این خوراکی ها خستگی شما را بیشتر می نمایند

به گزارش وبلاگ بخار، غلات تصفیه شده مانند نان سفید طی روند آماده سازی بخش زیادی از ویتامین ها و املاح را از دست می دهند. مصرف این نوع غلات هضم مسئله ای ندارد، اما پس از فرایند گوارش و خستگی که در این حالت به بدن می رسد، میزان کافی ریزمغذی ها برای بدن تامین نمی گردد.

این خوراکی ها خستگی شما را بیشتر می نمایند

برخلاف تصور، غذا خوردن همواره به تامین انرژی یاری نمی نماید و برخی خوراکی ها در شرایطی که سطح انرژی بدن پایین است منجر به تشدید حالت خستگی می شوند. این تاثیر ها می توانند ناشی از اختلال در روند هضم یا سیستم ایمنی بدن باشند که مانع از بازیابی توان از دست رفته ما نیز خواهند شد.

در ادامه این مطلب، به معرفی خوراکی هایی پرداخته ایم که عادت به خوردن آن ها می تواند خستگی را تشدید کند. این خوراکی ها عبارتند از:

خوراکی های چرب و سرخ شده

غذا های چرب و سرخ شده و حتی گوشت های چرب روند هضم طولانی دارند که باعث صرف انرژی زیادی در بدن برای جذب می شوند. این نوع از خوراکی ها بعلاوه زمینه ساز مسائل گوارشی و نفخ هستند که مانع از استراحت کافی خواهند بود. یکی از دلایل پرهیز از خوراکی های چرب و سنگین در وعده شام نیز هضم طولانی است که مانع از خواب راحت می گردد. بنابراین، در انتخاب چربی ها باید دقت کرد که در این میان، روغن زیتون و ترجیحا بکر، انتخاب خوبی است.

غلات تصفیه شده

غلات تصفیه شده مانند نان سفید طی روند آماده سازی بخش زیادی از ویتامین ها و املاح را از دست می دهند. مصرف این نوع غلات هضم مسئله ای ندارد، اما پس از فرایند گوارش و خستگی که در این حالت به بدن می رسد، اندازه کافی ریزمغذی ها برای بدن تامین نمی گردد.

خوراکی های حاوی شکر

معمولا خستگی تمایل به تنقلات شیرین را افزایش می دهد، اما باید دانست که مصرف شکر سبب افزایش ناگهانی قند خون می گردد و از طرفی به سرعت نیز قند خون افت پیدا می نماید. این شرایط در بدن با تشدید حالت خستگی همراه است. در نتیجه افت قند خون، خستگی در تمام اندام های بدن احساس می گردد. از طرفی، مصرف خوراکی های شیرین سیستم ایمنی را نیز تضعیف می نماید و حفظ تعادل ترکیبات خون احتیاج به استفاده بیشتر از ذخایر املاح و ویتامین های بدن را افزایش می هد.

محصولات آماده و فرآوری شده

خوراکی های آماده فاقد فیبر کافی هستند که در روند هضم تاثیر می گذارند. این خوراکی ها فاقد ویتامین ها و املاح کافی هستند که نمی توانند احتیاج بدن برای تامین انرژی را تامین نمایند. اندازه بالای آسپارتام، نمک و گلوتامات نیز از دیگر ترکیبات مضر در خوراکی های آماده هستند که با تاخیر در روند هضم، خستگی بدن را تشدید می نمایند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "این خوراکی ها خستگی شما را بیشتر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها خستگی شما را بیشتر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید