طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی رستورانی به سبک شمالی

به گزارش وبلاگ بخار، شمال ایران یکی از مراکز مهم غذاهای خاص است. یکی از غذاهای شمالی که در همه ایران شناخته شده و در هر رستورانی می توانید آن را سفارش دهید میرزا قاسمی است. اما اگر میرزا قاسمی رستوران های شمال را خورده باشید قطعا متوجه شده اید که مزه متفاوتی نسبت به میرزا قاسمی های دیگر شهرها دارد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه میرزاقاسمی حرفه ای شمالی را مرور نموده بودیم و اینجا می خواهیم طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی به سبک رستوران های شمال ایران را آنالیز کنیم.

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی رستورانی به سبک شمالی

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی مجلسی

  • بادمجان به میزان لازم
  • گوجه فرنگی به میزان لازم
  • پیاز به میزان لازم
  • سیر به میزان لازم
  • رب گوجه به میزان لازم
  • تخم مرغ به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی

1. کبابی کردن بادمجان و گوجه

اولین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی درست مثل طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو که مثل میرزا قاسمی های رستوران ها خوشمزه باشد این است که بادمجان ها و گوجه ها را کبابی کنید. بهتر است برای تهیه بادمجان کبابی مجلسی آن ها را روی ذغال، کبابی کنید اما اگر امکانش را ندارید، می توانید آن ها را روی گاز کبابی کنید. کافی است برای این کار روی پوست بادمجان و گوجه چند شیار با چاقو ایجاد کنید تا بهتر کبابی شوند. بعد از این که بادمجان ها و گوجه ها کبابی شدند آن ها را گوشه ای بگذارید تا سرد گردد و در نهایت پوست آن ها را کاملا بگیرید و در دو ظرف مناسب به صورت جدا با چنگال یا گوشت کوب خوب له کنید.

2. مخلوط کردن مواد

اکنون و در این مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی نوبت آن رسیده که پیاز را نگینی خرد نموده و در روغن کافی سرخ کنید. بعد که پیاز خوب طلایی شد سیر رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی سیر آزاد گردد. در نهایت نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و بعد بادمجان های له شده را اضافه و خوب ترکیب کنید. حالا نوبت آن رسیده که رب گوجه را اضافه کنید برای این کار بادمجان ها را یک سمت ظرف ببرید و رب را در طرف دیگر بریزید و خوب در روغن تفت دهید. بعد که رب خوب تفت خورد گوجه له شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بگذارید تا آب گوجه بخار گردد و مواد میرزا قاسمی به روغن بیافتند.

3. اضافه کردن تخم مرغ

در آخرین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی نوبت آن است که وقتی مواد میرزا قاسمی مجلسی شما به روغن افتاد، تخم مرغ را در آن بشکانید و خوب هم بزنید تا با مواد قاطی گردد. بعد در ظرف را ببندید و اجازه دهید تخم مرغ کاملا بپزد. میرزا قاسمی مجلسی شما آماده است. می توانید آن را با نان یا پلو میل کنید. فقط از تزیین میرزا قاسمی غافل نشوید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه میرزا قاسمی

همان طور که دیدید طرز تهیه میرزا قاسمی چه میرزا قاسمی ساده باشد چه میرزا قاسمی مجلسی تقریبا کار ساده ای است نکته مهم اما این است که نکات و فوت وفن های این غذا را بدانید و رعایت کنید تا غذایتان خاص و خوشمزه باشد.

نکاتی در مورد بادمجان

اگر می خواهید بادمجان ها را روی اجاق یا گریل کباب کنید، شعله را کم کنید. در غیر این صورت پوست بادمجان ها می سوزد اما گوشت آن سفت و خام می ماند.

نکته دیگر این که پس از پخته شدن بادمجان ها، قبل از جدا کردن پوست زغال شده، اجازه دهید حتمسرد شوند.

نکته مهم در مورد استفاده از رب گوجه

برای تهیه میرزا قاسمی مجلسی علاوه بر گوجه بهتر است حتما از رب گوجه هم استفاده گردد. اما برای خوشرنگ شدن میرزا قاسمی، رب گوجه فرنگی را قبل از اضافه کردن به مخلوط بادمجان تفت دهید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی رستورانی به سبک شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی رستورانی به سبک شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید