلینگ درواقع یک عمل سرپایی باهدف کلاژن سازی، زیبایی و جوان سازی پوست است؛ اما آنچه در نتیجه این روش درمانی بسیار موثر است مراقبت ها و اقدامات بعد از مزونیدلینگ است.

اقدامات بعد از مزونیدلینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

در این روش نوین معمولاً از سوزن های کوچک و استریل برای جوان سازی و کلاژن سازی پوست استفاده می شود. این روش درمانی در جهت بهبودی جای زخم، از بین بردن چین وچروک، آکنه، لکه های تیره و منافذ بزرگ نیز کاربرد دارد.

اگرچه مزونیدلینگ یک عمل سرپایی محسوب می شود، اما توجه به نکات بعد از مزونیدلینگ مانند اینکه تا چند روز بعد از مزونیدلینگ باید صورت را شست یا روتین پوستی بعد از مزونیدلینگ چگونه انجام شود، نکات مهمی است که باید رعایت شود.

با مجله زیبایی وبلاگ بخار همراه باشید تا کلیه مراقبت های ضروری و اقدامات بعد از مزونیدلینگ را آنالیز کنیم.

یادآور می شویم که یکی از خدمات پرتکرار شرکت وبلاگ بخار ارائه خدمات پاکسازی و لایه برداری پوست است.چنانچه در این زمینه احتیاج به مشاوره و خدمات دارید، به وسیله سایت وبلاگ بخار سفارش خود را در بخش خدمات پاکسازی پوست و لایه برداری ثبت کنید و به طور رایگان از کارشناسان مشاوره دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • عدم از استفاده ازسرم ویتامین سی یکی از مهم ترین اقدامات بعد از مزونیدلینگ است.
  • عدم تعریق و استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی ازجمله نکات ممنوعه اقدامات بعد از مزونیدلینگ محسوب می شود.
  • ورزش سنگین و شنا احتمال عفونت پوست پس انجام مزونیدلینگ را افزایش می دهد.

مزونیدلینگ چیست؟

همان طور که پیش تر اشاره شد مزونیدلینگ درواقع یک عمل غیرتهاجمی باهدف بهبودی پوست است که در این روش به یاری سوزن های ریز، پوست تحریک به کلاژن و الاستین سازی می شود.

انجام این عمل می تواند در جهت جوان سازی پوست، تیرگی حاصل از زخم ها و تیرگی ها مؤثر باشد. اما مهم ترین نکته ای که هرگز نباید فراموش کرد انجام عمل مزونیدلینگ در مراکز پزشکی معتبر در کنار رعایت اقدامات بعد از مزونیدلینگ است.

اقدامات قبل از مزونیدلینگ

آنچه در اقدامات قبل از مزونیدلینگ بیشتر از هر چیزی مهم است، مشورت با پزشک متخصص پوست درزمینهٔ انجام این عمل است. پزشک پس از آنالیز شرایط بیمار، سابقه بیماری، سن و غیره می تواند برترین راهنما برای افراد باشد.

در جلسه مشورت با پزشک او در جهت مصرف داروهایی که قبل از انجام این عمل منع دارند، با بیمار صحبت خواهد نمود.

بعلاوه آنچه باید قبل از انجام مزونیدلینگ به آن توجه ویژه شود عدم استفاده از لوازم آرایشی و لایه بردارها است. چراکه هرگونه عامل حساسیت زا می تواند منجر به اختلال در فرآیند این عمل سرپایی شود.

اقدامات حین مزونیدلینگ

قبل از آشنایی با اقدامات بعد از مزونیدلینگ بهتر است به نکاتی که در حین عمل باید بدانید، بپردازیم. نخستین نکته در حین این عمل حفظ آرامش و خونسردی است.

اگر بیماری خونسردی خود را حفظ کند، پزشک نیز با آرامش خاطر با استفاده از ابزاری شبیه قلم سوزن های ریز و استریل را در زیرپوست جای خواهد داد. پس زیبا جوی عزیز نگران نباشید؛ زیرا سوزن ها آن قدر کوچک هستند که اصلاً متوجه آن نخواهید شد.

معمولاً پزشکان به یاری ابزار سوزن ها را به طور یکدست در پوست وارد می نمایند تا سطح پوست کاملاً یکدست شود. اگرچه این عمل چندان درد ندارد، اما پزشک 45 دقیقه تا 1 ساعت قبل از عمل بی حسی موضعی تجویز می نماید تا زیبا جو در فرایند 2 ساعته عمل هیچ گونه دردی را احساس نکند.

استفاده از بی حسی می تواند در جهت کاهش التهاب بعد از مزونیدلینگ نیز مؤثر باشد. در بعضی موارد پزشک با استفاده ازسرم ضد درد در سرانجام عمل می تواند تا حد قابل توجهی زخم مزونیدلینگ را مهار کند.

اقدامات بعد از مزونیدلینگ

نباید فراموش کنید که اگرچه مزونیدلینگ عملی غیرتهاجمی است، اما باید پس از آن نیز نسبت به بعضی نکات توجه ویژه داشت.

در ادامه این بخش در مورد اقدامات بعد از مزونیدلینگ اطلاعاتی را اختیار شما قرار خواهیم داد. توجه کنید که داشتن عوارض جانبی پس از انجام این عمل سرپایی کاملاً طبیعی است.

پس از انجام عمل مزونیدلینگ احساس برافروختگی و قرمز ازجمله عواملی است که اغلب زیبا جویان خواهند داشت. این برافروختگی تا حدی است که اغلب زیبا جویان از آن تحت عنوان آفتاب سوختگی خفیف یاد می نمایند.

این عوارض پس از 48 ساعت از بین خواهد رفت، اما لایه برداری و التهابات آن ممکن است کمی دیرتر بهبود یابد.

آنچه باید زیبا جویان تحت عنوان اقدامات بعد از مزونیدلینگ بدانند این است که اگرچه استفاده از کرم ضدآفتاب بعد از مزونیدلینگ می تواند در فرایند درمان مؤثر باشد، اما بهبود عوارض جانبی آن مانند لایه برداری، سوختگی، تورم، جوش و غیره تا حدودی زمان بر است.

یکی از مهم ترین اقدامات بعد از مزونیدلینگ استفاده مداوم از مرطوب نماینده ها و پاک نماینده های ملایم است. استفاده از کرم ضدآفتاب بعد از مزونیدلینگ می تواند تا حد قابل توجهی از پوست آسیب دیده مراقبت کند.

این یک قانون کلی در مورد اقدامات بعد از مزونیدلینگ است که شخص باید تا 2 هفته پس از مزونیدلینگ حتماً و به طور مداوم از کرم ضدآفتاب استفاده کند. بعلاوه در هفته اول انجام این عمل، شخص به هیچ وجهه نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه برداری پوست!

تا چند ساعت بعد از مزونیدلینگ باید صورت را شست؟

به منظور پیشگیری از عفونت اگر پزشک آنتی بیوتیکی را پس از انجام این عمل تجویز می نماید، حتماً در ساعت مقرر از آن بهره ببرید.

برای لمس و شستن صورت خود قبل از هر اقدامی حتماً دست های خود را ضدعفونی کنید و تا 12 الی 24 ساعت پس از انجام این عمل بهتر است به پوست خود آب نزنید.

استفاده از برس آرایشی یا هرگونه لوازم آرایش تا 24 ساعت پس از انجام این عمل ممنوع است.

یکی دیگر از اقدامات بعد از مزونیدلینگ عدم انجام ورزش های سنگین یا ورزش های آبی مانند شنا است. عرق کردن، استفاده از لایه بردارها یا سرم ویتامین سی بعد از مزونیدلینگ ممنوع است.

به جای استفاده از لایه بردار یا کرم های مرطوب نماینده بهتر است در طول 72 ساعت پس از انجام این عمل از روغن نارگیل به عنوان یک ماده نرم نماینده بهره ببرید.

اقدامات بعد از مزونیدلینگ؛ روتین پوستی

یکی از مهم ترین اقدامات بعد از مزونیدلینگ پیروی از یک روتین پوستی مناسب است. هرقدر که این موضوع با جدیت بیشتری انجام شود، عوارض جانبی این موضوع کمتر خواهد بود و پوست سریع تر به حالت اولیه خود بازخواهد گشت.

1. روتین پوستی روز 1-3 بعد از مزونیدلینگ

در روز اول تا سوم خشکی، سفتی و یا حساسیت پوست امری کاملاً طبیعی است و بهتر است در این شرایط از یک شوینده ملایم و آب خنک برای شستشوی صورت استفاده شود. (بعد از 12 الی 24 ساعت بعد از مزونیدلینگ)

در صورت کبودی، تورم و قرمزی اصلاً نگران نباشید و به هیچ عنوان با انجام کارهای سنگینی که مسبب تعریق بیش ازحد می شوند خود را خسته نکنید. اگر قصد دارید بخوابید حتماً از پوزیشنی بهره ببرید که سربالا باشد. پس از خوابیدن به روی شکم پرهیز کنید.

2. روتین پوستی روز 3-7 بعد از مزونیدلینگ

پس از 3 روز ممکن است روی سطح پوست خود متوجه خشکی و یا پوسته پوسته شدن شوید که کاملاً طبیعی است و دلیل آن می تواند با افزایش گردش خون سلول های پوست مرتبط باشد.

بهتر است در چنین شرایطی به منظور انجام مراقبت ها و اقدامات بعد از مزونیدلینگ، پوست را مرطوب نگه داشته و از برداشتن، خراشیدن و اسکراب پوست حتی استفاده از اسکراب بدن خانگی پرهیز کنید.

3. روتین پوستی روز 7 به بعد

معمولاً یک هفته پس از انجام مزونیدلینگ پوست به حالت اولیه بازمی شود، اما بهتر است شخص بازهم به پزشک متخصص مراجعه کند تا شرایط او را پزشک آنالیز کند تا اگر بازهم احتیاج مزونیدلینگ داشت سریع تر اقدام کند.

موارد که باید قبل از انجام مزونیدلینگ با پزشک خود در میان بگذارید.

در صورتی که یکی از مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد را دارید بهتر است قبل از انجام عمل مزونیدلینگ حتماً با پزشک معالج خود در میان بگذارید؛ چراکه وجود هر یک از موارد زیر می تواند فرآیند این عمل را دچار اختلال کند.

  • مصرف داروهای ضد جوش یا داشتن جوش های بزرگ
  • اختلالات خونی
  • بیماران در حال اجرا شیمی درمانی
  • تب خال
  • وجود بثورات پوستی مکرر
  • آکنه یا در حال مصرف دارو برای آکنه
  • داشتن اسکارهای سخت
  • تگ های پوستی
  • پوست خشک
  • اگزما یا پسوریازیس
  • خال
  • کک ومک

بیشتر بخوانید: آموزه های مفید برای مراقبت از پوست در میانسالی

مزایای انجام عمل مزونیدلینگ

حال که اطلاعات کافی در مورد اقدامات بعد از مزونیدلینگ به دست آوردید، بد نیست در مورد مزایای این عمل زیبایی نسبت به سایر روش ها درمانی نیز اطلاعاتی کسب کنید.

1. ایمنی بیشتر

مزونیدلینگ نسبت به روش های درمانی دیگر ایمن تر و آسان تر است؛ مشروط بر اینکه شخص آکنه فعال نداشته باشد و یا مبتلا به اگزما شدید نباشد.

2. زمان کمتر

مدت زمان انجام مزونیدلینگ بین 30 دقیقه الی 2 ساعت متغیر است و این در مقایسه با سایر عمل­ های زیبایی نسبت به بازدهی بالای خود بسیار کوتاه است.

3. هزینه کمتر

این روش درمانی و زیبایی نسبت به سایر روش های بهبود و جوان سازی پوست دارای هزینه کمتر و ارزان تری است؛ البته مشروط بر اینکه انجام این عمل در کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک انجام شود. زیرا انجام این عمل در سالن های زیبایی می تواند سبب پرداخت هزینه ای گزاف تر شود.

خدمات لایه برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم وبلاگ بخار

4. اثربخشی بالا

2 هفته پس از انجام عمل سرپایی مزونیدلینگ شخص نتیجه آن را خواهد دید. اثربخشی و ماندگاری دو فاکتور مهم در انجام این عمل هستند که سبب می شود تا این عمل همیشه نسبت به سایر روش های علمی و خانگی محبوب تر باشد.

5. قابل اجرا در تمام قسمت های بدن

جالب است بدانید که مزونیدلینگ تنها محدود به صورت نیست، بلکه از آن می توان در جهت کلاژن سازی و جوان سازی قسمت هایی نظیر شکم، پا و غیره نیز استفاده کرد که البته طول درمان آن ها بیشتر است.

ازجمله دیگر مزایای مزونیدلینگ می توان موارد ذیل را نام برد؛

  • حذف آثار جوش
  • کاهش ظاهر خطوط ریز و چین وچروک
  • از بین بردن منافذ باز
  • صاف کردن رنگ ناهموار پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • روشن سازی پوست
  • تقویت رشد مو

معایب مزونیدلینگ

توصیه وبلاگ بخار این است که در کنار آنالیز و مطالعه اقدامات بعد از مزونیدلینگ در مورد معایب این عمل نیز تحقیق کنید. ازجمله مهم ترین معایب مزونیدلینگ که نباید از آن غافل شد، می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • بهبودی کامل در مدت 7 روز
  • درد و قرمزی
  • لایه برداری و پوسته پوسته شدن پوست
  • کبودی و خونریزی
  • جای زخم احتمالی
  • در موارد نادر امکان عفونت

جمع بندی

به طورکلی مزونیدلینگ یک روش کم تهاجمی است که می تواند ظاهر پوست شمارا بهبود بخشد. توصیه می کنیم که حتماً از نکاتی که پزشک آن ها را یادآوری نموده است، غافل نشوید تا پوست شما زودتر به حالت قبلی خود بازشود.

توجه داشته باشید که رعایت اقدامات بعد از مزونیدلینگ است که می تواند در جهت افزایش بازدهی و تسریع درروند درمان مؤثر باشد.

سؤالات متداول

بعد از مزونیدلینگ چه اتفاقی می افتد؟

مزونیدلینگ یک عمل سرپایی است، بنابراین می توانید پس از انجام آن به خانه بروید؛ اما پوست شما ممکن است تا پنج روز قرمز و متورم باشد که کیسه آب سرد می تواند به کاهش تحریک و ناراحتی پوست یاری کند.

علائم خطرناک بعد از مزونیدلینگ چیست؟

معمولاً خونریزی بیش از 24 ساعت، تورم یک هفته ای و پوست تاول زده ازجمله مهم ترین علائم خطرناک این عمل محسوب می شوند.

عمل مزونیدلینگ چقدر طول می کشد؟

معمولاً زمان این عمل حدوداً 30 دقیقه الی 2 ساعت متغیر است و پزشک ممکن است یک بازه 3 الی 6 جلسه ای را در مدت 3 الی 6 ماه به منظور کلاژن سازی پوست انتخاب کند.

برای از بین بردن آکنه به چند جلسه مزونیدلینگ احتیاج دارم؟

در اغلب مواقع برنامه های درمانی از فردی به فرد دیگر فرق دارد، اما تحقیقات نشان داده است که تنها پس از دو جلسه مزونیدلینگ، بهبود خفیفی در جای زخم پس از آکنه دیده خواهد شد ؛اما این سرانجام راه نیست بلکه بهتر است به منظور بهبود زخم شخص تحت نظر پزشک 6 جلسه این عمل را انجام دهد.

چقدر بعد از مزونیدلینگ می توان از آرایش استفاده کرد؟

یکی از خطرناک ترین اقدامات بعد از مزونیدلینگ آرایش است چراکه در این شرایط منافذ پوست باز هستند و امکان جوش یا عفونت وجود دارد. بهتر است شخص تا 72 ساعت پس از انجام این عمل از آرایش غلیظ بپرهیزد و تنها به یک ضد آفتاب اکتفا کند.

اقدامات بعد از مزونیدلینگ چیست؟

حفظ خونسردی، عدم خوابیدن روی شکم، استفاده مداوم از ضد آفتاب، عدم استفاده از سرم ویتامین سی، نبودن در معرض نور شدید خورشید و استفاده از شوینده های ملایم ازجمله مهم ترین اقدامات بعد از مزونیدلینگ هستند که نباید از آن ها غافل شد.

منبع: آچاره

به "اقدامات بعد از مزونیدلینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات بعد از مزونیدلینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید