حداقل دستمزد سال 1400 همانند سال های قبل به صورت ملی معین می گردد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ بخار، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشخص حداقل دستمزد سال 1400 همانند سال های قبل به صورت ملی اطلاع داد.

حداقل دستمزد سال 1400 همانند سال های قبل به صورت ملی معین می گردد خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بخار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در دویست و نود و پنجمین شورای عالی کار ضمن تقدیر از همیاری شرکای اجتماعی و گروه دولت در تشکیل جلسات کمیته مزد 1400 گفت: با برگزاری 8 جلسه کمیته مزد در امسال و افزایش 20 درصدی این جلسات نسبت به مدت مشابه سال قبل مصوبات نهایی این کمیته برای اعضای شورای عالی کار ارائه شد. شاکرمی اظهارامیدواری کرد با همکاری شرکای اجتماعی و با توجه به واقعیت های مالی، اجتماعی و سیاسی کشور بتوانیم در زمینه تصمیم دستمزد 1400 به نتایج مطلوبی برسیم.

وی ضمن تاکید بر مشخص حداقل دستمزد 1400 به صورت ملی گفت: به رغم این که این ظرفیت در قانون وجود دارد که مزد منطقه ای و هم مزد بر اساس صنایع خاص مشخص گردد بر اساس تصمیم شورای عالی کار مقرر شد طرحی پژوهشی در موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی انجام و نسبت به تبعات و آنالیز دلایل عدم موفقیت تجربه مزد منطقه ای در گذشته و همچنین زیرساخت های آن آنالیز هایی صورت گیرد و با اعلام نتایج این پژوهش و روشن شدن تبعات برای سال های بعد شورایعالی کار به این موضوع ورود کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این پژوهش زیرنظر کمیته راهبری متشکل از نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی عضو شورایعالی کار و مرکز پژوهش های مجلس، موسسه کار و تامین اجتماعی و سایر مراکز علمی مرتبط بر اجرای این طرح پژوهشی نظارت می نمایند.

جلسه بعدی شورای عالی کار جهت ورود به موضوع مشخص حداقل دستمزد کارگران در سال 1400 روز دوشنبه 18 اسفند ماه جاری تشکیل می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حداقل دستمزد سال 1400 همانند سال های قبل به صورت ملی معین می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل دستمزد سال 1400 همانند سال های قبل به صورت ملی معین می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید