طرز تهیه فاهیتا مرغ؛ یک غذای راحت و ساده مکزیکی!

به گزارش وبلاگ بخار، فاهیتا مرغ یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ مکزیکی است که با مواد در دسترس به سادگی درست می شود، فاهیتا مرغ طرفداران زیادی دارد و از آن می توانید به عنوان یک پیش غذای شیک برای مهمانی ها استفاده کنید طعم اصلی این غذا مربوط به ادویه های آن است.

طرز تهیه فاهیتا مرغ؛ یک غذای راحت و ساده مکزیکی!

مواد لازم

ران و سینه مرغ نیم کیلو

فلفل دلمه رنگی6 عدد

پیاز بنفش1 عدد بزرگ

نان ترتیلا6 عدد

مواد لازم برای ادویه فاهیتا

نشاسته ذرت1 قاشق غذا خوری

پودر فلفل قرمز2 قاشق چای خوری

نمک1 قاشق چای خوری

پاپریکا1 قاشق چای خوری

شکر1 قاشق چای خوری

پودر سیر2/1 قاشق چای خوری

پودر پیاز2/1 قاشق چای خوری

زیره آسیاب شده2/1 قاشق چای خوری

فلفل قرمز تند2/1 قاشق چای خوری

دیپ سالسا برای تزئین به اندازه لازم

طرز تهیه فاهیتا مرغ

مرحله 1: خرد کردن ران و سینه مرغ

امتداد تکه های مرغ را که ترکیبی از ران و سینه مرغ است، تمیز بشورید، با یک پارچه تمیز مرغ ها را خشک کنید سپس استخوان مرغ ها را جدا کنید و گوشت آن ها را به شکل نواری و باریک برش بزنید ران ها و سینه های مرغ را جدا کنید و داخل دو ظرف جداگانه بریزید.

مرحله 2: شستن و برش دادن فلفل دلمه رنگی

بعد فلفل دلمه های رنگی را تمیز بشورید، خشک کنید بهتر است که از هر سه رنگ قرمز، سبز و زرد فلفل دلمه استفاده کنید، از وسط برش بزنید دانه های آن را جدا کنید، بعد دلمه ها را به شکل نواری و باریک برش بزنید، در یک ظرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله 3: تفت دادن برش های ران مرغ

سپس پیاز بنفش را پوست بگیرید، بشورید، به شکل خلالی و باریک خرد کنید و کنار بگذارید، بعد در یک تابه اندازهی روغن بریزید، سپس تابه را روی حرارت میانه قرار دهید تا روغن داغ شود بعد ابتدا برش های ران مرغ را داخل تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله 4: تفت دادن برش های سینه های مرغ

وقتی که برش های ران کمی تفت داده شدند و رنگ آن ها تغییر کرد، سپس برش های سینه مرغ را هم اضافه کنید و تفت دهید، برش های مرغ ها را در تاب هم بزنید تا همه قسمت های آن ها به یک اندازه تفت داده شده و سرخ شوند، رنگ مرغ ها باید کمی تغییر کند.

مرحله 5: اضافه کردن ادویه فاهیتا به مرغ ها و تفت دادن آن

بعد ادویه فاهیتا که شامل نمک، نشاسته ذرت، پودر فلفل قرمز، پاپریکا، شکر، پودر پیاز، پودر سیر، زیره آسیاب شده، فلفل قرمز تند است به اندازه دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان با هم میکس کنید سپس ادویه ها را روی برش های مرغ بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله 6: تفت دادن ادویه ها در تابه

ادویه ها را در تابه کمی تفت دهید و با برش های مرغ مخلوط کنید تا عطر ادویه ها پخش شود و به خورد مرغ ها برود، با توجه به ذائقه خودتان می توانید اندازه هر کدام از ادویه ها را کم و زیاد کنید تا در نهایت طعم مرغ ها به میل و ذائقه خودتان شود.

مرحله 7: تفت دادن پیازهای خلالی در تابه

بعد از این که همه برش های مرغ با ادویه ها تفت داده شدند آن ها را از تابه بیرون بیاورید، داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید سپس در همان تابه روغن بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد پیازهای خلالی را در آن بریزید و تفت دهید.

مرحله 8: اضافه کردن فلفل دلمه های رنگی و تفت دادن آن ها

پیازها را در روغن داغ تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند، سپس فلفل دلمه ای های رنگی را که برش داده اید به پیازها اضافه کنید، تفت دهید تا عطر فلفل دلمه ها پخش شود و همه مواد داخل تابه خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله 9: اضافه کردن برش های مرغ به مواد داخل تابه

سپس برش های مرغ را در تابه بریزید، با پیازها و فلفل دلمه ها مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد به خورد هم برود بعد از آن دوباره اندازهی ادویه فاهیتا روی مواد بریزید، تفت دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند و ادویه ها به خورد پیازها و فلفل دلمه ها بروند.

مرحله 10: مالیدن پنیر خامه ای روی نان ترتیلا

بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید سپس نان تورتیلا را روی سطح صاف قرار دهید، اندازهی پنیر خامه ای روی نان بمالید و پخش کنید، اندازه پنیر خامه ای بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، اگر طعم پنیر را دوست دارید می توانید بیشتر بریزید.

مرحله 11: اضافه کردن اندازهی از مواد فاهیتا مرغ و چند برش پنیر گودا روی نان

سپس اندازهی از مخلوط مواد را روی پنیر خامه ای در نان بریزید بعد یک برش پنیر گودا را روی مواد قرار دهید اندازه پنیر گودا بستگی به ذائقه خودتان دارد و اگر بیشتری روی مواد قرار دهید در نهایت فینگر فود فاهیتا مرغ، کشدارتر و خوش طعم تر می شود.

مرحله 12: پیچاندن و فرم دادن نان تورتیلا

بعد نان را از هر طرف به شکلی تا بزنید که مواد از داخل آن بیرون نریزد و به شکل یک لقمه مستطیلی شکل به آن فرم دهید، به دلخواه و با سلیقه خودتان می توانید هر شکلی به نان های تورتیلا دهید و آن را به فرم دلخواه خودتان بپیچید تا مواد فایتا نریزید.

مرحله 13: تست کردن نان تورتیلا

سپس یک تابه را روی حرارت میانه قرار دهید تا داغ شود بعد فاهیتا مرغ را از طرفی که نان باز نشود داخل تابه قرار دهید یک جسم سنگین مثل یک تکه سنگ تمیز روی نان تورتیلا بگذارید تا در هنگام تفت دادن از هم باز نشود و نان تورتیلا تست شود..

مرحله 14: برش زدن فاهیتا مرغ

بعد از این که نان تورتیلا تست شد، رنگ آن تغییر کرد و خوب تفت داده شد، فاهیتا مرغ را از داخل تابه بیرون بیاورید، در ظرف دیگری قرار دهید سپس فینگر فود را از وسط برش بزنید یا به دلخواه خودتان در شکل و اندازه های کوچک تر برش بزنید.

مرحله 15: تزئین و سرو فاهیتا مرغ

سپس روی فاهیتا مرغ با سلیقه خودتان اندازهی دیپ سالسا بریزید و آن را تزئین کنید بعد فاهیتا مرغ را به عنوان یک فینگر فود خوش طعم و پرطرفدار یا یک پیش غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه فاهیتا مرغ؛ یک غذای راحت و ساده مکزیکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فاهیتا مرغ؛ یک غذای راحت و ساده مکزیکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید